Kabinový ventilátor

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod dockie » Pia 31. Jan 2014, 16:26

Asi to bude tím.... ono ted se točí furt ikdyž je klíček odpojen, ale to je pojistkovkou v motoru, že tam zůstalo viset relé. Otázka ještě je, zda visí relé a nebo tam stále jde do něj ovládací impuls. Budu muset proměřit ještě.
dockie
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 104
Registrovaný: Pon 16. Jan 2012, 13:28
Bydlisko: zarnovica
Vůz: xsara 2 Break, 2.0 HDI 80kW, diesel,2003

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod Cvrček » Pia 31. Jan 2014, 18:24

Ta podmínka běžícího motoru byla již u X1. Kdy spínací relé okruhu ventilátoru je ovládáno signálem od alternátoru. Osobně bych v první řadě dal do pořádku "silovou" cestu,proč je stále sepnutá. A pak bych se zaměřil na větrák a jeho regulaci,která je až vlastně na konci okruhu.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod Pety » Pia 7. Feb 2014, 11:04

Taky jsem teď měl problém s nefunkčním ventilátorem - přidřená ložiska, točil se ztuha a výsledkem byly odpálené tranzistory v regulátoru.

K uhlíkům - startérové bych tam osobně nedával. Ty jsou dělané na velké proudy, ale jsou měkké. Brzo se oběhají a uvnitř to bude samý měděný prach. Uvědomte si, kolik toho (třeba za rok) natočí startér - a kolik ventilátor.
307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin
Obrázok užívateľa
Pety
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 500
Registrovaný: Ned 6. Sep 2009, 10:26
Bydlisko: Chomutov
Vůz: Peugeot 307SW 2007, 1.6 16V 80 kW benzin

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod bleriot11 » Pia 7. Feb 2014, 15:30

Můžeš mi prosím vysvětlit,jak souvisí proud s tvrdostí uhlíku.Jsem si teda myslel že proud je závislý na průžezu vodiče(uhlíku) a né na tvrdosti.Startérové uhlíky jsou jako měkkčí,než v běžném motoru?No nemyslím.
Naposledy upravil baffy dňa Pia 7. Feb 2014, 15:39, celkovo upravené 1
Dôvod: odstránená zbytočná citácia
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Obrázok užívateľa
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1447
Registrovaný: Pia 29. Dec 2006, 19:32
Bydlisko: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod rosta12345 » Pia 7. Feb 2014, 23:16

když se podíváš na startérové uhlíky tak jsou většinou s příměsí mědi což ovlivňuje zmíněné vlastnosti
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod Marek » Sob 8. Feb 2014, 11:35

Nejde o proud, ale proudovou hustoru (A/mm2). U startéru je značně větší. Požadavky na materiál uhlíků se liší také podle otáček (obvodové rychlosti) komutátoru, je třeba najít kompromis mezi životností uhlíků a komutátoru. Komutátor se při jiskření opaluje, velikost jiskření lze ovlivnit materiálem uhlíků a jejich přítlakem. Je to prý velká věda. Řekl bych, že kovová přísada dělá uhlík tvrdší, ve startéru je ale silnější pružina na přítlak uhlíků vzhledem k jejich průřezu. I komutátor odchází rychleji, než u motorů na trvalý chod.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod dockie » Ned 9. Feb 2014, 11:16

Ja bych mnel dalsiu otazku po vymene tranzistorov ventilator fuka o polovicu menej a pri otoceni na max sa vypne.
dockie
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 104
Registrovaný: Pon 16. Jan 2012, 13:28
Bydlisko: zarnovica
Vůz: xsara 2 Break, 2.0 HDI 80kW, diesel,2003

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod Marek » Ned 9. Feb 2014, 19:37

Jaké tranzistory jsi použil? S MJ150046 se to chovalo podobně, po výměně za MJ11015 funguje jak má.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod dockie » Pon 10. Feb 2014, 21:58

@Marek: dakujem mal si pravdu naskusku som ich kupil a zatial ide :) tak jak ma
dockie
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 104
Registrovaný: Pon 16. Jan 2012, 13:28
Bydlisko: zarnovica
Vůz: xsara 2 Break, 2.0 HDI 80kW, diesel,2003

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod empík » Pon 10. Feb 2014, 23:24

Jedna otázka sa priam tlačí na jazyk. Prečo si tam nedal hneď prvý krát overené tranzistory? :?:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod dockie » Uto 11. Feb 2014, 9:13

rad na nu odpoviem, kamos, ktory pisal par prispevkov vyssie ich objednal, s tym ze to nasiel kde si ako nahradu, pak sme zistili, ze asi bude problem a posledny pokus sme to vymenili, zaco sa chcem podakovat vsetkym za rady :)
dockie
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 104
Registrovaný: Pon 16. Jan 2012, 13:28
Bydlisko: zarnovica
Vůz: xsara 2 Break, 2.0 HDI 80kW, diesel,2003

Kabinový ventilátor opět

Poslaťod checht777 » Pia 19. Dec 2014, 15:22

Před nedávnem jsem musel nechat vyměnit předřadný odpor u ventilátoru, nový nevydržel ani 24 hodin. Ozývá se skřípavý zvuk, který značí že se někde něco přidírá (uhlíky, ložiska?) a k vůli tomu asi taky odejde ten odpor. Přemýšlím, že bych prostě nechal ten ventilátor vyměnit. Do značkového jít nechci, stoji kolem 10k, ale přemýšlel jsem o ACI, kde by vyšel asi na 3k http://www.karosarske-dily.cz/0900b011-vnitrni-ventilator-topeni-a-klimatizace_d45131.html. Myslíte, že to má cenu? Nebo tomu dát ještě šanci a vyndat ten starý a zkusit vyměnit uhlíky, promazat a koupit jenom odpor? Je to na Xsaru r.v. 2004, 1,6. Děkuju za názory.
checht777
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Uto 1. Feb 2011, 10:13
Bydlisko: Brno, Czech Rep.
Vůz: Xsara 1,4 rv 2004

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod betom » Pia 19. Dec 2014, 16:15

Nejdřív bych rozebral a spravil. Koupení nového je až poslední možnost. 8)
Obrázok užívateľa
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1140
Registrovaný: Sob 3. Dec 2011, 10:42
Bydlisko: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod empík » Pia 19. Dec 2014, 19:58

Keď ti horí odpor, tak to znamená, že sa na 99% zadiera rotor v klznom ložisku.(1% je na skratované vinutie). Stačí to rozobrať, vyčistiť a premazať. Práca tak na 1-2 hodinky a máš vystaráno. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Kabinový ventilátor

Poslaťod kubas 99 » Ned 21. Dec 2014, 1:41

Zdravím vás,ať hledám jak hledám,tak nic. Musím se tedy zeptat - taky jsem měl problém s regulaci,nic méně po opravě bylo vše v pořádku. Dnes mi to začalo zlobit znovu,jakmile dam regulaci na 4 st. tak se mi vypálí pojistka pod volantem. Mám klimatizaci s plynulou regulaci. Vůbec si nevím rady. Díky moc. Kubas 99
kubas 99
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Ned 21. Dec 2014, 1:15
Bydlisko: Trebarov
Vůz: xsara,2.0 HDI,1999

PredchádzajúciĎalší

Späť na Elektrika

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 12 hostia