Stránka 10 z 14

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 30. Apr 2013, 12:43
od Bronnsky
Tak po třech a půl letech opět odešel tranzistor na ventilátoru. Přepájeny MJ11015 a opět to fachčí jak má. Spíše mi není moc jasné, proč ty tranďáky opět zkapaly. Ventilátor po rozebrání nevykazuje žádné známky nějakého valivého odporu na ložiskách, ani velice moc prachu tam nebylo, tak kurvajs proč? A to jsem měl ty tranzistory nalepené na vodivé pastě k chladiči, ať se zahřívají co nejméně. Každopádně na tomhle nestojí svět a pokud to udělá za tři roky zase, tak mě ta čtvrthodina strávená nad opravou rozhodně nezabije.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Str 1. Máj 2013, 21:12
od empík
Kúsok odborne. Myslím si, že tranzistory nestačia nie prúdovo, ale napäťovo. Pri chode ventilátora vznikajú veľké napäťové špičky a tie môžu spôsobiť prieraz tranzistora. Ono samé riadenie je dosť zastaralé. Teraz by sa to už asi riešilo MOSFET tranzistormi. :)

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Sob 4. Máj 2013, 16:39
od empík
Ešte trochu doplním. Porovnal som záverné napätia tranzistorov. Original má 100V a MJ11015 má 120V. Porovnal som to so scanom z Lexie a tam je udávané napätie pri určitej činnosti ventilátora až 115V. Takže súdruhovia z Citroenu toto trochu podcenili. :idea:
to Bronnsky: Ak vieš označenie poškodených tranzistorov tak to môžeme porovnať.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Pon 6. Máj 2013, 7:26
od Bronnsky
Empíku, jak jsem psal výše, už jsem je jednou měnil a i předtím stejně jako teď jsem tam osadil MJ11015. Takže proto mě zarazilo, že to i MJ11015 vydržely "jenom" tři a půl roku. Ale nijak si s tím nelam hlavu, psal jsem to sem spíše jenom pro zajímavost, že ani MJ11015 nejsou tak úplně věčné (nicméně je možné, že může být chyba o které nevím, i někde jinde než jenom v těch tranzistorech).

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Pon 6. Máj 2013, 10:40
od empík
"tak kurvajs proč? " :lol:
Neboj sa, ja sa netrápim skrz teba, ale preto lebo sa elektronikou zaoberám už veľmi dlhý čas. Zaujíma ma to hlavne preto lebo som ešte nenatrafil na nete na opätovnú potrebu výmeny týchto tranzistorov. Viem, že sa skôr dávali nejaké BD - čka a s tými bol problém. Preto ma zaujímalo aký typ tranzistorov si použil ty. Určite ešte pár ľudí tu na fóre bude meniť tranzistory a každý bude chcieť dať náhradu aby mu vydržala naveky. Ja som to menil pred 2 rokmi (prvá oprava s kúpou auta) a zatiaľ som bez problému. :)

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 10. Dec 2013, 18:31
od xartin
Ahojte, v prvom rade vdaka za cenné rady. Mám Xsaru II, 2,0HDi, rv. 2002, naj.210000km, tento týžden ma moje úžasné auto opäť prekvapilo. Zaseknutý interiérový ventilátor.Počas 3 dní jazdenia som kvalitne vyfúkaný a ohluchnutý. Podľa vašich rád som vymontoval ventilátor kúrenia a známemu elektrikárovi dal premerať napätia. Ten zistil, že jeden z dvoch tranzistorov už dokonal. Vymenil som ho za nový(lacnejší). Ďalej počas premeriavania zistil, že príčina celej tejto neprijemnosti okrem rokov (nič nie je navždy) bolo aj tažšie fungovanie celého motora kúrenia, používanie, zahrdzavenie osky, prach. Ten v dôsledku väčšej námahy pri krútení odpálil tranzistor. Čiže poriadne som ho vyčistil WD40 som premazal osky a nahodil do vozidla. Funguje bez problémov, uvidím dokedy. Celkovo som s vozidlom spokojný, počas cca. 7 rokov a 160.000km takmer bezporuchový. S pozdravom a prianím veľa šťastných a bezporuchových kilometrov Xartin.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 10. Dec 2013, 20:09
od baffy
Tak držím palce aby ti to vydržalo čo najdlhšie,lebo to WD40 neni mazadlo ,ale rozpúšťadlo a potom lepidlo.

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 10. Dec 2013, 21:55
od empík
WD - čko sa tam ozaj veľmi nehodí. Ja používam klasickú vazelinu, ale asi najideálnejšie je použiť vazelinu v sprayi. :)

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 17. Dec 2013, 10:33
od snoopy
když už o tom takto lehce OT mluvíme, tak souhlasím s tím, že WD40 je vynikající čistidlo (nastříkat, nechat působit, dosucha vytřít hadrem) před použitím jiného mazadla.
Ale právě k tomu směřuji - čím mazat osičky u ventilátorů topení a u chladiče? Mám torchu obavu, že běžná vazelína (i ve speji) se vlivem teploty stane tekutou a vyteče...

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Uto 17. Dec 2013, 15:59
od empík
Tie puzdrá sú samomazné, tie by sa nemali mazať ničím. Tým, že sa to premaže sa len troška koriguje poškodenie klzného ložiska. Nič husté tam nenarveš, keby si aj niečo narval, tak tie puzdrá sú už po smrti. Preto sa dá použiť len niečo riedke. :)

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Pon 6. Jan 2014, 10:39
od Citroobe
Auto mi stalo 3 tydny, pote nastartovani a ventilator jeden jen na max a nejde vypnout ani tlacitkem OFF ( mam digi klimu) . Ty tranzistory jsou primo na nem ? Nejde vymenit rovnou cely ventilator za jiny kus z vrakace, neim kde bych tady snhanel tranzistory a pajku...

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Pon 6. Jan 2014, 11:33
od empík
Pri prieraze tranzistora sa regulácia premostí a preto nejde vypnúť. Regulácia je súčasťou kab. ventilátora takže pokiaľ vymeníš kabiňák za dobrý máš problém vyriešený. :)

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Pon 6. Jan 2014, 11:53
od Citroobe
Je tam nějaké šílené vyndavani toho vventilátoru?

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Pon 6. Jan 2014, 11:54
od viteon

Re: ventilator kurenia ide iba na max

PoslaťNapísal: Pon 6. Jan 2014, 12:00
od Citroobe
Na mobilu jsem to zkoušel ale nic pořádně nenašlo. Sorry, po 3 týdnech jsem zpátky v UK a všechno se se*e...

Edit : než vyměním ventilátor, není tam ještě jiný obvod který to má na svědomí? Digital klima nereaguje na vypnutí ventilátor točí dal, teplota a směr měnit jde, klimatizace spina.. Takže je to tutove ventilátor?

-- přidáno 07 led 2014 10:40 --

muzu pouzit ventilator z modelu picassa 2005 ? vsechny auta musi mit tedy digi ovladani ????