Rucna brzda a zatazenie auta

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Rucna brzda a zatazenie auta

Poslaťod dusang » Štv 28. Sep 2006, 8:02

Nedavno som si daval pred STK kontrolovat zadne brzdy a rucnu mi nastavili tak, ze ked je auto malo zatazene (ja, manzelka a maly syncek), tak rucna brzda brzdi normalne. Nedavno sme vsak isli v aute styria dospeli a vacsim zatazenim auta mi same brzdili zadne brzdy! (vzadu mam bubny) Rucnu paku som nemohol vytiahnut ani na prvy zub! Samozrejme, ze mi po par kilometroch zovrela brzdovka a brzdovy pedal sa dal stlacit az na podlahu... :oops:
Toto som si uz vsimol na mojej Xsare davnejsie, ze draha paky rucnej brzdy zavisi od zatazenia auta. Ale nastastie som to nemal nikdy tak blbo nastavene, ze by mi pri velkom zatazeni brzdili zadne brzdy same. Teraz mam rucnu nastavenu tak, ze mi brzdi na 3-4-tom zube.

Je teda normalne, ze s narastajucim zatazenim auta sa skracuje draha paky rucnej brzdy?
Xsara 1.6i SX '98 Obrázok
Obrázok užívateľa
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 64
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 9:38
Bydlisko: Martin, SR

Poslaťod ramm » Sob 24. Nov 2007, 13:58

kdyz jsem dodelal zadni napravu nahazoval dubny ptal jsem se kolegy jak to je s tou ruckou. Protoze vse bylo komplet venku myslel jsem si ze se musi nastavit.kolega rikal ze nemusi ze se nastavi sama samostavem take ucinost zadnich brzd je zavisla na zatizeni auta.Myslim ze na prave strane na zadni naprave je takova tycinka z pruzinkou ktera hlida vysku a podle ni se pry brzdy samy stelujou
Obrázok užívateľa
ramm
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Ned 10. Dec 2006, 22:42
Bydlisko: F-M

Poslaťod jaydee_peta » Sob 24. Nov 2007, 15:17

jo, te to tak... nastavuje se to utaľením/povolením matky u tý pruľinky
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázok ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Obrázok užívateľa
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 343
Registrovaný: Uto 13. Nov 2007, 8:09
Bydlisko: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Poslaťod viteon » Sob 24. Nov 2007, 18:26

pokud ti auto zabrzdi na zadku pri properovani - bud na dire nebo pri zatezi, tak mas zarostla lanka rucni brzdy a nevraceji se. Hral jsem si s tim pres rok, servisakovi neveril a po vymenu mu uz verim
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Poslaťod jaydee_peta » Sob 24. Nov 2007, 18:28

viteon píše:pokud ti auto zabrzdi na zadku pri properovani - bud na dire nebo pri zatezi, tak mas zarostla lanka rucni brzdy a nevraceji se. Hral jsem si s tim pres rok, servisakovi neveril a po vymenu mu uz verim


tahle výměna mě taky brzo čeká :lol:
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázok ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Obrázok užívateľa
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 343
Registrovaný: Uto 13. Nov 2007, 8:09
Bydlisko: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Poslaťod Marek » Sob 24. Nov 2007, 23:10

Zarostlá lanka? Tomu nerozumím, pohyb lanka v bowdenu přece nemá vazbu na propérování. Není ten problém, ľe je bowden napnutý a při propérování se natáhne a zabrzdí?
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Poslaťod CHiP » Ned 25. Nov 2007, 1:34

Normální to určitě nebude, zrovna před pár dny jsem v Xsaře v kufru vezl čtyři metráky + 2 osoby. Seděla pěkně dole a ručka ąla stejně jako kdyľ jedu sám.
Zátěľový regulátor brzd na zadku mají jenom kombíky nebo i krátký? Ptám se proto, ľe krátký feldy ho nemají, mají ho jenom kombíky a pick-upy :)
Obrázok užívateľa
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1119
Registrovaný: Štv 9. Mar 2006, 17:48

Poslaťod viteon » Ned 25. Nov 2007, 8:12

regulátor mám i na krátké a kdybych ty lanka neproľil, tak to nepíąu.
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Poslaťod 0903 » Str 1. Dec 2010, 10:28

:mudr:
Naposledy upravil 0903 dňa Uto 4. Jún 2019, 6:47, celkovo upravené 1
0903
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 32
Registrovaný: Str 1. Dec 2010, 10:23
Vůz: Citroen/Xsara2/1,4i/2004/KFW

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Poslaťod Hrnča » Str 1. Dec 2010, 10:58

A není to zcela normální jev? Nejspíš i proto by měla ručka brzdit až na třetí nebo pátý zub. Či jak to je?!
P.S.: Taky jsem to u své registroval. Jo a při zátěži brzdilo pořád zhruba stejně. To co je psané výš jsem nepozoroval...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Poslaťod 0903 » Str 1. Dec 2010, 11:26

:mudr:
Naposledy upravil 0903 dňa Uto 4. Jún 2019, 6:48, celkovo upravené 1
0903
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 32
Registrovaný: Str 1. Dec 2010, 10:23
Vůz: Citroen/Xsara2/1,4i/2004/KFW

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Poslaťod Verdom » Pon 3. Jan 2011, 9:16

Taky mi ručka blbnula, pak jsem zjistil, že je prasklý bowden nad nápravou a tím do něj nateče voda a celý zamrzne.
Tím pádem je nerovnoměrně zatížený mechanismus brzdy a dělá to paseku.
Stačilo prasklinu najít, namazat stříkačkou s jehlou lanko v tom místě, očistit a zamotat nafest izolačkou.
Na jaře při první akci šel bowden ven a s ním i samostav v bubnu, protože to je druhý nejčastější zdroj problémů.
Někdy je to po 2 letech orezlé jak kdyby to bylo z Titaniku :)
.Obrázok
Obrázok užívateľa
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 714
Registrovaný: Pia 9. Sep 2005, 10:22
Bydlisko: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Poslaťod 0903 » Pia 27. Máj 2011, 11:39

:mudr:
Naposledy upravil 0903 dňa Uto 4. Jún 2019, 6:48, celkovo upravené 1
0903
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 32
Registrovaný: Str 1. Dec 2010, 10:23
Vůz: Citroen/Xsara2/1,4i/2004/KFW

Rucna brzda a zatazenie auta

Poslaťod marcco83 » Pon 5. Sep 2011, 13:13

Čítam to tu, ale nejako v tom nemám jasno. Ručná brzda sa nastavuje samostavom? Teda bez môjho zásahu?! A ešte čo vlastne ten bowden je?
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázok
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 133
Registrovaný: Uto 6. Okt 2009, 11:16
Bydlisko: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Re: Rucna brzda a zatazenie auta

Poslaťod viteon » Pon 5. Sep 2011, 13:15

bowden je na zatažení ruční brzdy, samostavem se šteluje "vůle" a regulátorem zatíženi se doštelovává podle zatížení zadní nápravy

edit: zatažení a zatížení jsou dvě různá slova :D
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Ďalší

Späť na Podvozek

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 55 hostia