od kauly » Ned 7. Sep 2014, 14:48
Zdravím, prohledávám témata kolem bubnových brzd, jelikož jsem byl donucen se jim rovněž pověnovat. Včera jsem přijel domů po 100km se žhavým zadním diskem až vařila vazelína u ložiska. Mám typ, kde se sundá samotný buben, který drží jen malý šroubek. Bubny mám vloni "stočené", takže šel dolu bez násilí. Vše se hýbalo, jen se potvrdilo podezření na "visící" lanovody ručky - po zatažení a povolení jsem měl co dělat, abych lano kleštěmi vytáhl zpět. Jsou zřejmně původní, takže vyměníme. Mám ale hloupou otázku - U páky ruční brzdy se k uchycení lan dostanu jak? Musím komplet rozebrat ten plast kolem popelníku nebo jak?
Další otázka jde k samostavům. Předpokládám, že "hrubé" nastavení probíhá tak, že ho ručně při sundaném bubnu vytočím až dokud jde ještě buben v poho nasadit a otáčí se s lehčím drhnutím, kdy ho o pár zoubků opět povolím. Pak nasadím buben, našlápnu brzdu nebo vytáhnu ručku a mělo by to být OK. Není mi jasné, jak se sám může nastavovat, když k nastavování dochází otáčením tím zubatým kolečkem...
Předem dík moc za rady.
Xsara II. 1.4 Break LPG, Moskvič 412, Moskvič 2137, Harley Davidson Sportster 1200