Stránka 9 z 14

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Štv 30. Sep 2010, 17:02
od yuris
Zdravím, prosím o informaci, kde tuhle součástku na pICASSU NAJDU ... U VENTILÁTORU MI VISÍ JEDEM KONEKTOR CO NENÍ NIKAM ZAPOJENÝ A TAK SI MYSLÍM, ŽE TAM MÁ BÝT NAPOJENÉ TOHLE, ALE JISTÝ SI NEJSEM. pROSÍM O RADU.

dÍKY MOC

Btw: ventilátor je OK, ale po připojení do systému nefunguje.

Jo mám digiklimu

Ještě jedno upřesnění ... do konektoru na ventilátor nejde napětí a pojistky vypadají OK.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Štv 30. Sep 2010, 18:20
od Rope
Asi vadná spínačka, je tady popsáno řešení pomocí relátka.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Štv 30. Sep 2010, 18:35
od yuris
Asi mám špatnou verzi ventilátoru. Mám ventilátor z ruční klimatizace a já mám digi. Na tom co mám je jen jedna díra pro konektor a konektory jsou tam dva. Tak si myslím, že bude potřeba sehnat jiný ventilátor.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Štv 30. Sep 2010, 18:41
od Cvrček
Tak to rozhodně bude ten hlavní problém. Ten ventilátor je jinej. Takže sehnat ten správný pro dogi-klimu.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 4. Jan 2011, 19:56
od Marek
Taky se hlásím do klubu. Mám ventilátor s tranzistorovou regulací. Před silvestrem mi vynechával ventilátor a po jeho demontáži, kontrole, při které jsem nic nezjistil a krátkém ježdění se prorazil jeden z tranzistorů a ventilátor běžel pořád naplno. Tranzistory jsem vyndal, otvory po jejich vývodech zalepil tavným lepidlem a nýty nahradil šrouby M4 a teď jezdím s ventilátorem, který běží po otočení regulačního knoflíku úplně na max a v jiné poloze neběží. Pouze v poloze AUTO se někdy rozbíhá.
Dovolím si malý popis elektroniky ve ventilátoru. Kromě výkonových tranzistorů je na desce plošného spoje relé bez krytu, které je ovládané elektronikou zalitou pružnou průsvitnou hmotou. Elektronika sepne relé při chodu ventilátoru na plný chod a jeho kontakt připojí ventilátor přímo na napájení. Z regulace mimo ventilátor přichází napěťový signál, který otevírá výkonové tranzistory a pokud zmíněná elektronika ve ventilátoru zjistí, že napětí signálu je maximální, sepne relé, aby se odlehčily tranzistory. Proto bez tranzistorů běží ventilátor při otočení regulace na max. Jen někdy řídící elektronika nechce dovolit plný chod, třeba hned po nastartování za studena.
Ještě je na chladiči taková jakoby tabletka přitlačovaná pružným kontaktem zaletovaným do plošného spoje. Je to teplotní čidlo, z kontaktu jde vodič pouze na konektor ventilátoru a dále do řízení ventilátoru. Poslední vodič v samostatném konektoru je zřejmě zpětná vazba - napětí za tranzistory - opět do řízení ventilátoru.
Mám podezření na zmíněný pružný kontakt, moc nepružil, potřeboval po demontáži plošného spoje přepájet - srovnat. Nevím, jakou má tohle čidlo charakteristiku, jestli při odpojení se má ventilátor zastavit (pravděpodobně). To by vysvětlovalo jeho vynechávání, zastavení a možná tím přispělo k likvidaci tranzistorů.
Tranzistory už mám, asi v sobotu je osadím.
Berte to jako návod na první pomoc, jezdit v zimě s ventilátorem jdoucím stále naplno je velmi nepříjemné, pokud jde alespoň vypnout, je to snesitelnější. Mezi svátky jsem nemohl tranzistory koupit.
Po opravě podám hlášení.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 4. Jan 2011, 22:14
od Rope
Mám v autě nachystány dva tranzistory mj 11032 a zítra přijede z Jičína PavelS a budeme měnit, když jsem to dělal prvně Urpínovi, tal mi ta "tabletka" něja blbě sedla a ventilátor nefungoval.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Str 5. Jan 2011, 8:56
od petr_xs

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Str 4. Jan 2012, 8:59
od pajamyki
Vzhledem k tomu, že jsem od včerejška majitelem Picassa, mám na krku řešení problematiky s topením na max... respektive s tím, že topení nejde vůbec. Předchozí majitel prostě vytáhl pojistku z motorového prostoru a dál to neřešil. Ráno do práce jsem si vzal kulicha a odpoledne se na to musím mrknout. Je to automatická klimatizace, takže dle dřívějších příspěvků tam bude potřeba koupit a vyměnit 2ks tranzistorů MJ11033 .. v GES je mají, snad to pošlou poštou, ale cena zajímavě stoupla.. z dřívější stokoruny na 270Kč/ks... ale pořád lepší toto, než vodní pára od úst. Měl bych dotaz - můžu tam strčit prozatím tu 40A pojistku s tím, že topení pojede (i když hlučně na 4.stupeň)? Nezkazí se tím nic? Mám z toho docela lufta. Auto mám den a už řešit trable :?

Edit v 9:17: Dále jsem se na jiné diskuzi dočetl, že regulátor je někde zalitý v plastu přímo na ventilátoru, ke kterému se dá dostat pod volantem (rozpojit tyč řízení)atd... Prosím můžete-li napište kudy kam, případně nějaký link, kde by to bylo popsáno. Snažil jsem se načíst toho hodně a po tom všem zjistím, že není Xsara jako Xsara a že je to tu domíchané :D

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Str 4. Jan 2012, 9:37
od viteon
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=10664 :?: našel jsem to o 5cm níž, je to ono :?:

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Str 4. Jan 2012, 16:25
od empík
Ja som použil MJ11015, ktoré sú podstatne lacnejšie.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Sob 21. Jan 2012, 11:23
od Milča
Ahojky,

mám Xsaru 1,9TD r.v.98 bez klimy. Větrák mi šel taky jen na 4. stupeň nebo vůbec. Po přečtení několika témat zde, jsem usoudila, že by to mohlo být v tepelné pojistce. Přítel rozebral kastlík spolujezdce, vytáhl modul s tepelnou pojistkou, přepájel tam novou a vše funguje jak má. Cena opravy 20 Kč, když se to podaří napoprvé přepájet, takže paráda. Mooooc děkuji všem za užitečné manuály. Takže jestli máte stejný problém s větrákem (jde jen na 4. stupeň nebo vůbec), soustřeďte se prvně na tuto pojistku.

Jo a taky jsem vyfoukala kabinovej filtr, musím říct, že za ty roky, ten hnus stál za to. Vřele doporučuji, budete překvapeni, co tam vše najdete.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Sob 26. Jan 2013, 10:04
od PitBull
Zdravím...

mám citroen xsara 2.0 hdi 66kW r.v. 2000...

Tam môžem tiež dať tie tranzistory MJ11033 ??? No pokiaľ hľadám na nete, tak mi nachádza MJ11033G.... je v tom nejaký rozdiel, alebo môžu byť aj tie ?

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Sob 26. Jan 2013, 10:36
od betom
MJ11033G je na vyšší napětí, takže ho můžeš bez problému použít. Je kvalitnější. (Radili opavští radioamatéři) 8)

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Sob 26. Jan 2013, 10:53
od empík
Stačí dať MJ11015, ktoré sú silnejšie ako originál a nestoja ani polovicu z MJ11033. Ja som ich použil pred skoro 2 rokmi a žiaden problém- :D
http://www.ges.cz/cz/mj11015g-GES04901773.html

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 29. Jan 2013, 11:54
od PaulieTD
Milča píše:Ahojky,

mám Xsaru 1,9TD r.v.98 bez klimy. Větrák mi šel taky jen na 4. stupeň nebo vůbec. Po přečtení několika témat zde, jsem usoudila, že by to mohlo být v tepelné pojistce. Přítel rozebral kastlík spolujezdce, vytáhl modul s tepelnou pojistkou, přepájel tam novou a vše funguje jak má. Cena opravy 20 Kč, když se to podaří napoprvé přepájet, takže paráda. Mooooc děkuji všem za užitečné manuály. Takže jestli máte stejný problém s větrákem (jde jen na 4. stupeň nebo vůbec), soustřeďte se prvně na tuto pojistku.

Jo a taky jsem vyfoukala kabinovej filtr, musím říct, že za ty roky, ten hnus stál za to. Vřele doporučuji, budete překvapeni, co tam vše najdete.


Mám ten samý problém :( Zkusím se podívat pod ten kastlík :) Díky :)