od Bronnsky » Pon 14. Sep 2009, 8:12
Ahoj všem, chtěl bych se podělit o podobnou zkušenost s ventilátorem. V pátek odpoledne, cca 6 hodin před odjezdem na dovolenou, si usmyslel, že když na jih, tak jenom s plnýma otáčkama vrtule. Nedalo se nic dělat dovču jsme absolvovali i s tímto hučákem, ale nejpříjemnější to nebylo. Po příjezdu domů, jsem pročetl tohle naše forum a na druhý den koupil 2ks zmiňovaných tranzistorů od Motoroly MJ 11015 á 74,-/ks. Přepájel jsme tranďáky, namontoval ventilátor do auta a .....a nic. Pro změnu už raději nefachčil vůbec. Znovu ven, čumím na to jak čert do betléma, ale viditelná závada nikde. Až jsem se po určité době odhodlal to znovu rozpájet, tak jsem zjistil, že kontakt (na fotce v červeném rámečku - foto jsem si dovolil použít z předchozího příspěvku, snad to nevadí..) vlastně vůbec nekontaktuje. Po prohlídce okolí pracovního stolu jsem našel asi 3mm vysoký váleček o průměru cca 10mm, tak jsem ho zkusil šoupnout do osazení v tom hliníkovém chladiči a shora jsem ho přiklopil tím kontaktem na tišťáku. Napájel zpátky tranzistory, vrazil do auta a všechno fachčí jak má. Píšu to jenom proto, kdyby se někomu stalo něco podobného, ať ví, že i tohle může být řešení a že je to zřejmě jediná "volně ložená" součástka v tělese ventilátoru, která se může lehce vytratit.
- Prílohy
-
- regul.jpg (82.24 KiB) Zobrazené 15439 krát
Peugeot Traveller 2.0HDi, r.v.2018
ex-X1 1,9TD Break r.v.99 stříbrná s podložkama
Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide