nastaveni zadni napravy

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

nastaveni zadni napravy

Poslaťod engila » Sob 18. Júl 2009, 8:58

zdravim ve spolek, mam dotaz ohledne nastaveni zadni napravy. Slysel jsem ze se da zvednout popr. snizit nejakym sroubem na naprave - a zadny takovy jsem tam nenasel. Byl bych rad za kazde info jak se da zadek zvednout. Viz foto rozdil mezi predkem a zadkem je opravdu velky :(
Prílohy
P6300022.JPG
P6300022.JPG (80.67 KiB) Zobrazené 37358 krát
P7010231.JPG
P7010231.JPG (142.78 KiB) Zobrazené 37359 krát
Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D ted Xsara II 1.4
engila
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 90
Registrovaný: Str 2. Júl 2008, 9:54
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D -minulost... ted Xsara II 1.4

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod mio » Sob 18. Júl 2009, 10:12

Výška zadní nápravy jde upravit natočením torzních tyčí.Máš dvě možnosti , buď repase zadní nápravy kdy vytahneš celá ramena i s torzní tyčí vyměníš ložiska, gufera a při zpětné montáži přesadíš torzku buď o zub nahoru nebo dolu, cena ti vyjde na 2000 -4000 kč svépomocí. Ta druhá varianta je jednoduší , buď to dáš do specializovaného servisu kde repasují zadní nápravy tam ti nápravu sníží za cca. 1000 kč , za 1 h odjíždíš (pro tebe je asi nejdostupnější Příbram).Nebo pokud jsi trochu zručný tak za pomoci rázového stahováku vyrazíš torzku sám a přesadíš (ale torxy v ramenou které drží torzky v ramenech určitě nepovolíš , bývá to dost zarezlé, takže práce na h....)Pokud nemáš tušení o co jde , tak na youtube je dokonce video s návodem na přesazení torzky na P 205 GTI v angličtině.Takhle jsem to "přizvedl "na 306 o zoubek, z důvodu častého přetěžování ,zdálo se mě že už je nízko.
Prílohy
Obrázek(50).jpg
Obrázek(50).jpg (21.18 KiB) Zobrazené 37277 krát
Naposledy upravil mio dňa Sob 18. Júl 2009, 20:06, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod PetrLik » Sob 18. Júl 2009, 19:40

Dá se to řešit i jinak ...nechtěl jsem hned zasahovat do nápravy, podle Citroenu Orlová je v pořádku.A tak jsem hledal a našel řešení .

----------------------------------------------------------------------------------
Často se řeší spadlý zadek u náprav s torzní tyčí (Xsara, ZX, Saxo atd)
Zadní náprava je na ramenech která pérují pomocí torzní tyče. Pokud jsou kola do A a začínají dřít o podběh je nutné vyměnit ložiska v ramenech za nová. Pokud Vám pouze auto sedí na prdeli, nebo při naložení škrtá zástěrkamí je pouze utahaná torzní tyč. Nová stojí 2300 a potřebujete dvě máte pak tři možnosti:
1) Dát novou tyč (4600 + práce která je pěkná pakařina)
2) Posunout ramena na torzní tyči o jeden zoubek, aby se víc napnula (velká pakařina léty zarezlá ramena sundat, někdy ani to nepomůže)
3) Nová třetí možnost přidat pružiny, dělá je Belgická firma MAD a normálně se přidají na ramena místo dorazových kloboučků Montáž cca 1hod, aut je opět nahoře a lze naložit. Pružiny jsou progresivní tj čím více zatížíte tím více zvedají a auto je dlouhou dobu ve stejné výšce. (vhodné kdo tahá kola, karavany, nebo větší náklady)
Převzato ze stránek Citroen klubu https://www.citroen-club.cz/msgboard_po ... 014&kols=1

Obrázok
Obrázok

Provádí to zde http://www.tzservis.com/zatezove.php a zasílají na dobírku pro zručnější mechaniky

Na stránkách je i popis montáže

1) auto na zvedák (zadní kola volně dolů) + dal jsem dolů zadní kola
2) vydloubneš ty gumové čudliky dorazů
3) sundaš ty misky pod čudlikama (drží je jeden šroubek tušim 14")
4) pod misky dáš jejich plastové podložky a jejich delšími šrouby opět zaděláš (takže máš plast. podložku - kovovou misku - gumový doraz )
5) pak normálně vezměš pružinu, teď nevím jak se tomu říká jsou to dvě železa a prostředkem je šroub ji stáhneš, drátem omotáš (stačí prostřední závit aby se to nepletlo) a nandáš pod to železo u ramene akm příjde od nich kus plechu, drát uvolníš a je to pružina tam je sam vzepřená

Tohle bylo doporučeno mě.
Xsara II 1.6 16v Chrono 2003
Obrázok užívateľa
PetrLik
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Ned 7. Okt 2007, 12:59
Bydlisko: Havířov
Vůz: Xsara 1.6 16v 11/2003 Chrono 6x Airbag

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod jandy » Ned 19. Júl 2009, 8:09

PetrLik: Ale když se koukneš na ty jejich stranky a hlavne ne jejich cenik, tak zjistis, ze pruziny pro xsaru stoji 4500 kc (pripadne 4600 pro breaka). A to je podle me lepsi nechat si udelat repas a mit auto ve stavu jak ma bejt a ne to dohanet pridavnyma pruzinama. Pridavny pruziny bych daval jenom v pripade ze auto jezdi casto prelozeny pripadne jeste s vlekem, ale jako nahradu repase bych to nepouzival.
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod B@RT » Ned 19. Júl 2009, 15:03

při nákupu přez NET máš 10% slevu takže výjdou 4050 a 4150

(mam je, ty fotky jsou z mého auta :-)
Sbírka modelů Citroën
Obrázok užívateľa
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 681
Registrovaný: Ned 8. Apr 2007, 9:14
Bydlisko: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod robo27 » Pon 20. Júl 2009, 10:57

Teda mne sa to zdá byť pekne veľa, dať takmer 10 tisíc za 2 strunky, to musia byť priamo zo zlata.... Tiež by som to osobne riešil radšej solídnym repasom zadnej nápravy a viem že mám na dlho pokoj....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 363
Registrovaný: Štv 8. Máj 2008, 17:51
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod jojos » Pon 20. Júl 2009, 11:34

robo27 píše:Teda mne sa to zdá byť pekne veľa, dať takmer 10 tisíc za 2 strunky.

4600 je cena za dve strunky,nie za jednu(aspon myslim,ze to predavaju ako sadu)
Š Rapid Spaceback 1.0TSI,81kW
ex:tmavomodrý break X2,2.0HDI,66kW,vyrobený 27.11.2002,na podložkách www.xsara.cz
Obrázok užívateľa
jojos
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 942
Registrovaný: Štv 2. Okt 2008, 18:21
Bydlisko: Nová Dubnica,SK
Vůz: Š Rapid Spaceback 1.0TSI

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod mio » Pon 20. Júl 2009, 14:49

Abych nezapoměl , jěště existuje jedna možnost jak zvednout o nějaký mm zadní nápravu.Buď výměnou zadních silentbloků za vyšší (tušim že tam napasují ze š 120 ,silentblok motoru) nebo podložením silentbloku silnější páskovinou. Jak silnou to záleží na tobě , podle toho o kolik mm to chceš zvednout.Už jsem o tom četl ,tušim na peugeot-clubu.Nehledě na to že ty silentbloky (š 120) jsou tvrdší a plné , a podle mě tím z části odstraníš natáčení zadní nápravy.
Prílohy
Obrázek(54).jpg
Obrázek(54).jpg (31.81 KiB) Zobrazené 37034 krát
Naposledy upravil mio dňa Pon 20. Júl 2009, 18:10, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod B@RT » Pon 20. Júl 2009, 17:46

robo27 píše:Teda mne sa to zdá byť pekne veľa, dať takmer 10 tisíc za 2 strunky, to musia byť priamo zo zlata.... Tiež by som to osobne riešil radšej solídnym repasom zadnej nápravy a viem že mám na dlho pokoj....


ANO
Je to za celou sadu tj 2000 jedna i s úchyty...
Sbírka modelů Citroën
Obrázok užívateľa
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 681
Registrovaný: Ned 8. Apr 2007, 9:14
Bydlisko: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod engila » Štv 23. Júl 2009, 15:59

jj super dik za napady a rady a asi to vidim na ty pruziny,... :wink:
Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D ted Xsara II 1.4
engila
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 90
Registrovaný: Str 2. Júl 2008, 9:54
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Coupe, 1.8i 8v, r.v. 98 takova zelena s uza zvukem vyfuku:D -minulost... ted Xsara II 1.4

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod PetrLik » Str 5. Aug 2009, 6:09

Tak pružiny došly ,montáž podle návodu cca 1 hodinu.Snad něco uvezu aniž bych tahal zástěrky po zemi.Cena je na HB 4100 +200 dobírka.
Xsara II 1.6 16v Chrono 2003
Obrázok užívateľa
PetrLik
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Ned 7. Okt 2007, 12:59
Bydlisko: Havířov
Vůz: Xsara 1.6 16v 11/2003 Chrono 6x Airbag

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod B@RT » Str 5. Aug 2009, 21:06

a jak zadek nahoře, v pohodě jako u mě?
Sbírka modelů Citroën
Obrázok užívateľa
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 681
Registrovaný: Ned 8. Apr 2007, 9:14
Bydlisko: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod PetrLik » Štv 6. Aug 2009, 15:28

Auto se zvedlo a vypadá to i lépe, zkoušel jsem naložit 20 kachel betonek 30 na 30 a super .Auto i lépe sedí na cestě.
Xsara II 1.6 16v Chrono 2003
Obrázok užívateľa
PetrLik
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Ned 7. Okt 2007, 12:59
Bydlisko: Havířov
Vůz: Xsara 1.6 16v 11/2003 Chrono 6x Airbag

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod Mr.Monkey » Štv 14. Jan 2010, 11:26

Kluci, nebylo by foto? Rád bych viděl o kolik se to zvedlo. Nedávno jsem viděl nějakou zvedlou Xsaru, ale bylo to fakt moc. Dík
Obrázok užívateľa
Mr.Monkey
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Str 17. Sep 2008, 22:42
Bydlisko: Příšovice
Vůz: Xsara II kombi 1,6 16V 2002

Re: nastaveni zadni napravy

Poslaťod šíma » Štv 14. Jan 2010, 21:27

PetrLik píše:Tak pružiny došly ,montáž podle návodu cca 1 hodinu.Snad něco uvezu aniž bych tahal zástěrky po zemi.Cena je na HB 4100 +200 dobírka.

Co je to HB?
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Ďalší

Späť na Podvozek

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia

cron