Stránka 1 z 2

Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Pon 26. Jan 2009, 20:18
od BerryHDI
Ahoj,mám problem ze zadní nápravou,padá mi k zemi,někde jsem tu o tom četl ale nemůžu to najít,prý se dá nějak nastavit na větší zdvih..popřípadě kolik to tak přibližně stojí?!když Sáru naložim mám to jak mrtvý BX. předem díky za rady....

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Pon 26. Jan 2009, 22:48
od petule79
Hm nevíhoda xsar a všech náprav kerý nemaj pružiny ale torzní tyče.Taky už mi padá dolu ale záleží jak najed na rampu a podívej se kolik máš místa mezi kolem a podběhem ze vnitř. Pokud maličko tak třeba do 1cm tak je to ještě dobré nebude to drahé ale náročné na opravu musí se to celí rozhodit a vyměnit ložiska. Je to pěkná pakárna ale šikovnej mechanik si s tim v pohodě poradí. Po víměně se to dá přizvednout je tam tisícihran posuneš akorát o zub. je jasné že tyče se časem unaví tak jako třeba klasické péra ale tam je to jednoduší. Chystám se taky na to jít ale pořád to oddaluju a taky to bude horší. Pokud ta mezera je v pohodě a padá to tak hodně dolu tak sou jenom unavený ty tyče a to bych doporučoval vyměnit to celí. Pokud to jenom přizvedneš tak při naložení na 90procent časem prasknou. Kámoš ted taky dával jinou sehnal nějkde v praze z bouračky a stala 3000 to je slušný si myslim. Ale záleží jaký budeš mít štěstí.

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Uto 27. Jan 2009, 15:30
od BerryHDI
takže asi lepší udělat to celý,a čím dřív tím líp!!!kouknu na to!Díky moc

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Uto 27. Jan 2009, 19:15
od B@RT
1) nevím proč by posunutá ramena na torzní tyči měla vyvolat její prasknutí...
2) koukni na ty kola, pokud jsou do A nutná co nejrychlejší výměna (cca 5000kč)
3) pokud né tak sundáš ramena a posuneš, ještě pojezdíš hezkých pár km....

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Uto 27. Jan 2009, 21:23
od viteon
náprava nemusí být do A, aby byly ložiska po smrti a čepy na výměnu.

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Uto 7. Apr 2009, 21:49
od Jendadasov
Zdravím!
Tak jak tady píšete, tak jsem řešil u svojí nově koupené sáry padlý zadek, k tomu mi občas hvízdalo pravé kolo o plastový podběh ( ne zezhora ale z boku) Bylo mi to divné, tak jsem se pustil do opravy, s tím že ji přesadím na tisícihranu a auto zvednu. Horší práci jsem ještě nikdy neviděl a nikdo mě nedonutí v životě to dělat dobrovolně znova!!! :evil: Dělal jsem to od 16:00 , když jsem přijel z práce, do půlnoci. Po té co se mi podařilo sundat středovou torzku na značně zarezlém tisícihranu, tak jsem si říkal super mám vyhráno! Ani náhodou jsem nečekal že to bylo to nejmenší z celé opravy. Když jsem asi po půl hodině bádání zjistil princip jak to vlastně drží pohromadě ( systém excentrické podložky přišroubované na konci torzky apod.)dal jsem se do pokračování. Na řidičově straně se vše jevilo bez vůle a v pořádku. Takže jsem jenom sundal tlumič,sklepal rameno z torzky ( asi za půl hod) a opatrně je o zoubek přesadil. Ale na druhé straně jsem narazil velmi tvrdě, nejen že tlumič nešel zaboha dolů ze šoubu,ale s torzkou to bylo ještě horší, zaboha nešla a nešla, takže jsem zkoušel mlátit přímo do torzky v díře aby povolila, pak jsem zkoušel stahovák na kulové čepy, kterým jsem ji ještě k tomu roznýtoval, takže už jsem byl v koncích, nakonec spásná myšlenka zachánila situaci, tyč jsem povolil na druhé straně a asi po hodině mlácení palicí do ramene ležíc pod autem to konečně povolilo sice jsem měl rameno i s tyčí ale hlavně že bylo venku. Zjistil jsem že "dření" podběhu způsobilo vadné ložisko, ale to nebylo vadné, nýbrž vůbec neexistovalo, protože to černé bahno se něčemu jako ložisko nepodobalo ani omylem. takže jsem sedl na motorku a hurá 20 km do města pro sadu na výměnu ( 1025 kč ) a zase domů. Na rameni byly od jehliček ze starého ložiska vybroušené díry a kvalita všech ploch byla srovnatelná s trubkou zakopanou 5 let pod zemí, takže jsem všechnu rez vybrousil, vše očistil a řádně namazal. nasadil jsem nová ložiska a k mému údivu vůle neznatelné. takže jsem nápravu složil ( nemluvě o odvrtávání utrženého šroubu na torzce na 2 hodiny.) Po přesazení + výměně jednoho ložiska ( druhé měnil původní majitel) je auto o 3 cm výš a sedí na silnici perfektně a při naložení pochybuji že by torzka praskla. Až se tak stane napíšu,ale pochybuju. Nicméně, pokud to někdo bude chtít zkusit doma, rada pro něj... nejde to? Vem si vetší kladivo! "Francouzská pomsta!" Ale auto jako nové :jup:

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Štv 9. Apr 2009, 0:50
od Plecháčová Milena
skvělý popis,možná by jsi to mohl hodit do ,,cokoliv se nikam.....je tam to samé téma

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Ned 12. Apr 2009, 15:11
od Plecháčová Milena
taky jsem měla spadlý zadek,ale nové tlumiče a maznice vše vyřešily .nyní je autí OK
IMG_0616.JPG
IMG_0616.JPG (28.5 KiB) Zobrazené 18889 krát

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Ned 12. Apr 2009, 19:37
od B@RT
zdá se m to divné.

Maznice ti zlepší mazání ložiska, které na spadlí zadek vliv nemají a to samé tlumiče, které ti zajišťují odpružení ale na zvednutí zadku vliv také nemají...
Jedině jestli se přesadily ramena o zub…

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Ned 12. Apr 2009, 19:48
od mio
B@RT píše:zdá se m to divné.

tlumiče, které ti zajišťují odpružení ale na zvednutí zadku vliv také nemají...
Jedině jestli se přesadily ramena o zub…
Ale staré tlumiče , když už jsou KO tak zmačkneš a už se nevysunou.Kdežto nové když vší silou stlačíš tak se pomalu vysunují až na max .Tak asi trošku pravdy na tom bude, jasně že ti nezvednou zadek o 5cm ale nějaký mm asi jooo.

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Ned 12. Apr 2009, 21:16
od Plecháčová Milena
zadek byl spadlý jen na jedné straně(tlumič KO)rozdíl 2 cm,maznice byl už jen doplněk.foto jsem dala pro ty,kteří si to taky chtějí udělat.je to práce cca na púl hodiny,ale nesmí se stát,že se zlomí závitník při prořezávání závitu a do finále při plnění zjistit,že chybí kulička v mazničce.to je pak docela deprimující.ale když nejde o život.....jinak je to brnkačka

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Štv 11. Jún 2009, 20:55
od velpetr
Ahoj! Po prostudování tématu jsem zjistil, že se vlastně pletu, když si myslím, že mi vlevo vzadu vrže pružina.... A ona je Xsara nemá....
Tak to bude asi na výměnu tlumičů, i když problém je zatím vlastně jen ten, že to jen vrže při malých rychlostech a při vystupování a nastupování, jak stará pohovka..., žádná áčka, ani zvl. bouchání... Pokud máte zkušenost, prosím o odpověď. Předem díky!

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Štv 11. Jún 2009, 21:00
od viteon
první namaž očka která kolem nádrže drží lanka ruční brzdy
na tlumiče moc nespoléhej, já je vyměnil chvilku to nevrzalo a pak zase, takže :arrow: náprava. Do A nebyla ale vrzala.
Toť má zkušenost.

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Štv 11. Jún 2009, 21:16
od velpetr
Díky za tip, vyzkouším to. Pročtu co píšou o té repasi, jestli vydržet vrzání a ještě pojezdit, či to udělat co nejdřív... 120 TKM najeto je.... :(

Re: Zadní náprava Xsara II

PoslaťNapísal: Štv 11. Jún 2009, 22:25
od MP
Jak si začne povrzávat tak bych to hned začal řešit .... když vrže tak je tam asi něco špatně a něco pomalu odchází ... Mě začala vrzat taky a to jsem kola neměl ani trochu do A , ani to nebylo nijak výrazně padnutý na zadek ... a hned jsem ji nechal bez odkladů zrepasovat . ( najeto 170 000 km )