Stránka 3 z 5

Re: Problém s větrákem topení

PoslaťNapísal: Pia 25. Jan 2013, 22:55
od MP
Chce to jen se trochu ohnout ...Oddělej tapec , zalom se tam . Jsou tam tři šroubky , tuším na torx , a vysuneš ho dolů . Odpojíš konektor .

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Uto 29. Jan 2013, 10:34
od tonikkk
zdravim vim ze uz tu ta otazka byla ale nikde jsem nenasel odpoved ventilator mi nejde na prvni 3 polohy ale na 4 fuci mam xsaru 1.8 rv 98 bez klimatizace napiste mi prosim co nejdriv dekuju moc :)

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Uto 29. Jan 2013, 10:56
od viteon

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Uto 29. Jan 2013, 17:07
od Xsara 2003
Tak jsem to dnes rozdělal promazal ale vypadla mi z toho taková pružina a já nevím kam sní nevíte někdo ?

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Uto 29. Jan 2013, 17:17
od betom
Chtělo by to foto té pružinky a rozdělaného ventilátoru. Na slepo se blbě radí. 8)

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Uto 29. Jan 2013, 17:54
od Xsara 2003
Jo dobry už jsem zjistil kam patří a vyzkoušel jsem to a funguje to :D

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Uto 29. Jan 2013, 18:22
od betom
Gratuluji; vidíš jak jsi šikovný! :lol:

Ventilator kurenia- ide stale, nejde vypnut

PoslaťNapísal: Str 10. Apr 2013, 14:08
od yoshimato
Ahojte, dnes sme šli xsarou, pršalo, tak sme zapli ventilátor, po chvíli sa zrazu spustil na vyššiu rýchlosť- typujem, že na na druhú najvyššiu. Po chvíli mi to začalo vadiť, tak som pootočil točítko do polohy 0. A nič, stále ide. Skúšal som aj pohnúť kablami okolo ventilátora, skúsil som odpojiť aj konektor, ktorý som nahmatal spoza točítka, ale aj pri vytiahnutom konektore to fučí na 3. stupeň, vypne sa len po vypnutí motora. Keď otáčam točítkom, nereaguje, iba na max. polohu sa ešte zrýchli, inak fučí stále a je to dosť nepríjemné. Inak je to auto s klímou, 2.0HDi 66KW, 2002 Break. Vďaka za každý nápad.

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Str 10. Apr 2013, 15:01
od baffy
Pevne verím,že si si prečítal vlákna o nefungujúcich-fungujúcich ventilátoroch,inak by si túto otázku nepoložil,že mám pravdu? Mno ak nie tak skús tu: http://www.xsara.sk/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=4248
celkom určite nájdeš spôsob ako na to :wink:

Kontakty na regulátoru ventilátoru

PoslaťNapísal: Ned 1. Dec 2013, 21:28
od andy
Nevíte někdo jak je zapojen polovodičový regulátor ventilátoru? Je tam 5 kontaktů - 3 tenčí dva širší. Ač čumím jak čumím do schéma zapojení elektriky, vidím kulový.

Re: Kontakty na regulátoru ventilátoru

PoslaťNapísal: Pon 2. Dec 2013, 19:22
od andy
Našel jsem na netu obrázek:
http://www.xsara.cz/phpbb3/download/elektrika/demontaz_ventilatoru_xsara_picasso.pdf
na spodním obrázku na straně 2 je zobrazen konektor s 5 kontakty, od leva do prava: tenký, dva široké a opět dva tenké. A to bych potřeboval dešifrovat.

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Pon 2. Dec 2013, 19:42
od baffy
Skús nahodiť VIN ,uvidíme či niečo nájdeme ,aké máš schéma ?

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Pon 16. Dec 2013, 13:35
od andy
Konečně jsem se dostal k VIN: VF7CHRHYB39016558 Je to Xsara Picasso. Pokud někdo dokážete pomoct se schématem zapojení elektriky kolem ventilátoru topení, budu velice rád.

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Pia 6. Okt 2017, 19:45
od Roman4
Zdravím Vás všechny.
Mám problém - nedaří se mi odstranit hlučnost ventilátoru topení v manuální klimatizaci (klimatizace už je nefunkční, netěsní kompresor).
Ventilátor byl už 2x venku. Poprvé jsem do ložisek zkoušel dostat různé uvolňovací a mazací spreje i benzin injekční stříkačkou, podruhé jsem ložiskové části naložil do nafty na 30 minut a ještě je namazal vazelínou ve spreji - výsledky jsou stejné, větrák pořád protivně mírně ječí, úměrně otáčkám motoru (a el. napětí v soustavě).
Na volnoběh je jekot výrazně slabší, ale jinak to je děsně protivný a oblbující. Hluk vychází z klimatizace. Pokud ventilátor přepnu na nulu, je hned klid.
Plynulá regulace otáček funguje, uhlíky neváznou a mají ještě dostatečnou délku a komutátor je bez chyby. Všechno je vyfoukáno, žadnej hnojník tam nebyl.
Rotor se točí volně, je cítit jen přítlak uhlíků. Ložisko u uhlíků se v uchycení neprotáčí.
Ze zoufalství jsem několikrát otevřel topení na maximální teplotu aby se větrák pořádně ohřál - a to zafungovalo, asi po 1/4 hodině se ztišil, ale jen na dalších 10 až 50km.

Tak nevím co s tím, napadá vás něco jiného - mimo výměny uhlíků (jsou ještě víc než 1 cm před koncovou polohou) a taky mimo likvidace auta :-)?
Nemůže to dělat něco jinýho v klimatizaci? Třeba něco co tam může vibrovat?

Ještě jeden dotaz - mám za to že ložiskové štíty motorku nejdou oddělit od statoru, jsou důkladně zalisovány do jednoho celku. Nebo se mýlím a nějak to jde i bez hrubého násilí?

Re: Ventilátor topení

PoslaťNapísal: Pia 6. Okt 2017, 20:06
od zlj
Porucha kotvy(rotoru)tzv.zkrat ve vinutí,ale je větší než zkratový odpor takže se ještě točí.