Stránka 3 z 3

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Pon 2. Mar 2015, 9:06
od klofak666
Ahoj všem mám Xsaru break 1.9D 2003 od koupě 6/2014 mě servo jde o poznání víc ztuha než ostatním 5 xsarám které jsem zkoušel od kamarádů.Oleje mám dost a vypadá ok.Ale stejně se chystám na výměnu.
Nedávno mě jeden mechanik říkal ,že jsou 2 typy serva těžší a lehčí ?jMyslím ,že to je blbost nebo ne ?? Nikde jsem tu nic o dvou typech serva nenašel. díky za info

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Pon 2. Mar 2015, 21:46
od korimi
O dvou typech serva nevim, ale nechci kecat.
Jako automechanik jsem se setkal s vice moznyma pricinama....
1. Olej v servu.... Pokud je citit spaleninou ci je kalny a vymenit, tim bych zacal. Jinak servo se nejlepe odvzdusni pomalym otacenim volantu mezi krajnimi polohami.
2. Hledat pricinu v cepech rizeni, pripadne v hornim ulozeni tlumicu. Setkal jsem se s auty kde byly cepy zatuhle a po delsim uzivani se rozchodily natolik, ze byly na vymenu. Co se tyce horniho ulozeni, mohou jiz byt nacnuta loziska. V pocatecnim stavu jde jen ztuha rizeni, v pokrocilem stadiu zacinaji preskakovat pruziny, projevuje se to lupanim z predni napravy pri toceni do plneho rejdu.
3. Jako posledni bych videl chybu v cerpadlu posilovace, ci samotnem rizeni, ale to je krajni varianta. Spatne cerpadlo se vetsinou projevuje zvukove a samortne rizeni urcitym trhanim....
Doufam ze jsem nic neopomnel a pomuze ti ma rada :D

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Uto 3. Mar 2015, 19:26
od klofak666
Diky za info
Olej v servu vyměněný včera-žádná změna
Čepy a také horní uložení tlumičů nedávno vyměněno-žádná změna
Čerpadlo žádné divné zvuky nevydává tak už fakt nevím asi se s tím budu muset smířit :nasr?

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Str 4. Mar 2015, 12:39
od HonzaC
Mám taky Xsaru 1,9D kombi rv. 2000. Servo jsem měnil a dal jsem jiný typ. Původní tam bylo na 4hran a dal jsem tam na 1000ci hran s tím, že jsem vyměnil i tu tyč, která na ten krk řízení navazuje. Nové řízení je o poznání tužší - musí se více pracovat rukama, ale jinak ničemu to nevadí - člověk si zvykne a je to typem řízení.

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Ned 8. Mar 2015, 22:27
od klofak666
Tak jestli je to jak píšeš ,že to předtím bylo lehčí tak něco na tom ,že jsou 2 typy bude?Osobně mě to těžší fakt neskutečně štve pač předtím 8let s Xantií bylo jiný "kafe"...

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Ned 26. Apr 2015, 18:04
od Citroobe
V jinem vlakne premyslim jak za 3 mesice auto prodam na ND a ono uz zacina zlobit...
Par kapek mam pod autem. OD nadobky posilovace rizeni jde trubka smerem pod motor, dole kde je chladic je na ni nejaky "senzor" z toho mi to kape ... co s tim ? koupit ten senzor ci nejak pretesnit ?
pred rokem jsem menil chladic v servisu a mechanik mi tu trubku nahybal aby mi nebouchala do noveho chladice... ale kapat to zacalo nekdy ted...

jeste jeden dotaz: kapalina v nadobce je takove nazloutle barva (typuju dexron II ) doma ma flasku dexron III ktera je cervena barvy asi to nemuzu smichat, ze ???

Obrázok

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Pon 20. Feb 2017, 13:49
od supr.tomo
Nemá někdo zkušenost s řízením z picassa 1.6i na xsaru 2.0 hdi? Mám vůli v řízení a od strejdy můžu mít převodku řízení se servem zdarma z auta, co mělo najeto 63tis.
Podle fotek vypadají stejně, rozdíl je asi jen 2mm v celkové délce (můj je delší).

Picasso ma označení dílu 4000CQ - např. zde jsou rozměry http://www.autodily-online.cz/cs/E-shop/Osobn%C3%AD_automobily/Produkty/TRW/JRP792
Moje Xsara má díl 4000AA - např. zde pro rozměry http://www.autodily-online.cz/cs/E-shop/Osobn%C3%AD_automobily/Produkty/TRW/JRP745

Díky :)

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Sob 15. Apr 2017, 8:49
od supr.tomo
Tak nepasuje, ač vypadají úplně stejně. Rozdíl je v přívodních trubičkách a takovém domečku. :(

Ložisko serva řízení

PoslaťNapísal: Pon 19. Jún 2017, 18:44
od Globus
Zdar Xsamarádi, začalo mi pravděpodobně odcházet ložisko na servu řízení. Má někdo zkušenost s jeho výměnou a jaké tam patří? Nějak nemůžu auto odstavit, moc času nemám abych servo vyndal, rozkuchal, nechal den ležet pak koupil ložisko, pokud ho budou mít skladem, pokud ne, tak čekat den, dva na ložisko. pak poskládat a teprve zprovoznit. A asi tam budou dvě, ne? Xsara 1.9 Break N2. r.v. 1999. kód motoru XU7JB.
Děkuju všem

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Štv 22. Jún 2017, 18:10
od Globus
Dobrej. Takže asi takhle: jsem kokot, protože tady píšu kokotiny. Věci se mají takhle: nejde o servo, ale o čerpadlo serva. Jasně, servo je na řízení a čerpadlo na drážkovým řemenu. A proto se jedná o ložiska v čerpadle serva. V servu asi radiální ložiska nebudou. Maximálně kluzná pouzdra. Minulý rok, nebo předminulý jsem měnil drážkový řemen s napínací kladkou a asi to ta ložiska nedala, no. Ptám se proto xsamarádů, zda s tím má někdo podobnou zkušenost, zda zná označení ložisek a popřípadě záludnost (jeli tam někde schovaná). Děkuji všem.
https://s28.postimg.org/bbj8vxw5p/IMG_20170623_160827.jpg
https://s28.postimg.org/8a6khz4el/IMG_20170623_160808.jpg

Servo - zadrhava

PoslaťNapísal: Uto 26. Jún 2018, 8:22
od hupox
Ahoj.
Obcas tesne po starte auta mi zadrhava servo riadenie pri otacani volantom ako keby slabo zaberalo. Po par km resp. case jazdy to prestane a vsetko je OK. Netusite aka moze byt na tom vada? Skusal som doplnit tekutinu do nadrzky ale stale to robi. Je mozne ze treba len vymenit celu kvapalinu za novu? Auto uz ma 300 000 km.

Posilovač řízení

PoslaťNapísal: Uto 25. Jún 2019, 12:25
od Horstan
Zdravím všechny, potřeboval bych poradit. Při vyřazení rychlosti nejde posilovač řízení.

Re: Posilovač řízení

PoslaťNapísal: Uto 25. Jún 2019, 16:49
od betom
Není posilovač řízení hydraulika a ne elektrika?? Zkontroluj jestli máš dost hydraulického oleje, případně může být vyběhané čerpadlo.

Re: servo řízení

PoslaťNapísal: Uto 25. Jún 2019, 19:21
od baffy
Predpokladám že to servo je mechanické ,keďže nepoznám vin a ani rok výroby.Ak je to tak ,v akom stave máš olej v serve a akej farby,nebude tam už miesto oleja mazut ,ktorý volnobeh nedokáže pretlačiť?