Stránka 1 z 2

ABS

PoslaťNapísal: Pon 19. Mar 2007, 7:56
od zlinc
Mám Xsaru II. Měla by mít funkční ABS a protože jsem to na svých autech před tím neměl, mám problém jak poznám že je funkční? Kontrolka zhasne, potud vše OK. Jezdím normálně, takže nestojím na brzdě. Někdo říká, že to ťuká do pedálu vždy, někdo zase říká, že jen když na to opravdu dupneš. Jakou máte zkušenost? Auto jsem koupil nedávno a nerad bych ulít... Děkuji.

PoslaťNapísal: Pon 19. Mar 2007, 10:16
od pastynko
ABS zacne pracovat az vtedy ked by mali zacat kolesa presmykovat-pri brzdeni... Takze pokial neskocis nabrdzu a poriadne na nu nedupnes, nezistis ci funguje... ak dupnes, to cukanie spoznas ;)

PoslaťNapísal: Pon 19. Mar 2007, 11:52
od CHiP
zlinc: Zajeď s autem na nějaký kluzký povrch, tráva, štěrk, polňačka, ... trochu se tam rozjeď a dupni na brzdu. Kopání do pedálu bezpečně poznáš a to přerušovaný brzdění taky :)
Můžeš to zkusit i na suchým asfaltu, ale pak chudák pneumatiky :D
Já jsem se tuhle zimu nějak naučil šlápnout na brzdu a nechat ABS pracovat a volantem si jenom regulovat kam že to chci jet :twisted:

PoslaťNapísal: Pon 19. Mar 2007, 16:09
od darnel
To je dobrej postup, mám to takhle taky vyzkoušený :D

Re: ABS

PoslaťNapísal: Str 3. Feb 2010, 18:17
od jojos
Zdar,podelím sa s vami,čo sa mi dnes stalo:cestou z práce išiel predomnou kamion s drevom.Nemávam z tej naloženej gulatiny dobrý pocit,zvlášť pri dnešnom počasí,tak si nechávam odstup.A vyplatilo sa-kamion sa zrazu skrížil,kabína do priekopy,ale ubrzdil som to s výdatnou podporou ABS.Obišiel som ho,pred ním náklaďák do ktorého vrazil a ten ešte zošrotoval zadok H.Getzu pred ním(neviem kto koho nabral skôr).Všetci boli ok,tak som išiel rozklepaný preč.
A teraz problém-za chvílu mi to píplo a rozsvietila sa mi kontrolka ABS,tak som to vyskúšal a nefunguje.Máte nejaké základné tipy,čo sa mohlo stať?

Re: ABS

PoslaťNapísal: Štv 4. Feb 2010, 1:14
od snoopy
bordel v čidle?

Re: ABS

PoslaťNapísal: Štv 4. Feb 2010, 14:16
od mio
Taky si myslím , možná by nebylo na škodu prostříkat i konektory u čidel.
.

Re: ABS

PoslaťNapísal: Štv 4. Feb 2010, 15:25
od jojos
Ráno bolo zase všetko ok,takže to ozaj bolo nejakým zlým kontaktom.

Re: ABS

PoslaťNapísal: Pia 5. Feb 2010, 13:29
od milajda22
Ahojky, chtěl bych se vás zeptat jak pracují abs, jestli odblokovávají kola každý zvlášť nebo všechny 4 najednou? Jen že jsem včera jel po zasněžené silnici a najednou jsem zničehonic dostal smyk, tak jsem dupl na brzdu (což vim že bych neměl) a najednou se mi chytli ABS a auto se mi vrátilo zázračně do roviny, přišlo mí jako by se mi odblokovávali jen zadní kola (ale to se mi nezdá, že by to bylo až takle chytrý (SRSko nemám)).

Jinak ještě jeden poznatek, jel jsem s Fábií 1.4 v kombiku a tam se ABS chovaj uplně jinak než u picassa, prostě když jsem se dostal do ABS, tak můžu točit volantem a nic to nedělá jedu prostě pořád rovně - u pikaču s ABS točim volantem a jede mi to kam chci já.

Re: ABS

PoslaťNapísal: Pia 5. Feb 2010, 13:35
od Hrnča
ABS odblokovává kola podle potřeby. Každé zvlášť. Proto tam jsou čidla na všech kolech. Každopádně co se fábky týče, tak je docela lehká a proto nezatáčí. Pikaču je na tom s tímhle líp. Každopádně já to radši nezkouším.

Jinak můj osobní názor. Pokud jde o nekrizové brzdění, tak se mi vždy osvědčilo brzdit tak, aby se ABS neaktivovalo. Pocitově mi to příjde, že auto brzdí daleko víc...

Re: ABS

PoslaťNapísal: Pia 5. Feb 2010, 17:11
od Pety
To není jen pocit - brzdy jsou nejúčinnější ve chvíli těsně před zablokováním kola. Jakmile se kolo už zablokuje, smyk tak účinný není, pak ABS na chvilku odbrzdí a zase přibržďuje - je to účinnější, než smyk, ale méně účinné, než brzdění bez blokování. ABS je fajn pomůcka na kluzkém terénu, ale kvalitní pneumatiky s vhodnou tvrdostí běhounu a dobrým vzorkem jsou všude jinde nad všechna ABS.

Re: ABS

PoslaťNapísal: Pon 8. Feb 2010, 23:09
od Vypravci125
milajda22 píše:Ahojky, chtěl bych se vás zeptat jak pracují abs, jestli odblokovávají kola každý zvlášť nebo všechny 4 najednou? Jen že jsem včera jel po zasněžené silnici a najednou jsem zničehonic dostal smyk, tak jsem dupl na brzdu (což vim že bych neměl) a najednou se mi chytli ABS a auto se mi vrátilo zázračně do roviny, přišlo mí jako by se mi odblokovávali jen zadní kola (ale to se mi nezdá, že by to bylo až takle chytrý (SRSko nemám)).


... no tohle co popisuješ, to si myslím, že mi dělá ESP. Ani nemusím stát na brzdě a když jde auto jen trochu smykem, tak to ty kola nějak přibržďuje a auto se pěkně srovná. Teď v zimě se mi to stalo asi 3x hlavně při odbočování na sněhu a nemá to chybu

Re: ABS

PoslaťNapísal: Uto 9. Feb 2010, 21:01
od milajda22
No jo, ale já ESP nemám, Mám Picasso Exclusive ale žádný tlačítko na ESP ani SRS nemám a ani na displeji se to nerosvicí, tak to bude asi jen k těm ABSkám :lol: Ale chová se to zvláštně.

Re: ABS

PoslaťNapísal: Pia 12. Feb 2010, 16:34
od Stančík
Ja ked dupnem na brzdu ABS zabere a kope do pedálu,ale volantom môžem krútiť koľko chcem,ide stále rovno-vyskúšal som to na snehu,nie z veľkej rýchlosti,cca 20-30km. Nefunguje niečo správne?

Re: ABS

PoslaťNapísal: Pia 12. Feb 2010, 17:11
od Marek
Na sněhu auto špatně zatáčí i bez brzdění. ABS není všemocné, pokud se aktivuje, je řiditelnost auta o něco horší než bez brzdění, ale je lepší než při zablokovaných kolech. Pokud bys nebyl na sněhu, ale na mokrém povrchu, auto by poslouchalo podstatně lépe. Tvrzení, že s ABS je auto bezvadně řiditelné za všech okolností i při intenzivním brzdění je zcestné. Pokud je to Tvoje první zima s tímhle autem, doporučuji najít zasněžené prázdné parkoviště a tam třeba hodinu blbnout - pak budeš mít představu o jeho chování v mezních situacích. Zdá se, že už jsi něco podnikl, podle možností v tom pokračuj, pocit, že už všechno umíš je cesta do průšvihu. K fyzikálním zákonům musíš nejméně stejný respekt, jako k pravidlům silničního provozu.