Stránka 1 z 3

Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Uto 7. Júl 2009, 18:49
od dapata
Prosím vás o pomoc s přetočeným ukazatelem otáčkoměru. Ze dne na den mi umřel akumulátor při následném pokusu o start motoru došlo k přetočení ručiček rychloměru a otáčkoměru. Po instalaci nové baterie se ručička rychloměru vrátila nazpátek, avšak ručka otáčkoměru je stále zaseknutá na druhé straně. Žádám vás o váše zkušennosti a nějaké nápady a rady jak toto napravit bez použití násilý a montáže :? Díky.

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Uto 7. Júl 2009, 19:39
od Kleki

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Str 8. Júl 2009, 7:13
od jandy
je to presne tak jak v tom odkazu co sem daval kleki, ja osobne sem to delal v zime. postup je jednoduchej a v pohode ho zvladnes, jediny s cim sem mel trosku problem bylo ze tam ta raficka drzela docela pevne, ale troska nasili to spravila. :driv:

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Str 8. Júl 2009, 9:42
od Hrnča
Mě šel za roh jen otáčkoměr a vždy pomohlo ještě jednou zastartovat se slabou baterkou a vrátil se z5...

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Str 8. Júl 2009, 10:47
od dapata
také mě to napadlo,bohužel až poté co jsem se jí ekologicky zbavil, teď abych někde naháněl slabou baterku :wink:

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Str 8. Júl 2009, 11:34
od Jufk
Á moje oblíbená závada. Taky jsem si s tím užíval než jsem koupil novou baterku. Nejdříve jsem zkoušel různě vytahovat pojistku při startování, nebo různě dlouho startovat atd. jak se zde všelijak radilo, ale nic nepomáhalo, jen strčit drátek dírkou po nulovači km, ale to je zase hrozná piplačka. Já to nakonec vyřešil tak, že jsem si do plexiskla nad středem ručičky vyvrtal dírku 2 mm, která není skoro vidět a přetočené ručičky jsem vracel zpátky narovnanou kancelářskou sponkou. Jen se to musí dělat opatrně neboť moje choť, technický antitalent mi vyryla, kolem ručiček krásné kroužky. Problém nastal, když jsem zjistil, že tím přetáčením se mi posunuly ručičky a tacho ukazoval o 5 km méně než jsem jel. To se pak musí rozdělat plasty kolem volantu a vyndat budíky. Na nich je plexi jen nacvaknuté a pak pokračovat jak je uvedeno v odkazu o pár řádků výše. Není to nic složitého jen je to piplačka. Na rozebrání palubky je kásný návod i s fotkama na hp Xsara.cz v sekci Návody. Jen ti doporučím že, pokud budeš sundavat ručičky tak to dělej někde v místě kde je na silnici radar, o kterém víš, že měří správně. Je totiž dost nepravděpodobné, že se ti podaří nasadit ručičky správně hned na poprvé a pořád to rozdělávat a skládat je opruz. Já jezdil po vesnici kolem dokola s rozebranou palubkou a v kapličce jsem měl položené jen budíky. Čekal jsem kdy si mne začnou všímat policajti, ale nechali mne. Jinak tohle považuju za naprosto jedinečný vynález. Poznáš totiž, že baterka jde do kopru, ikdyž ještě dobře startuje. Máš tedy čas připravit se na zimu. Tohle je věc, která Citroenu funguje spolehlivě. :wink:

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Str 8. Júl 2009, 12:06
od jandy
sem si nejak nevsim ze pises ze mas raficku seklou z druhy strany, me se to stalo u rychlomeru a stacilo zrychlit asi na 150, potom raficka se raficka dostala do spravny polohy, proste se prehoupla spodni stranou tam kam mela, u otackomeru by to melo bejt obdobny... proste vytoc motor az do cervenyho a melo by se to srovnat...

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Str 8. Júl 2009, 14:19
od dapata
tak pánové a dámy problém vyřešen bez demontáže přístrojovky,sundavání ručiček a dalších obtížných záležitosti a hraní si na opraváře.... to ne. Použil jsem metody, kterou tu krátce a nenápadně popsal kolega pod jménem Berny - otočit klíčkem v zapalování a odpojit jeden pól na akumulátoru, já osobně odpojil mínus, hle ručka otákoměru je na své správně straně a plně funkční - VÍTĚZSTVÍ nad technikou :wink:
Děkuji vám za vaše rady a nápady.

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Sob 25. Júl 2009, 10:59
od jaydee_peta
Další možnost je ta, že na místě vytočíš motor do omezovače a elektromagnet si ji přitáhne z druhý strany... Stejně tak u rychloměru se stačí rozjet na cca 160 a ručička se vrátí.
Problém je v tom, že nám obě ručičky po několika přetočeních v důsledku špatný baterky ukazujou blbě:-/ Tachometr asi o 13 míň a otáčkoměr asi o 500 otáček.
A s tím už si rady nevím:-(

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Sob 25. Júl 2009, 13:08
od alaskala
Nedavno jsem mel ten samej problém,slaba baterka, přetočena ručicka a byl sem zas hotovej co budu delat.Ale pak sem vytočil motor jak bylo řečeno asi na 6000 a otačkomer se zas vratil.Naštesti to meri dobre

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Sob 25. Júl 2009, 13:57
od jaydee_peta
Nj, když se to stane jednou, tak se to asi je v poho... ale nám víckrát, pác do poslední chvíle to startovalo.

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Sob 25. Júl 2009, 14:07
od rasto
a nepomohlo by to nakalibrovat ako sa tu uz pisalo???

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Sob 25. Júl 2009, 14:21
od jaydee_peta
myslíš rozděláním přístrojovky? to se mi hrozně chce... ale jak vidno, asi nebude jiná možnost

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Sob 25. Júl 2009, 16:50
od rasto
ano presne to myslim. A neni to nic strasne ja som to robil a celkom OK robota tusim 45 min rozmontovat a zmontovat. Len sa nesmies zlaknut tych ruciciek, idu tazko dole takze treba hrubu silu. Ja som sa zlakol a kupil nove budiky z buranej xsary. Az potom sa mi podarilo dat rucicky dole ale to uz boli nove budiky namontovane :evil: Aspon mam o 100 000 km menej nabehane :D ak chodis na slovensko, mozem pomoct. toto asi poznas ale predsa http://xsara.cz//index.php?option=com_c ... &Itemid=49

Re: Přetočená ručička otáčkoměru

PoslaťNapísal: Sob 25. Júl 2009, 18:07
od jaydee_peta
jj, já už jsem měl přístrojovku venku na mojí xsaře, páč mi popraskaly žárovky:-) tohle se jedná o naši druhou xsarku:-) tak se do toho holt vrhnu asi zejtra no, díky!