Stránka 1 z 4

kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Pia 23. Dec 2011, 15:55
od andy29
Caute... Môze mi niekto poradit, po nastartovani ostane svietit kontrolka baterie a nezhasne. pal. pocitac napise BATTERY CHANGE FAULT(porucha nabijanej baterie), ale v servise to premerali a hodnota nabyjania je v poriadku. Chodim tak uz asi 1rok v jednom servise mi povedali, ze chyba je v bsi, ked spravym restart (kluc necham pretoceny v skrinke a odpojim bateriu na 10sek) a po nastartovani kontrolka zhasne, ale pri dalsom startovani uz ostane svietit. Chcem sa opitat ci niekto nemal podobny pripad a ako to riesit. Dakujem

Re: Po nastartovani svieti kontrolka baterie

PoslaťNapísal: Pia 23. Dec 2011, 17:17
od petr_xs
Čtvrt roku před koncem záruky mi při startu zůstala svítit kontrolka nabíjení. Potom to bylo střídavě - jednu cestu svítila, další ne, další ano.. Při tom to dobíjelo. V servisu to měřili a říkali, že napětí trochu kolísá, tak vyměnili alternátor.

Re: Po nastartovani svieti kontrolka baterie

PoslaťNapísal: Pia 23. Dec 2011, 21:03
od zlj
Párkrát jsem tuto závadu řešil a vždy to byla jedna z těchto tří možností:1.vadný alternátor(dioda v můstku,regulátor napětí,vynutí rotoru a statoru málo pravděpodobné) 2.přerušení některého ze dvou slabých drátů k alternátoru(vedou pod motorem,jeden je buzení rotoru druhý informace o zatížení alternátoru pro BSI) 3.BSI nepouští budící napětí měrěno diag.Lexií.Většina alternátorů se nabudí samo a dobíjí i když kontrolka svítí,ale není to pravidlo.

Re: Po nastartovani svieti kontrolka baterie

PoslaťNapísal: Sob 24. Dec 2011, 3:11
od lumpík
mě se stalo, že jsem měl přerušený jeden ze dvou slabých drátů jak píše zlj, ale cca za rok se mi závada nedobíjení objevila znova, chvíli to nabíjelo a zas chvíli ne pak třeba 2dny to bylo v pořádku pak to zas nedobíjelo a pořád tak dokola, pekloval jsem se s tím dlouho než jsem přišel na závadu přez výměnu altíku, tahání nových kabelů, přezkoušení bsi a tak dál.... mi nikdo nebyl schopnej říct čím to je když je všechno vyměnění nebo přezkoušený. No a pak mě napalo přemostit startovacím kabelem nazkoušku ten kabel co vede od altíku na baterku a ejhle už jsem nabíjel:-D byl špatnej kontakt v oku na tom kabelu hned u altíku

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 14:45
od Mardaas
Ahoj už jsem to psal jinde a byla to špatná sekce...mám xsaru picasso 1,6i a po nastartování se mi rosvítí dobíjení, ale když prošlápnu plyn tak je vše ok všechno naběhne a jede...nemáte někdo zkušenost s tímto konkrétním typem..všichni straší aletíkem...ale já si myslím že je to nějaká prkotina..teda spíš doufám

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 15:31
od rosta12345
jako první bych proměřil jestli to dobíjí nejdřív na ten volnoběh a pak na vyšší otáčky, ale je dost pravděpodobné že to bude alternátor nebo jeho regulátor

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 15:33
od Hrnča
Většinou tohle dělal regulátor altiku. Měnil jsem to dvakrát na fávu a jednou na Feldě....

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 15:41
od rosta12345
souhlas

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 15:53
od Mardaas
ok a kdyby to byl altík nebo regulátor...kolik regulátor altík bude ojetej asi okolo 1000 ale regulátor? kde schánět kde hledat...a zároveň s tímto přestali fungovat ostřikovače...potřebuju spravit rychle v pátek mám kupce :?

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 15:56
od rosta12345
regulátor koupít nový hledej na eshopech, altík případně nechat repasovat nemá cenu kupovat tyhle věci staré když nevíš jestli nejsou v horším stavu než tvoje

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 21:40
od driversk
Mňa to finančne vyšlo -- repas alternátora t.j. výmena ložísk, zarovnanie komutátora + nový regulátor niečo cez 100 €
Nepamätám si to už presne..

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Str 20. Feb 2013, 22:00
od empík
Regulátor by mal byť súčasťou alternátora. Pokiaľ to však chceš predať, tak asi do toho nechceš nejako investovať. Skontroloval by som ešte kontakty okolo altíka a možno by stálo za to pozrieť aj na uhlíky. Ešte dosť častou závadou u alternátora je poškodenie niektorej z diód. :)

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Ned 21. Apr 2013, 19:33
od Montyslav
Ahoj všichni,
mám na svoji Xsaře (II rv.2002 1,4) problém s dobíjením. Pročítal jsem forum a toto vlákno. A mám tento problém - po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka dobíjení, ale po nastartování nezhasne. Na otáčky motoru to nereaguje. Občas ( asi tak 1x z 30 nastartování) normálně zhasne. Tady na vlákně jsem se dočetl spoustu dobrých nápadů, které jsem vyzkoušel, ale stále stejný problém. Zkoušel jsem jinou (novou) baterku, vyčistit kontak silového vodiče na altíku (zkoušel jsem ho i přemostit rovnou na baterku), zkoušel jsem kostru rovnou na altík a nic. Na baterii naměřím v klidu 12,2V - což si myslím že je ok., po nastartování to klesne na 11,05V a po zatížení (světla, vyhřívání, mlhovky) dokonce na 10,7V. Už takhle jezdím asi dva měsíce a baterka se nevybijí, tak si myslím že dobijí. Zkoušel jsem při nastarovaném motoru odpojit ty dva slabé vodiče a napětí se vůbec nezměnilo. Tak se chci zeptat - nevítek náhodou někdo kam přesně vedou ty dva slabé vodiče (kontroloval jsem je jenom pohledem, protože jsem nenašel druhý konec abych je proměřil)? A myslíte si, že mám chybu hledat v altíku nebo v buzení z BSI ? Předem díky za jakou koliv radu nebo nápad. Díky.

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Ned 21. Apr 2013, 19:47
od Kleki
To napätie po naštartovaní a zaťažení elektrospotrebičmi je veľmi nízke a podľa symptómov , ktoré tu popisuješ bude najskôr chyba v alternátore. Napätie by sa malo pohybovať okolo 13,5-14,5V pri správnom dobíjaní.

Re: kontrolka dobíjení

PoslaťNapísal: Ned 21. Apr 2013, 20:12
od baffy
jeden drát do RJ motora ako info o zaťažení na 32 pinový čierny konektor pozícia C4 červený drát,druhý do BSI: ovládanie budenia na 12 pinový hnedý konektor pozícia 6 modrý drát
Tie napätia tam máš divné,dobíjať to pri týchto hodnotách nedobíja

-- přidáno 21 Apr 2013, 20:16 --

Bateria s napätím nižším ako 12,3V je na vyhodenie a nie že OK. :wink:
Kontrola altíka:
Vypnúť všetky elektrické spotrebiče vo vozidle.
Zkontrolovat napätie alternátora pri otáčkach motora 3000 ot/min(zahriaty motor).
Ak je napätie vyššie ako 14,8 V : Vymenit regulátor alternátoru.
Uviest do činnosti nasledujúce prvky :
Ventilátor vzduchu kabiny na maximálnu rýchlost
Elektrické odmlžovanie zadného okna
Dialkové svetlá
Zkontrolovat napätie alternátora pri otáčkach motora 3000 ot/min(zahriaty motor).
Ak je napätie nižšie ako 13,5 V : Vymenit alternátor.