BRZDY

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

BRZDY

Poslaťod šíma » Pia 27. Nov 2009, 12:02

Ahoja, sice jsem tady četl, že Xsarina nepatří zrovna k superbrzdícím autíčkům, ale přece jen mám dotaz. Moje X1 na jemné sešlápnutí pedálu reaguje jak jsem byl zvyklý u jiných aut a vzhledem k tomu, že brzdím opravdu málo, toto přibržďování mi vyhovuje. Při občasné potřebě silnějšího zabrzdění se ale při větším tlaku na pedál brzdý účinek zvyšuje jen neochotně a spuštění ABS chce už dost silný stist pedálu. Kontroloval jsem kotouče a ty jsou opravdu v hanebném stavu, ale destičky jsou ještě celkem OK a tak si říkám, jestli není nějaký problém s posilovačem. Dá se jeho účinnost nějak v domácích podmínkách vyzkoušet? Díky.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: BRZDY

Poslaťod Kvido » Pia 27. Nov 2009, 14:57

Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: BRZDY

Poslaťod Jarda Kadlec » Pia 27. Nov 2009, 14:59

A já si zrovna myslím,že Xsara brzdí perfektně.Pár aut už sem měl,ale tohle brzdí ze všech nejlíp.Koukni jestli nemáš zaseklou destičku a nebo přirezlej váleček,podobnej problém sem měl u escorta.A ještě by to mohla dělat neprůchozí hadíčka od brzdiče,to se stalo známému.
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 164
Registrovaný: Pia 8. Máj 2009, 9:58
Bydlisko: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: BRZDY

Poslaťod Jarda Kadlec » Pia 27. Nov 2009, 15:01

Koukam,že sme psali ve stejnou doubu. :wink:
XSARA BREAK 1,8i r.v.1998 na podložkách světle zelená metla
Jarda Kadlec
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 164
Registrovaný: Pia 8. Máj 2009, 9:58
Bydlisko: Planá u Mar.Lázní
Vůz: Xsara Break 1,8i 1998

Re: BRZDY

Poslaťod mio » Pia 27. Nov 2009, 16:45

Jestli máš kotouče jak píšeš v hanebném stavu, tedy orezlé na místech kde má dosedat destička tak se vůbec nediv že ti to nebrzdí.....Taky se mně nezdá že by xsary brzdili špatně .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: BRZDY

Poslaťod šíma » Pia 27. Nov 2009, 17:15

Kvido píše:Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.


No jo, mé indiánské jméno je "Ten, který píchá hnidy". Kdyby byli všichni se vším spokojeni, tak ještě lezeme po stromech...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 110
Registrovaný: Pon 26. Okt 2009, 19:53
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: BRZDY

Poslaťod Surmi » Štv 4. Feb 2010, 19:15

Ahoj
Mám možnost sehnat přední třmeny na chlazené kotouče z xsary 1.8, na xsaře jsou ted obyč.třmeny na plné kotouče(kola jsou 14tky) ,tak bych se chtěl zeptat zda-li by to šlo jen vyměnit třmeny a koupit chlazene kotouče.
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: BRZDY

Poslaťod Plecháčová Milena » Štv 4. Feb 2010, 19:34

šíma píše:
Kvido píše:Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.


No jo, mé indiánské jméno je "Ten, který píchá hnidy". Kdyby byli všichni se vším spokojeni, tak ještě lezeme po stromech...

no podle toho,co píšeš to vypadá,že jsi z toho stromu právě spadl.o auto se musíš starat,a o brzdy obvzlášť,nebo se ti to vymstí :nasr?
Obrázok
Obrázok užívateľa
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 776
Registrovaný: Sob 13. Dec 2008, 20:34
Bydlisko: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: BRZDY

Poslaťod mio » Štv 4. Feb 2010, 19:56

Surmi píše:Ahoj
Mám možnost sehnat přední třmeny na chlazené kotouče z xsary 1.8, na xsaře jsou ted obyč.třmeny na plné kotouče(kola jsou 14tky) ,tak bych se chtěl zeptat zda-li by to šlo jen vyměnit třmeny a koupit chlazene kotouče.

Přesně tak, kup třmeny a k nim nové chl. kotouče :lol: .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: BRZDY

Poslaťod Surmi » Štv 4. Feb 2010, 20:05

a není tam nejaké jiné uchycení ??? :roll:
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: BRZDY

Poslaťod Kvido » Pia 5. Feb 2010, 8:13

Uchycení bude stejné,jen je potřeba zjistit ,zda jsou stejné rozteče šroubů na těhlici. Pak už v tom nevidím ,žádný problém.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: BRZDY

Poslaťod mio » Pia 5. Feb 2010, 15:49

Rozteče budou stejné ale pozor na délku šroubů kterými jsou uchyceny třmeny k těhlici.Musí být původní k brzdičům , tedy kup je i s těmi šrouby s 1,8 , mohou se lišit délkou.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: BRZDY

Poslaťod Surmi » Pia 5. Feb 2010, 16:54

Děkuju ,že jste mi pomohli :jup: :ooo:
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: BRZDY

Poslaťod Rob2 » Uto 25. Okt 2011, 17:34

Nechci zakládat nové vlákno, tak se "přilepím"na toto. Mám stejný názor (a vlastně problém), jako šíma, tedy že se potýkám s nedostatečným účinkem brzd. Kotouče i destičky dával předchozí majitel nové, bohužel nevím, co jsou zač (zde je možná problém). Každopádně auto brzdí nedobře. Faktem je, že jsem zvyklý na brzdy z jiné třídy aut (bez podtextu - pouze zkušenost!) a tak mi v Xsara přijdou brzdy hodně tupé. Ale protože s autem jezdí dcera, chtěl bych, aby brzdy byly brzdy. Doporučíte prosím někdo destičky, příp. v sadě s kotouči, které opravdu brzdí. Životnost mě nezajímá, každopádně ale musí jít o destičky nikoliv pro závodní účely, které brzdí až po zahřátí, ale o destičky "civilní". Díky za každou radu z praxe. PS: Auto má ABS, které je funkční. Brzdy jsem zkoušel za různých režimů (i silné brzdění, které někdy třecí plochy "aktivuje" a auto začne brzdit lépe /typ. auta po důchodcích, kteří prakt. nebrzdili z důvodu pomalé jízdy/) ale vše bez efektu. Ještě jednou dík za příp. rady.
Rob2
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 24
Registrovaný: Ned 25. Sep 2011, 19:30
Bydlisko: Nové Město na Moravě
Vůz: Xsara 1.6i 1999

Re: BRZDY

Poslaťod empík » Uto 25. Okt 2011, 17:58

V júni 2011 som menil všetky kotúče aj segmenty na mojej Xsare 2.0HDI. Vpredu mám 283mm kotúče a vzadu neviem presne aké. Predtým tam boli origo kotúče aj segmenty menené v Citroen servise a brzdilo to dosť biedne. Teraz som s brzdami spokojný hoci som kupoval skoro najlacnejšie kotúče Starline a segmenty Icer. Brzdí to nepomerne lepšie, STK bez problémov, predné brzdy ľavá strana - 2,68 a pravá strana -2,59 podľa protokolu STK.

-- přidáno úte 25. říj 2011, 19:00 --

Brzdy sú s ABS.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Ďalší

Späť na Podvozek

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 9 hostia