vibrace - traseni auta

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

vibrace - traseni auta

Poslaťod Andrew594 » Sob 6. Feb 2010, 14:40

dobry mam proble ms so xsarou II 1,6 pri rychlosti 60 km a vysie sa cele auto roztrasie ci na letny aj na zimnych gumach viete poradit
Andrew594
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Sob 6. Feb 2010, 14:36
Bydlisko: trnava
Vůz: citroen xsara II

Re: traseni auta

Poslaťod mio » Sob 6. Feb 2010, 14:47

Třese se při akceleraci nebo i když udržuješ stálou rychlost . Pneu máš samozřejmě převážené :D .
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: traseni auta

Poslaťod kliff » Pon 8. Feb 2010, 21:50

Ahoj, ja mam od dnes podobny problem a trasie mi pri akceleracii... Co to moze byt? A kolko to moze priblizne stat? Pri udrzovani rychlosti je to OK...
kliff
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Uto 30. Sep 2008, 18:18
Bydlisko: Banská Bystrica
Vůz: Citroen Xsara II 2,0 HDi 66kW, r.v. 2001, v plnke so vstavanou navigáciou

Re: traseni auta

Poslaťod Vypravci125 » Pon 8. Feb 2010, 22:52

Ahoj,
já mám podobný zážitek. V rychlosti přes cca 60 km/h auto nebylo možný udržet na silnici, třáslo se to celý úplně strašně. Tak jsem jel do servisu, myslel jsem na ztracené závaží. No a tam sundali kolo a vytloukli z ráfku asi tak lopatu ledu - byl namrzlý zevnitř kola. Ona se s tím totiž moje polovička zahrabala při vyhýbání do sněhu, no a něco tam zůstalo.
Už se mi to letos stalo 2x, tak nevím. Mam Xsaru první zimu, ale jestli to není nižsím profilem pneu (55)
Obrázok
Obrázok užívateľa
Vypravci125
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 76
Registrovaný: Štv 15. Okt 2009, 21:47
Bydlisko: u Blaníka - rytíři stále chrní...
Vůz: Xsara II 1,6i 16V, 80kW, 2004, stříbrná

Re: traseni auta

Poslaťod mio » Uto 9. Feb 2010, 6:22

kliff píše:Ahoj, ja mam od dnes podobny problem a trasie mi pri akceleracii... Co to moze byt? A kolko to moze priblizne stat? Pri udrzovani rychlosti je to OK...

Poloosa, může mít vůli unašecí ložisko na pravé hřídeli ale většinou je opotřebený vnitřní kloub poloosy.Je ale snad nemožné přijít na to jestli je to levý nebo pravý bez rozebrání a důkladné kontroly kloubu .Třesení se projevuje hlavně při akceleraci,někdy i při decelaraci .Nejvíce se projevuje při tažení vleku,při rozjezdu do prukého kopce nebo při plně obsazeném vozidle.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: traseni auta

Poslaťod kliff » Uto 9. Feb 2010, 7:47

Dik za rady, zajtra idem k mechanikovi a uvidime - dam vediet, co bolo vo veci... Este sa chcem spytat, kolko mozes vyjst taka oprava poloosi?Dik
kliff
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Uto 30. Sep 2008, 18:18
Bydlisko: Banská Bystrica
Vůz: Citroen Xsara II 2,0 HDi 66kW, r.v. 2001, v plnke so vstavanou navigáciou

Re: traseni auta

Poslaťod kliff » Uto 9. Feb 2010, 7:49

Este som zabudol, ze volant mi taha vyrazne doprava... Pred dvomi mesiacmi som bol na geometrii a vsetko bolo perfektne nastavene...
kliff
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Uto 30. Sep 2008, 18:18
Bydlisko: Banská Bystrica
Vůz: Citroen Xsara II 2,0 HDi 66kW, r.v. 2001, v plnke so vstavanou navigáciou

Re: traseni auta

Poslaťod mio » Uto 9. Feb 2010, 11:32

Pokud ti volant "tahá" při akceleraci nebo brždění k jedné straně,bývají vymačkané silentbloky ramen .Děje se i např. v kolejích od kamionů ,auto lítá ze strany na stranu.Většinou ten zadní zadní silentblok,cena do 300 kč kus.Repasovaná poloosa vyjde cca od 2500 do 3500 kč.Nejprve bych určitě vyřešil ty ramena (vůle) a znovu překontroloval sbíhavost.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: traseni auta

Poslaťod kliff » Uto 9. Feb 2010, 12:01

Dik za rady... :D
kliff
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Uto 30. Sep 2008, 18:18
Bydlisko: Banská Bystrica
Vůz: Citroen Xsara II 2,0 HDi 66kW, r.v. 2001, v plnke so vstavanou navigáciou

Re: traseni auta

Poslaťod Marek » Uto 9. Feb 2010, 22:48

Pokud tahá volant doprava při akceleraci a při vyšší rychlosti, ukazuje to na pravý vnější kloub poloosy nebo pomocné ložisko. Začal bych kontrolou prachovek poloos.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: traseni auta

Poslaťod marjon » Str 1. Sep 2010, 16:34

mam podobny problem,uz od kupi jazdenej xsary break 1,9D som pocitoval mensie vybracie pri rychlosti 80km/hod. vcera som sa vratil z dlhsej cesty a zda sa mi ze tie vibracie zosilneli. pri akceleracii na dialnici zacne vibrovat cele auto,nie je identifikovatelne od kial tie vibracie pochadzaju.deje sa to v rychlosti 80km/hod na tachaci. skusal som pocas tychto vibracii vytlacit spojku a vibracie sa stratili,takze to podla mojho laickeho odhadu spojitost s pneumatikami mat nebude. a este k tomu nedavno pribudlo klepanie niekde od prednej napravy pri rozjazdoch do kopca,cez obrubnik....atd ked je motor v zatazi. ozve sa niekolko tupych klepnuti niekde od spodku vozidla. moze to spolu suvisiet? cital som tu nieco o tych poloosiach,ako teda zistim ze problem bude v nich?
dakujem
este doplnim,dnes to podrobne skumal pocas jazdy:
chvenie a trasenie zacina pri rychlosti 70km/hod az po 80-85 km/hod,na otackach nezalezi,a tiez nezalezi na zaradenom rychlostnom stupni,trasie to len pri akceleracii.po ubrati plynu , vyslapnuti spojky alebo brzdeni motorom je vsetko ok.
takze robi to len pocas zataze motora pri rychlosti 70-85 km./hod.
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 148
Registrovaný: Pon 29. Sep 2008, 14:23
Bydlisko: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: traseni auta

Poslaťod cervik_BRNO » Ned 7. Nov 2010, 11:13

Koukám, že problém, který řeším není jen můj. Já jsem letos zjara koupil nové pneu, pak jsme jeli v létě do Řecka a cestou tam, začalo auto vibrovat vždy když jsem se rozjížděl či šlapal na plyn. Jinak bylo auto v klidu. A tak jsem tomu nedával nijakou pozornost. V říjnu se to začalo horšit, cítil jsem po dojetí i spálený olej. Kouknu pod auto a s místa, kde mizí poloosa do převodovky (na straně řidiče) tekl olej. Po kapkách ale tekl. Řadit jde normálně, jezdí to normálně až na ty vibrace. Jenže... teď jsem měnil pneu za zimní a ouha! Přední levá (u řidiče) byla sjetá po jedné straně až na 1mm - nová pneu a takhle jsem dopadl. Vzpomněl jsem si, že když jsem zjara měnil čep u kola, vyjela mi poloosa z převodovky, tak jsem jí dal zpět a nevěnoval tomu pozornost... Bohužel, a proto jsem tak dopadl. A teď jsem v koncích, nevím co s tím. Vadné gufero? proto propouští olej? vadná poloosa proto to vibruje? nebo poloosa je dobrá jen jí stačí pořádně nasadit,... či se na to vykašlat a jet ihned do servisu? Problém je, že momentálně bydlím v Rumunsku a místní servisy mi oddělali dvě auta. Třeba mi někdo poradí co s tím, abych mohl zase jezdit... :driv:
Xsara 1.6i Break - Exclusive
naj.130.000km
Obrázok užívateľa
cervik_BRNO
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 37
Registrovaný: Štv 7. Feb 2008, 23:54
Bydlisko: Oradea, Romania
Vůz: Xsara Break 1.6i Exclusive rv.99

Re: traseni auta

Poslaťod rosta12345 » Ned 7. Nov 2010, 11:39

gufero bych určitě vyměnil ,poloosu vyndal zkontroloval jak vypadá uložení v převodovce,určitě zkontroloval vnitřní kloub poloosy, můj tip je že to třepání je způsobeno jím a k té ojeté pneu nechal jsi po výměně toho čepu zkontrolovat geometrii ? jo a samozdřejmě ještě vyskoušet jestli to dělá to samé i na zimních ? tím vyločíš vadu na těch letních pneu
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: traseni auta

Poslaťod marjon » Pon 8. Nov 2010, 10:50

ja som pricinu trasenia a vibracie auta pravdepodobne zistil......silentbloky zavesenia motora..... to klepanie vznika pri kmitani motora a pri narazoch vyfukoveho potrubia do stabilizacnej tyce.takze tie vibracie motora su vacsie ako by mali byt,uz som si vyhladal v historii prispevkov a vraj je to dost casta zavada na dieslovych motoroch.tento tyzden sa chystam na ich vymenu a budem rad za kazdu radu ako na to.....neviem ci sa mam do toho pustit sam,alebo zajst do servisu
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 148
Registrovaný: Pon 29. Sep 2008, 14:23
Bydlisko: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: traseni auta

Poslaťod mio » Pon 8. Nov 2010, 20:11

Když jsou na dieselu vymlácené silentbloky tak je pocítit klepnutí při startu a vibrace klepání při podtáčení motoru.Tvůj problém bude (počítám že máš pneu vyvážené , bez vůlí na nápravě, geometrie ok) v poloose nejpravděpodobněji vnitřní kloub,nebo pokřivená hřídel a hází , jaký jestli levý nebo pravý to asi nezjistíš pokud není velká vůle a vysapaná ložiska v kloubu , takže jen výměnou.Pokud vyměníš silentbloky jen vyhodíš peníze a závada bude přetrvávat.Možná vyměn horní pravý u rozvodů ten bývá na dieselech natržený.Jinak motor v plynulém tahu vůbec nekmitá (pokud není KO) , ani se nehne , pokud by narážel výfuk do stabilizátoru bylo by slyšet hučení a drnčení.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Ďalší

Späť na Podvozek

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia