Stránka 4 z 5

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Štv 30. Máj 2013, 18:01
od Shingi
Zdravím všetkých xsamarždov.
Pridám aj ja jednu záhadu. Nedávno som si po úžasnej zima a ešte úžasnejších cestách na Slovensku nechal Klekimu „za čo mu ešte raz ďakujem“ zreparovať prednú nápravu. Menil mi všetko okrem strún a tlmičov. No mám problém, ktorý neviem identifikovať. Pri jazde do zákruty mi s času na čas stuhne volant /ťažší chod/ a nasledne pocítim na volante aj počujem také tlmené puknutie. Najprv sme mysleli, že by to mohl robiť slymák pod volantom. Tak sme ho vymenili no nič sa nezmenilo. Máte niekto nápad čo by to mohlo byť? Za postrehy ďakujem.

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Štv 30. Máj 2013, 18:16
od baffy
že by servo? :wink:

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Pia 31. Máj 2013, 7:35
od HonzaC
Píšeš, že ti vyměnil vše až na péra tlumiče. To ti měnil i servo? Rozepiš co myslíš tím všechno.

Já letos na jaře měnil kompet servořízení (včetně spojovacích tyčí a čepů na koncích)+ spodní čepy ramen + kosti. Tak mi to celé přijde tužší a taky mi připadá, že to neposiluje tak moc jako předtím.

Ale jestli ti tam něco pukne, tak bych to viděl spíš na uložení tlumiče - ložisko.

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Pia 31. Máj 2013, 15:23
od felix
Taky bych to vyděl na horní uložení tlumičú.

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Pia 31. Máj 2013, 15:56
od baffy
Osobne si myslím,že s tým uloženie nemá nič spoločné,to by zrejme iba pukalo ale netuhlo by riadenie.V tomto prípade by som to vážne videl na servo,ale je fakt ,že som iba prispievatel a nie mechanik :wink:

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Pia 31. Máj 2013, 17:21
od HonzaC
No, ale pořád jsi nenapsal, co ti vlastně měnil. A řízení bude klást odpor, pokud se ti kouše ložisko tlumiče.

Pokud máš dojem, že by to mohlo dělat servo, zeptám se: koukal jsi se na to, zda tam máš dost kapaliny v posilovači? Řemen co pohání pumpu je dost napnutý? jako jestli ti nemůže sem tam prokluzovat.

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Pia 31. Máj 2013, 18:09
od baffy
Mne nemenili nič ,servo a dokonca aj uloženie mám v poriadku ,tak neviem čo som ti mal písať,ja tiež iba reagujem na autorovu otázku :lol:

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Pia 31. Máj 2013, 18:18
od empík
Keď som menil pružiny u mňa tak som našiel dobrý návod na kontrolu horného uloženia. Točí sa volantom z jednej krajnej polohy do druhej a pružina sa má otáčať tiež plynulo. Pokiaľ sa zasekáva tak je vadné horné uloženie. :)

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Pia 31. Máj 2013, 18:19
od Kleki
Trochu sa do toho zamontujem aj ja keďže som bol do toho zainteresovaný. Na prednej náprave sa menili silenty na ramenách, spodné čapy , čapy riadenia, tyčky stabilizátora spolu aj s gumenými púzdrami stabilizačnej tyče. Mali sme dolu aj tlmiče s pružinami a keďže pružiny neboli polámané a tlmiče ešte ako tak v poriadku , tak sa vymenili len ložiská uloženia tlmičov pretože jedno už bolo úplne K.O. a druhé tesne pred smrťou. Pri skúšobnej jazde som nič nepostrehol čo popisuje Shingi pretože bolo to asi len 5km. Jediný rozdiel čo som postrehol bolo ticho v kabíne pri prejazde nerovností proti tomu keď som bral auto na opravu :mrgreen: akurát som doporučil urobiť ešte geometriu. V serve je dosť oleja pretože som ho kontroloval. Na aute som postrehol ešte miernu vôľu v samotnom hrebeni riadenia o čom som ho aj informoval čo by ale myslím si nemalo mať vplyv na tuhnutie volantu. Pri točení volantom ale hlavne pri rýchlom pohybe volantu vpravo a vľavo počuť občas slabé pukanie (čo mi ukazoval Shingi), ale mne to príde ako v interieri vozidla čiže niekde od uloženia volantovej tyče alebo kríža na volantovej tyči. Ďalší problém s tuhnutím volantu by mohlo robiť aj servo .


Ale ak máte niekto ešte nejaké nápady alebo ste niečo podobné riešili tak sem napíšte nejaké pripomienky.
To Shingi: Keď budeš mať čas tak sa mi ozvi a môžeme sa na to pozrieť , len môže byť problém že to zrovna neurobí vtedy keď budeme chcieť :chrum:

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Ned 2. Jún 2013, 9:39
od Shingi
Ďakujem všetkým čo sa vyjadrili.
Je to naozaj sporadické. Ja som si na to už skoro zvykol. Ide o to, že na „sárinke“ začína jazdiť aj manželka. A niesom si istý ako to zvldne ona. Len nechcem aby ju to pri neakom rýchlešom prejazde zákruty alebo zmene smeru jazdy zaskočilo či prekvapilo.
Ešte raz všetkým ďakujem.

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Ned 2. Jún 2013, 20:40
od felix
Tak jestli jste všecko měnily tak pak už to opravdu ukazuje na servopumpu to vynechávání, ale to pukání zase vypadá na ten hřeben :roll:

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Sob 17. Aug 2013, 21:01
od tomas165
Zdravým Vás ,mám taký problem ked vytačam volant tak mi praská akoby vo volante ked somm zdvihol obe strany naraz a vytacal sa volant tak nieco drhlo
akoby to slo nasucho a dost mi to pripadalo na axialnu tyc tam kde su manzety ale vo vzduchu to nepraskaloo uz vo volante ,ak som auto spustil naspet na kola robi to stale,, na volante je vôľa ,,servo ide normalne vytacanie lahkoo ,,co to moze sposobovat ??a stale mi rozhadzuje geometriu zodere mi gumy z vnutornej strany,,moze to sposobovat to axialne tahlo??ako odstranim volu v riadeni??
Dakujem za Odpovede

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Sob 17. Aug 2013, 22:14
od dokturek
podivej se jestli nemaš prasklou pružinu

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Ned 18. Aug 2013, 15:39
od tomas165
dik pozriem na to ci su pruziny cele,,.

Re: Riadenie ( řízení )

PoslaťNapísal: Sob 25. Jan 2014, 0:42
od Engel
Předem se omlouvám, pokud jsem ve špatném vlákně. Ale blondýna by potřebovala rady porady. Jde o to, že když začnu zatáčet, tak najednou volant narazí jakoby na překážku v určité poloze (pokaždé ve stejné), kterou když překonám, tak dobrý, akorát pak když pustím volant zpět, tak už se přes tu "překážku" nevrátí a kola zůstanou tím pádem v rejdu a auto si jede kam nechci. Větší problém je když zatáčím doleva, doprava je tam ta překážka také, ale není tak výrazná. Přes tu "překážku" musím vynaložit větší úsilí, jako kdyby tam nebyl posilovač. Žádné zvuky neslyším, že by tam něco vrzalo, pískalo či něco podobného. Kapalinu jsem kontrolovala nejen já. Tento problém se mi objevil teď po tom, co se mi auto vrátilo po kastraci kaťáku a opravě výfuku domu (dle mého zdravotníka už to blblo, když si auto přebíral). Když jsem auto odstavila řízení bylo v pohodě. Prý tam v rámci opravy ještě měnil čep (jaký, to netuším).