od Kvido » Pia 9. Apr 2010, 9:47
Já jsem přední kotouče zvlněné měl ,utavil jsem je v Chorvatsku nic příjemného. Poradím ti ,vem posuvku a změř tloušťku předních kotoučů,pokud jsou pod stanovenou mez tuším 18,4 nebo tak nějak,já je měl kolem 17 mm ,byly K.O. navíc jedna destička byla uštíplá ,pak teď před létem nevidím při Tvém denním ježdění jedinný důvod ,proč nevyměnit přední brzdy. Kopání bylo zprvu jen do pedálů,ale jak se bzrdy víc zahřívaly kopalo to i do řízení.
Nevyvážené kolo se většinou projeví při vyžší rychlosti tedy tak nad 50km/h jedná se o pár gramů ,takže tento gramový deficit je znatelný při vyžší rychlosti a není problém případně prohodit na zkoušku přední za zadní kola. kontroloval bych i jestli po jízdě některý z předních kotoučů víc nehřeje,,zda se všechno na třmenu pohybuje jak má,ale tam by mohlo být možná znát,že to táhne víc do strany.
Měření předního kotouče nasazené na autě : Sám jsem to tak dělal. Je k tomu potřeba úchylkoměr se stojanem,pravoúhlé pravítko. Dej si nějaký podstavec na zem na který dáš stojan s úchylkoměrem ,podstavec musí být do pravého úhlu s kotoučem,líp by se to dělalo ,když ještě lehce vyvážíš auto ať je rovně,pak se to ani moc nehýbe,měříme v desetinách až do milimetrů,takže je potřeba zajistit provizorní podomácku udělanou přesnost (je to spíš rychle orientační měření) ,udělej si čárku na kouči a nastav úchylkoměr na nulu,pak otáčej kotoučem a sleduj hodnoty,otáčej tak ať sničím příliš nepohneš,mě to ukazovalo na pravé straně odchylku přes dva milimetry,takže nakoplé byly řádně. Neber to jako profi,jelikož na kotouči jsou již drážky od brždění,které to budou ovlivňovat,tak je lepší provést měření na více místech kotouče.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019