Mám 1,4i, 1997, auto jezdilo dobře bez potíží bez ruzných pazvuků a pod...v listopadu 2013 preventivně jsem nechal vyměnit v servise spodní momenotvý silentblok -je na domečku v kterém je pomocné ložisko pravé poloosy. Poté začaly potíže....po několika stovkách km z pod auta začalo skřípat jakoby jel vláček motoráček po kolejích v zatáčce.... ale když jsem dojel domů už to za jizdy nebylo slyšet, zvedl jsem auto a otáčím pravou poloosou a skříp skříp.....viz video zde:
http://www.youtube.com/watch?v=A5Obg0FzAjg&feature=youtu... jsou tam 2 videa... ale jinak žádné potíže, žádné vibrace, žádný hluk z převodovky a pod....tak si říkám musím to opravit....takže jsem vynadal převodovku i poloosy, převodovku jsem dal do servisu at ji prohlédnou a případně opraví, poloosy jsem nechal dát na repas pánovi co to dělá...mezitím jsem vyměnil přední tlumiče, pružiny, horní uložení, ramena se silentbloky, spojku a spojkové ložisko...když jsem vše nastrojil zpět a jel auto projet čekal mne šok, auto vibrovalo při rozjezdu na 2 a 3 převodový stupeň-nešel vyjet bez vibrací kopec, musel jsem jen lehce plynem aby nevibrovalo-vibrace nebyly do volantu ale do karosérie-bylo to cítit od pedálů, podlahy..vše při rychlosti asi od 20-40 km/h mimo tyto rychlosti bez závad...koupil jsem tedy poloosy nové Lobro a nasadil, vibrace byla ještě větší v tom samém rozsahu.Dal jsem zpet původní poloosy a vibrace byly o něco menší....takto jsem jezdil do ledna 2014-vibrace zustaly ale navíc začala hučet převodovka nebo diferenciál nebo ložisko poloosy pravé...ale spíše to šlo z převodovky. Dal jsem tam tedy jinou převodovku z právě vrakovaného auta a výsledek stejný-uplne stejný hluk z převodovky-hluk od cca 40 km/h do 80 km/h pak již ne, hluk jen při akceleraci nebo při brzdení motorem na neutrál ticho-že by diferák? Protože vše začalo od domečku v kterém je ložisko poloosy tak jsem jej vyměnil-ten starý byl nějaký divný-volný-podezření že je v něm pravá poloosa špatně uložená-mohl být přihnutý tím jak do něj mlátili v servise při výměně silentbloku...po výměně se vše o něco zlepšilo, ale stále tam jsou vibrace při akceleraci a hukot v převodovce....Diferák se mohl poškodit tím že pravá poloosa nebyla vůdči převodovce v ose i ložisko poloosy mohlo být tím poškozeno...zkusili jsme dát na zkoušku i hustší olej do převodovky ale hluk je tam pořád i když o něco malinko méně. vibrace zustavají. Mám dát ještě jinou převodovku i poloosy abych se zbavil konečně vibrací při rozjezdu a hučení převodovky? Měl by někdo návrh co by se mohlo ještě zkusit a vyřešit problém? Nemuže být potíž způsobena tím že jsou nové pružiny a tím je auto vyšší o něco a poloosy více vyhnuté smerem dolů?Nebo čímkoli jiným? Geometrie OK, Kola i ložiska kol OK: jen je pravý čep řízení malinko volný ale takovou paseku by určitě nedělal-ale chystám ho vyměnit. Závěr: auto při rozjezdu zavibruje, je to cítit do pedálu a do podlahy karosérie, do volantu to cítit není, děje se tak při zrychlování na 2 a 3 převodový stupeň při rychlosti 20-40 km/h v jiném pásmu ne ani na 1., ani na jiný převodový stupeň to nedělá. Pokud uberu plyn na minimum vibrace ihend přestane.. Hluk v převodovce začíná cca od 40km/h a není slyšet cca od 90km/h výše....hučí při plynu i po uplném ubrání plynu, jen přesně mezi ubráním plynu a brzdením motorem utichne nebo na volnoběh je ticho, podobný hluk jsem slyšel ve starých autobusech....děkuji za případné rady....