Stránka 1 z 14

BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 27. Nov 2009, 12:02
od šíma
Ahoja, sice jsem tady četl, že Xsarina nepatří zrovna k superbrzdícím autíčkům, ale přece jen mám dotaz. Moje X1 na jemné sešlápnutí pedálu reaguje jak jsem byl zvyklý u jiných aut a vzhledem k tomu, že brzdím opravdu málo, toto přibržďování mi vyhovuje. Při občasné potřebě silnějšího zabrzdění se ale při větším tlaku na pedál brzdý účinek zvyšuje jen neochotně a spuštění ABS chce už dost silný stist pedálu. Kontroloval jsem kotouče a ty jsou opravdu v hanebném stavu, ale destičky jsou ještě celkem OK a tak si říkám, jestli není nějaký problém s posilovačem. Dá se jeho účinnost nějak v domácích podmínkách vyzkoušet? Díky.

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 27. Nov 2009, 14:57
od Kvido
Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 27. Nov 2009, 14:59
od Jarda Kadlec
A já si zrovna myslím,že Xsara brzdí perfektně.Pár aut už sem měl,ale tohle brzdí ze všech nejlíp.Koukni jestli nemáš zaseklou destičku a nebo přirezlej váleček,podobnej problém sem měl u escorta.A ještě by to mohla dělat neprůchozí hadíčka od brzdiče,to se stalo známému.

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 27. Nov 2009, 15:01
od Jarda Kadlec
Koukam,že sme psali ve stejnou doubu. :wink:

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 27. Nov 2009, 16:45
od mio
Jestli máš kotouče jak píšeš v hanebném stavu, tedy orezlé na místech kde má dosedat destička tak se vůbec nediv že ti to nebrzdí.....Taky se mně nezdá že by xsary brzdili špatně .

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 27. Nov 2009, 17:15
od šíma
Kvido píše:Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.


No jo, mé indiánské jméno je "Ten, který píchá hnidy". Kdyby byli všichni se vším spokojeni, tak ještě lezeme po stromech...

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Štv 4. Feb 2010, 19:15
od Surmi
Ahoj
Mám možnost sehnat přední třmeny na chlazené kotouče z xsary 1.8, na xsaře jsou ted obyč.třmeny na plné kotouče(kola jsou 14tky) ,tak bych se chtěl zeptat zda-li by to šlo jen vyměnit třmeny a koupit chlazene kotouče.

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Štv 4. Feb 2010, 19:34
od Plecháčová Milena
šíma píše:
Kvido píše:Ty máš stím autem jenom problémy a pořád si jen stěžuješ. :?
Pokud tuším správně máš nafťáka,který něco váží. I u mé xsary se musíš trochu víc opřít do pedálu když chceš razantněji brzdit,ale ikdyž jdu na pedál opravdu drsně,tak se mi nestalo na suché silnici,že by mi kopalo ABS,pokud máš dobré gumy,nemá důvod kopat. Rozhodně bych začal s pročištěním válečku a plovoucího třmene,výměnou brzdové kapaliny,výměnou destiček a kotoučů. Pokud chceš lepší brzdy,pak si sežeň brzdiče s Xsary 2.0 16V VTS ,tam jsou mnohem větší přední brzdy,jen už tam nedáš 14" kola.


No jo, mé indiánské jméno je "Ten, který píchá hnidy". Kdyby byli všichni se vším spokojeni, tak ještě lezeme po stromech...

no podle toho,co píšeš to vypadá,že jsi z toho stromu právě spadl.o auto se musíš starat,a o brzdy obvzlášť,nebo se ti to vymstí :nasr?

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Štv 4. Feb 2010, 19:56
od mio
Surmi píše:Ahoj
Mám možnost sehnat přední třmeny na chlazené kotouče z xsary 1.8, na xsaře jsou ted obyč.třmeny na plné kotouče(kola jsou 14tky) ,tak bych se chtěl zeptat zda-li by to šlo jen vyměnit třmeny a koupit chlazene kotouče.

Přesně tak, kup třmeny a k nim nové chl. kotouče :lol: .

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Štv 4. Feb 2010, 20:05
od Surmi
a není tam nejaké jiné uchycení ??? :roll:

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 5. Feb 2010, 8:13
od Kvido
Uchycení bude stejné,jen je potřeba zjistit ,zda jsou stejné rozteče šroubů na těhlici. Pak už v tom nevidím ,žádný problém.

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 5. Feb 2010, 15:49
od mio
Rozteče budou stejné ale pozor na délku šroubů kterými jsou uchyceny třmeny k těhlici.Musí být původní k brzdičům , tedy kup je i s těmi šrouby s 1,8 , mohou se lišit délkou.

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Pia 5. Feb 2010, 16:54
od Surmi
Děkuju ,že jste mi pomohli :jup: :ooo:

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Uto 25. Okt 2011, 17:34
od Rob2
Nechci zakládat nové vlákno, tak se "přilepím"na toto. Mám stejný názor (a vlastně problém), jako šíma, tedy že se potýkám s nedostatečným účinkem brzd. Kotouče i destičky dával předchozí majitel nové, bohužel nevím, co jsou zač (zde je možná problém). Každopádně auto brzdí nedobře. Faktem je, že jsem zvyklý na brzdy z jiné třídy aut (bez podtextu - pouze zkušenost!) a tak mi v Xsara přijdou brzdy hodně tupé. Ale protože s autem jezdí dcera, chtěl bych, aby brzdy byly brzdy. Doporučíte prosím někdo destičky, příp. v sadě s kotouči, které opravdu brzdí. Životnost mě nezajímá, každopádně ale musí jít o destičky nikoliv pro závodní účely, které brzdí až po zahřátí, ale o destičky "civilní". Díky za každou radu z praxe. PS: Auto má ABS, které je funkční. Brzdy jsem zkoušel za různých režimů (i silné brzdění, které někdy třecí plochy "aktivuje" a auto začne brzdit lépe /typ. auta po důchodcích, kteří prakt. nebrzdili z důvodu pomalé jízdy/) ale vše bez efektu. Ještě jednou dík za příp. rady.

Re: BRZDY

PoslaťNapísal: Uto 25. Okt 2011, 17:58
od empík
V júni 2011 som menil všetky kotúče aj segmenty na mojej Xsare 2.0HDI. Vpredu mám 283mm kotúče a vzadu neviem presne aké. Predtým tam boli origo kotúče aj segmenty menené v Citroen servise a brzdilo to dosť biedne. Teraz som s brzdami spokojný hoci som kupoval skoro najlacnejšie kotúče Starline a segmenty Icer. Brzdí to nepomerne lepšie, STK bez problémov, predné brzdy ľavá strana - 2,68 a pravá strana -2,59 podľa protokolu STK.

-- přidáno úte 25. říj 2011, 19:00 --

Brzdy sú s ABS.