Stránka 2 z 3

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Štv 18. Júl 2013, 17:45
od bxo
Zamyslel se už někdo nad myšlenkou a realizací ,místo objednávky kdesi z tramtárie za 4tisíce ,což je cena repase nápravy bez papíru z Dominu (4.200 kč ) nechat pružiny v jedné z nesčetně x firem v čr vyrobit nebo či napasovat třeba z jiného modelu ?Jen zběžně jsem koukal na zadní pružinu superbu 1.gen a má podobný tvar .Nemám ji ale změřenou ,VW a škody moc neuznávám ,nejsem zběhlý v těhle pryčnách ,jsem odkojený hydro... .
Rozpětí stávající plochy ramene a držáku tlumiče - gumy je cca 20 cm po proběhu 16 tis km u mé zadní nápravy ......Průměr cca 55 m na oko konce pružiny ....neuznávám pojem ,že něco nelze .Když jde zrepasovat rozvodovka 4wd Bx za 5 tis kč nebo je dokonce skladem jako protikus , pružina je triviál.

http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-dily/pruzina-podvozku-zadni-naprava-2260998

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Štv 18. Júl 2013, 20:00
od mio
Zamyslel, ale průser bude v tuhosti pružiny.Tyhle "origo" co se prodávají jsou jen zátěžové, pomáhají skrutné tyči jen přidržet zadek nahoře.Když tam nacpeš z obyč. nápravy tak to bude tvrdý jak prase.Jedině napasovat a pak nechat stočit totožné s menším průměrem "drátu" (nižší tuhostí).Jeden čas jsem měl přídavné pružiny (mírně upravené) s berlinga(vozil jsem trámy na střeše :mrgreen: ).Můžu tě říct že jsem se těšil až trámy odvozím a pružiny budu moct vymontovat a prodat.Pohodlím- prostě nad tuhle nápravu není.Určitě je levnější ,snadnější a lepší investovat 2000 kč do ložisek ,nápravu rozebrat přehodit ložiska a o zub zvednout torzku.Pokud to nestačí stačí podložit zadní silentbloky a nastavíš si výšku podle přání .Jen ty silentbloky bych určitě vyměnil za plné (nenatáčecí).Moje zkušenost , přídavné pružiny už ne - pokud netaháš obytňák nebo trámy na střeše :mrgreen: .

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Štv 18. Júl 2013, 20:08
od bxo
vcelku bych i vítal tužší zadek ,s touto nápravou jezdím od roku 2006 a na kombi dávám kombinaci mišeliny ,kontinetaly předek ,tvrdý zadek kleber či barum .
o pohodlí se přít nebudu ,to je ok ,i když hydro to není .
opravná sada je to ,co 80procent lidí nezná ,s tím nikdo nic neudělá
mě osobně natáčecí zadek zachránil auto v jednom viaduktu před jedním prasetem v Auti 100 co ujel a natlačil mě na zeď ,takže to nevyměním za nic ,i když sám vím ,co dokáže udělat i naopak na šotolině a poslat auto do protisměru ...
ale vypodložím ,to vím určo .
Rozebíral už tady někdo to debilní gufero ,které zelipsovatí a pustí vodu na čep??? ochraný lak ,vrstva ,....

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Štv 18. Júl 2013, 20:37
od snoopy
Dávat pružiny na nápravu místo repasu je naprostá blbost. Sice tím přizvedneš zadek, ale nevyřešíš problém - pořád budeš mít vadnou zadní nápravu a stav se bude zhoršovat.

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Štv 18. Júl 2013, 20:43
od bxo
. :jup: ...já mám už nápravu 3tí ,nyní zrepas z Autodomin ,najeto po repa od 7km doteď 14tis km .............včetně nových silenbloků a tlumičů Kayaba a nachystaných kotoučů místo debilních bubnů ,zbývají mě jen ty pružiny kvůli světlé výšce ..... :jup:

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Pia 19. Júl 2013, 7:42
od snoopy
a nechceš světlou výšku spíš pořešit přesazením torzky?

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Pia 19. Júl 2013, 7:49
od bxo
rozhodně ne ,cca po 4 letech tozrky -jejich tvaru prověšený babán mě už nebaví ,zavřený nosníky do U taky ne :nasr?
stávající náprava je příliš zdravá na pitvu a ideální na dodatečné úpravy
přesazení torzky je sice pěkná kosmetická úprava pro off road ,mě to neřeší plný kufr a zánovní tlumiče na doraz,když mi ho stará zafláká kuframa pod roletu .
Zvednutí na zimu řeším změnou profilu kola na 165 70 14 ,což mi v horách plně stačí ,i s ohledem na jízdní vlastnosti i těžiště .
Argument ,že je zadek výš a tím lepší ochrana brzd ,čepu,karoserie ......neberu ,když toto zvládne dodatečně namontovaná zástěrka ,jak to kdysi dělal SAAB pod středním sloupkem karoserie .Ostatně kde se solí ,jako u mě ,je to zcela mimo diskuzi,co není natřen ,zhnije ,pozink nepozink .

-- přidáno pát 19. črc 2013, 12:30 --

rychlá odpověď na požadavek tahových pružina od strojaře ČVuT:

Podle toho na co to potřebuješ ( myslím úroveň zatížení ) doporučuji použít běžný materiál na pružiny. Může se použít i slitina drátu na pružiny buď CrV nebo SiCr. Myslím, že na vozidla by byly dráty s přívlastkem Cr vhodné pro způsob použití, ale není to pravidlem. Od toho se odvíjí i cena materiálu pochopitelně.
Dráty na pružiny se vyrábí z oceli třídy 12 případně i jiných materiálů. Podle vhodnosti použití a pevnosti jsou dráty rozděleny do 5 tříd. Třídy se označují první doplňkovou číslicí za číslem rozměrové normy.
Je na tobě jakou třídu určíš. tř. 1 (zvlášť vysoce namáhané pro mimořádné účely) tř. 2 (vysoce namáhané bez ohybů s malým poloměrem) tř. 3 (běžné, středně namáhané - můj typ)
tř. 4 (s nižším namáháním a s méně odpovědnou funkcí) tř. 5 ( s nezávažnou funkcí)

Rozhodně bych použil materiál o průměru 11,200 mm dle tabulek. Menší průměr nejspíš ne. Jelikož je to typ MAD, tak bych se nebál sáhnout i po průměru 12 mm resp. 15,200 mm.

No a něco k materiálu: tady bychom použili ocel třídy 12 030 k zušlechťování 07.89 002 stav 3 s pevností max. 540 MPa a tvrdost max 156 HB (tyče zatepla, zastudena, loupané). Výhodou materiálu je jeho dobrá svařitelnost. Do jiného materiálu bych se nepouštěl vzhledem k uvažovanému použití pružiny.

--

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Pia 19. Júl 2013, 21:24
od Cvrček
Nedá mi to a zeptám se,proč toto řešíš. Píšeš,že máš už třetí nápravu. Kolik jsi od roku 2006 najel km? A podle tvých příspěvků mi přijde,že chceš mít auto na stéle stejné výšce. Ať prázdné,nebo plné. Je to tak?

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Pia 19. Júl 2013, 22:02
od bxo
řeším to pro technickou nedokonalost ,.... od roku 2006 to už ani nespočítám ,osobně nad půl mega , ...se zmiňovanou nápravou něco kolem 200tis...... Naprosto jsi třetí dotaz vystihl.Nenapadá mě navíc ,kde jinde toto řešit .Jak vidím druhovýrobu zátěžek či zakázku tu nikdo nerealizoval,to se tímto změní .

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Pia 19. Júl 2013, 22:20
od Cvrček
Díky za odpověď. Na Xsarách mám zatím najeto jen něco okolo 170-ti tisíc a nikdy mě nenapadlo si myslet,že bych držel stejnou výšku,jak prázdný,tak plně naložený a hrál si tak na hydráka. Tak tedy přeji úspěch v pokusech.

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Pia 19. Júl 2013, 22:32
od MP
Tak jestli by nebylo jednodušší koupit C5 místo Xsary . Hydraulika si to vyřeší sama ....

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Pia 19. Júl 2013, 22:42
od bxo
nemyslím si ,že by to byl ,,pokus,, ....jen doladění něčeho ,co fracoužstí soudruzi pustili moc brzo do světa.Připomenu u zmiňované C5 Xa- rozdíl v provedení sedan/kombi - norma /silnější ložiska a zadek ,což u Xsa zaniklo a síly torzky to nezachrání .A C5 kupovanou v čr nebo do 100 km od čáry je trochu hazard s čínskými ložisky ,nebo se pletu ....???kde jsou ložiska TIMKEN stejné velikosti s více valivými prvky ........?ve skladech,zato C5 s kolama po 150 tis km a nákládáním kufrů s podvozkem podobným na letitém Bx do kačeny . ..Už si to generálkoval ...????Až mi stará půjde z rodičovský ,klidně se dám zlomit ,ale spíš než C5 na Xm

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Štv 1. Aug 2013, 8:23
od bxo
oslovil jsem firmu,co dělá pružiny a dle specifikacî je cena zátěžových pružin o cca 1000 až 1500kč nižší jak holandský výrobce.(ve slevě)Byla by i nižší,ale je to maloserie,kusovka.Nicméně do úplné realizace jsem nadstavil zatîm gumové dorazy o 3 cm,který nedovolí úplný dosed ramen ke kastli.Material je použit z dosedacích ploch starého křesla,zpevněný plast s gumou.Investice 0kč.Ceny MAD u Polsku jsou prakticky stejné.

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Štv 1. Aug 2013, 9:12
od jmlcoch
Mohl bys prosím ty dorazy vyfotit? Docela by mne to zajímalo...

Re: Přídavné vinuté pružiny na zadnú nápravu- break

PoslaťNapísal: Pia 2. Aug 2013, 16:31
od bxo
tak po dnešní jízdě 140 km okreskama v šibeničním čase a plně naloženým kufrem pod roletu mám postřeh: kastle se nenaklání jak pí.. v prudkých serpentýnách a utahovácích ,chvílemi jsem přemlouval auto k jízdě bokem na suchu a i přesto,že tlumiče mají nálítáno cca 18 tis km ,jenom pozitivní postřehy .
Vzadu je to trošku tvrdší,ale na funkci to nemá vliv .samo auto je docela podvozkově měkké .Zadní kola nejsou tak schovaný v podběhách,tlumení žádná změna ,....co říct víc. Na soukromé účely občas plný kufr nebo vozík dřeva z lesa .....plně dostačující .