Buchanie prednej napravy

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Buchanie prednej napravy

Poslaťod pastynko » Štv 27. Júl 2006, 12:29

Zdravim vsetkych!

Mam problem. Nieco mi bucha v prednej casti auta. Robi to pocas jazdy, hlavne po nerovnostiach.

Bol som u dvoch mechanikoch. Prvy mi povedal ze su to silentbloky co drzia ramena a ze aj cap by sa zisiel vymenit -> kupil som ramena, vymenili sa a asi 5 min. jazdy sa to tvarilo ok :D Ale buchot sa vratil a mal som z neho pocit ze je este intenzivnejsi! tak som sa k nemu vratil, povedal mi ze to moze byt horne ulozenie tlmicov -> vymenil som horne ulozenie tlmicov, nepomohlo to ani na tych 5 min. :( Nezavisle na to som isiel k druhemu mechanikovi, opisal som mu moj problem, povedal som mu co som uz menil, tak mi povedal ze podla neho to budu tycky stabilizatora -> vymenil som ich, bucha stale. Ako posledne mozne riesenie sa mi zdali tlmice, tak som vymenil aj tie, ale ani to nepomohlo!!! :evil:

uz neviem co mam robit, stale mi to bucha... Nemate niekto podobnu skusenost pripadne nejake napady a navrhy co by to este mohlo byt :?:

Dopredu Vam vsetkym dakujem za vecne prispevky a pevne dufam, ze mi aj pomozu :wink:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

Poslaťod MP » Štv 27. Júl 2006, 13:27

Stejnej problém jsem ře?il minulej tejden.Akorát ?e se to hned podařilo identifikovat . Byli to ty tyčky stabilizátoru . Práce na hoďku a je po klepání . Ale tím jsem ti asi nepomohl :(
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Poslaťod pastynko » Štv 27. Júl 2006, 13:30

nepomohol, ale neva ;)

ja som tiez dufal ze to pomoze, ked mi to mechanik prezentoval tak to znelo rozumne :D

ale bohuzial... este bol taky napad ze silentblok motora, ale to sa mi nezda lebo to by mi malo buchat aj na rovinke pri prudkom brzdeni, a to nerobi...

tak ja uz skutocne neviem, please pomozte ! :shock:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

Poslaťod Sbohem vąem » Štv 27. Júl 2006, 15:45

No nevím zda ti to dělá i při br?dění,ale mě to kdysi dělaly plovoucí třmeny na brzdách,při jizdě po nerovném se začlo od obou předních kol ozívat nejdříve takové zvonění a později mlácení.Zjistil jsem,?e předchozí majitel na plouvoucí třmeny ka?lal a ony vyschly a začly jezdit na sucho a? se ty vodící tyčinky vydřely a byly volné jak prase.Na?těstí pouzdra v pevném třmenu odolaly tak stačilo plovoucí třmeny vyměnit,ale i tak mě jeden plov.třmen (LUCAS) stál přes 1000 kč. Teď vím,?e není na ?kodu po ka?dé zimě tam dát vazelínu s číslem 0 (je taková lepkavá vodě odolná).
Nevím jestli je to zrovna tvůj problém,ale za podívání to stojí.
Sbohem vąem
 

Poslaťod MP » Štv 27. Júl 2006, 15:59

No ono mě to klepalo u? i při pohým houpání s autem na místě,tak?e jeden strčil ruku za kolo , chytl tu tyčku a druhej zahoupal , kdy? ji dr?el tak nic , pustil a klepalo to .
S těma třmenama to taky mů?e bejt,něco podobnýho,ale v men?í intenzitě mě dělá na motorce na zadním kotouču.Za jízdy to občas klepe.Tak kdy? to začne,hrábnu na páčku zadní brzdy,jen lehce,aby se to pohnulo a lehce přitlačily desky ke kotouči...a přestane to.
Zkus za jízdy a? to bude klepat,lehce při?lápnout brzdu - jestli je to realizovatelný - čekat na nerovnost s nohou na brzdě ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Poslaťod Rope » Štv 27. Júl 2006, 21:11

nejednodu??í je zajít na STK, hodit to na třasáky a hned ti řeknou co to je. Já to takhle ře?ím, ho?i si vezmou kilo a nemusím se spoléhat na "neschopnost" mechaniků a jejich "pokus omyl".
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Poslaťod Marek » Pia 28. Júl 2006, 16:43

Zdravím, není zřejmé, co se měnilo při výměně ramen. Čepy jsou toti? jak vodorovné v silentblocích - vypadají jako ?rouby, tak kulové na konci ramene pod tlumičem. Měnila se ramena i s těmito kulovými čepy? Pokud vím, prodávají se obvykle samostatně. U tě?kého motoru odchází kulový čep nejdříve, vymlácený silentblok se mi zdá méně pravděpodobný. Dal?í kulové čepy a klouby jsou v řízení.
Nejlep?í je částečně demontovat zavě?ení kola - vyndat kulový čep z náboje kola, zkusit s ním zahýbat, musí jít vychylovat hodně ztuha, otočit se s ním prsty prakticky nedá. Tyčka stabilizátoru se zkou?í podobně. Nejhůře se zkou?í klouby na tyči řízení, k demontá?i je třeba stahovák, vět?í vůle se dá poznat při rychlém cukání volantem ze strany na stranu, ale je třeba pomocník pod autem, který sahne na klouby, jestli v nich cvaká. Bez rampy nebo jámy to nejde. Samozřejmě demontá? a montá? by měl dělat někdo, kdo má s těmito pracemi zku?enosti, je třeba dát pozor na dota?ení popř. zaji?tění ?roubů. Ale nespoléhal bych na servis, který neznám a kam ráno auto přivezu a odpoledne mi ho vydají. Nikdo neví, co bylo vyměněné a za jaký díl.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Poslaťod Mison » Ned 30. Júl 2006, 19:35

Má podobný problém, akorát se mi ozývá vrzání a nebo drhnutí kov o kov v přední nápravě, čím jedu dál tím je to hlasitěj?í.Byl jsem stím v servisu a při rychlé jízdě to moc nejde sly?et, ale při pomalé nebo dojí?dění na kř. to je hrůza (není to pravidelné), tak ten mechanik říkal, ?e to vypadá na čepy, ostatní uvidí a? prý to rozdělá...tak snad nic neuvidí :shock: .Objednanej jsem na 15.8 tak pak dám vědět. Snad to do té doby stále bude jezdit...
Xsara1,9D Break
Mison
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Ned 31. Júl 2005, 20:26
Bydlisko: Zlín
Vůz: Xsara Break 1,9D 1999

Poslaťod pastynko » Pon 31. Júl 2006, 8:07

Mison píše:Má podobný problém, akorát se mi ozývá vrzání a nebo drhnutí kov o kov v přední nápravě, čím jedu dál tím je to hlasitěj?í.Byl jsem stím v servisu a při rychlé jízdě to moc nejde sly?et, ale při pomalé nebo dojí?dění na kř. to je hrůza (není to pravidelné), tak ten mechanik říkal, ?e to vypadá na čepy, ostatní uvidí a? prý to rozdělá...tak snad nic neuvidí :shock: .Objednanej jsem na 15.8 tak pak dám vědět. Snad to do té doby stále bude jezdit...


neviem ci aj 1.9D ma zospodu motora kovovy kryt, ale 2.0 16v ho ma. Riesil som podobny problem, nevedel som co to moze byt, dali sme u kamosa auto na zdvihak, a hned sme to zbadaly... Nikede som buchol spodok a ten kryt motora sa ohol a pritlacik na spodok motora. Ked tieto dve casti o seba buchali bolo to ako keby sa mi malo auto rozpadnut :shock: stacilo len ohut kryt aby sa nedrel o motor, problem bol okamzite vyrieseny :lol:

skus to ako prve pozriet...

Rameno som menil komplet aj so silentblokmi aj s capom... Ale tie na riadeni mi hadam este ani nikto nekontroloval, takze skusim pozriet, a uvidim :roll: zatial vsetkym dakujem za napady a rady, vyskusam vsetko, potom updatnem :wink:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

VYRIESENE

Poslaťod pastynko » Pon 7. Aug 2006, 14:50

Takze pani a damy, problem je vyrieseny a bol cisto prozaicky...

Vobec to buchanie nesuviselo s prednou napravou, ved aj tak som uz takmer vsetko vymenil... Chyba bola v SILENTBLOKU motora, toho co je hore, ked stojite oproti autu nalavo 8)

Silentblok som kupil za 700 Sk, vymenil mi ho kamos za asi 15 min a hotovo, auto nezabucha a nezabucha :twisted:

Dakujem VAM vsetkym za rady a napady!!!
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Obrázok užívateľa
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 298
Registrovaný: Pon 3. Júl 2006, 12:07
Bydlisko: SK, Bratislava

Poslaťod Mison » Štv 17. Aug 2006, 10:35

Tak to mám za sebou, výměna obou kulových čepů + geometrie =2400 kč, a u? nic nesly?ím, ?ádné vrzání,kovové zvuky....[/list][/list]
Xsara1,9D Break
Mison
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Ned 31. Júl 2005, 20:26
Bydlisko: Zlín
Vůz: Xsara Break 1,9D 1999

Re: Buchanie prednej napravy

Poslaťod ri?a » Štv 9. Nov 2006, 13:48

Zdravím
měl jsem ten sám problém. Byla to tyčka stabilizátoru řízení. Hlavně ji nekupuj přímo u Citroenu, proto?e se dá sehnat levněj? třeba u Auto Kelly. Kdy? jsem ji doma vyměnil tak bouchání přestalo.
ri?a
 

Poslaťod Verdom » Pia 10. Nov 2006, 6:54

U? jsme to bouchání taky ře?ili a mů?e to dělat i uvolněný přední díl výfuku. http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.php?t=748 to jen pro ty, kterým to tluče a neví kde.
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti


Späť na Podvozek

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia

cron