Zvlněné kotouče??

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Zvlněné kotouče??

Poslaťod jandy » Štv 8. Apr 2010, 15:38

Je možné abych měl zvlněné přední kotouče a nepřenášely se vibrace do řízení? Do pedálu my to kope celkem slušně a ABSem to není.

Díky
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod viteon » Štv 8. Apr 2010, 15:43

kotouče se zvlní většinou hned po výměně, já bych jako první zkusil vyvážit (někdy se prostě nepodaří) a zkontroloval případné boule na gumách.
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod jandy » Štv 8. Apr 2010, 15:59

Tak ja popíšu celý moje trápení. Začalo to tím že se my hřálo zadní kolo, byl vyrezlej třmen tak se vyměnil, za chvíli potom my začal při prždění v rychlosti mezi 70 a 10 km/h kopat do brzdového pedálu a když to chytne rezonanci při 80 km/h tak se zaklepe celý auto. Nejdřív sem mylsle že to je ABS zkusil jsem proměřit a potom i odpojit všechny čidla, žádnou závadu jsem nenašel a chovalo se to pořád stejně. Dál jsem nechla vyvážit všechny kola->žádná změna. Pak jsem myslel, že když to nekope do řízení, že bude zvlněnej zadní kotouč jak se hřálo zadní kolo. Kotouče jsem dal nový včetně destiček -> žádná změna. Pak jsem zkoušel jak se to chová když v kritickej rychlosti brzdím ruční brzdou a zdá se, že se to nijak neprojevuje (nekope atp.). Tak jsem začal přemýšlet dál a napadli mě přední kotouče. Problém ale je že zrovna do volantu to nekope. A že my začínají docházet nápady.
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod viteon » Štv 8. Apr 2010, 16:08

pokud to na ručku nekope, tak předek a při brzdění, takže brzdy, to jsi vyvodil sám :D . Pokud jsi byl na vyvážení tak to neznamená, že je vyváženo :( . Sundal bych kola a koukl na pneu, odpadlá tělíska a zkontroloval ty kotouče, může být i prasklý,......
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod Marek » Štv 8. Apr 2010, 18:07

Nebylo v zimě auto víc než týden odstavené? Slaná břečka zůstane mezi kotoučem a destičkami a kotouč tam zkoroduje. Neozývá se při brzdění skřípavý zvuk? Pak by byla destička sjetá a šel by kov ny kov. Ale to spíš třese do volantu.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod jandy » Štv 8. Apr 2010, 18:14

S autem jezdim prakticky denně, poprve se to projevilo kdyz jsem brzdil pred sjezdem z dalnice, ale behem jizdy sem si niceho nevsim.
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod mio » Štv 8. Apr 2010, 18:35

Zkoušel jsi měřit "házivost" samotného náboje na ložisku jestli náhodou trošku nehází, dost častý problém např. u škodovek (O.1).
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod jandy » Štv 8. Apr 2010, 19:57

nezkousel, napadlo me to ale nepripadalo my to tak pravdepodobny a taky navic hodinky svoje nemam a musim si je pujcovat
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod baffy » Štv 8. Apr 2010, 20:04

skontroluj rebrovanie /neviem ako sa to odborne nazýva :wink: / na kotúčoch.môže byť prasknuté a potom sa to takto prejavuje.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod Kvido » Pia 9. Apr 2010, 9:47

Já jsem přední kotouče zvlněné měl ,utavil jsem je v Chorvatsku nic příjemného. Poradím ti ,vem posuvku a změř tloušťku předních kotoučů,pokud jsou pod stanovenou mez tuším 18,4 nebo tak nějak,já je měl kolem 17 mm ,byly K.O. navíc jedna destička byla uštíplá ,pak teď před létem nevidím při Tvém denním ježdění jedinný důvod ,proč nevyměnit přední brzdy. Kopání bylo zprvu jen do pedálů,ale jak se bzrdy víc zahřívaly kopalo to i do řízení.
Nevyvážené kolo se většinou projeví při vyžší rychlosti tedy tak nad 50km/h jedná se o pár gramů ,takže tento gramový deficit je znatelný při vyžší rychlosti a není problém případně prohodit na zkoušku přední za zadní kola. kontroloval bych i jestli po jízdě některý z předních kotoučů víc nehřeje,,zda se všechno na třmenu pohybuje jak má,ale tam by mohlo být možná znát,že to táhne víc do strany.

Měření předního kotouče nasazené na autě : Sám jsem to tak dělal. Je k tomu potřeba úchylkoměr se stojanem,pravoúhlé pravítko. Dej si nějaký podstavec na zem na který dáš stojan s úchylkoměrem ,podstavec musí být do pravého úhlu s kotoučem,líp by se to dělalo ,když ještě lehce vyvážíš auto ať je rovně,pak se to ani moc nehýbe,měříme v desetinách až do milimetrů,takže je potřeba zajistit provizorní podomácku udělanou přesnost (je to spíš rychle orientační měření) ,udělej si čárku na kouči a nastav úchylkoměr na nulu,pak otáčej kotoučem a sleduj hodnoty,otáčej tak ať sničím příliš nepohneš,mě to ukazovalo na pravé straně odchylku přes dva milimetry,takže nakoplé byly řádně. Neber to jako profi,jelikož na kotouči jsou již drážky od brždění,které to budou ovlivňovat,tak je lepší provést měření na více místech kotouče.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod jandy » Pia 9. Apr 2010, 12:33

:jup: diky za rady, s uchylkomerem uz nejake zkusenosti mam takze to nebude zas takovej problem, az bude problem vyresen tak dam vedet....

EDIT: kdyz tak nad tím přemýšlím, nestačil by spíš magnetickej stojánek a ten dát třeba na třmen??
Obrázok užívateľa
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 427
Registrovaný: Štv 13. Nov 2008, 20:31
Bydlisko: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod Hrnča » Pia 9. Apr 2010, 22:25

Myslím si že magnetickej stojánek by by fajn a určitě by stačil. No a pokud by nešel dát na třmen, tak třeba na blatník...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod Kvido » Sob 10. Apr 2010, 7:08

Jo pokud máš tu možnost mít magnetický stojan ,tak určitě ano,to je mnohem lepší,bylo by měření i mnohem přesnější.
Nejdřív bych posuvkou změřil tloušťku kotouče ,pokud je dost sjetý anich bych úchylkoměr do ruky nebral a rovnou uvažoval nad výměnou .
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod MichalPeterka » Ned 11. Apr 2010, 18:18

Zdravým, pročetl jsem si vaše příspěvky a musím souhlasit s názory že to budou přední kotouče. Můj kolega mi vyprávěl že jednou měnil kotouče a desky, když to jel projet tak mu klepalo do volantu a do pedálu. Říkal mi,že také pomůže rozjet auto na vetší rychlost a sešlápnout brzdu a držet. Jak se kotouče zapřejou tak se srovnají. Nebo dat rovnou nové. Stane se to když auto taky dlouho stojí.
MichalPeterka
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 41
Registrovaný: Pia 6. Nov 2009, 21:16
Bydlisko: Svitavy
Vůz: Citroen Xsara II 2,0HDI 80KW r.v.2002

Re: Zvlněné kotouče??

Poslaťod viteon » Ned 11. Apr 2010, 18:43

MichalPeterka píše:také pomůže rozjet auto na vetší rychlost a sešlápnout brzdu a držet. Jak se kotouče zapřejou tak se srovnají.

... a nebo vlivem vysoké teploty zvlní
Obrázok užívateľa
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 3765
Registrovaný: Pia 15. Júl 2005, 8:46
Bydlisko: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Ďalší

Späť na Podvozek

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 26 hostia