nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod empík » Uto 26. Nov 2013, 21:29

Teplotu motora riadi termostat, takže pokiaľ sa voda nezohreje, tak je prvý kandidát na výmenu. Čidlo iba informuje o teplote. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod vena garážmistr » Uto 26. Nov 2013, 21:32

Termostat ,a další věcí na kterou by jsi neměl zapomenout je víčko expanzní nádržky.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod Cvrček » Str 27. Nov 2013, 7:20

Má odpověď vycházela z osobního postřehu. V poslední době mi teplota začala kolísat a nebo nešla na dva dílky. Nakonec minulý týden se stávalo,že tepplota na palubce zmizela úplně. A byl slyšet bufík,že se rozjel. Né sice na plno,ale jel.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod empík » Str 27. Nov 2013, 14:59

Na zapnutie bufíka zlé čidlo má vplyv, pretože ECU môže vyhodnotiť čidlo ako nízku teplotu. Na vypnutie však musí byť dosiahnutá teplota vody 70 - 80 st. Tu sa však už riadi čidlami v bufíku. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod empík » Ned 15. Dec 2013, 19:21

Pekne nám pritiahlo. Tieto dni teplota nestúpne nad -2st. Takže bufík pracuje viac a zatiaľ je všetko OK. V týchto zimách ho nechávam zapnutý aj pri krátkych nákupoch a keďže regulácia kabiňáku fachčí jak má, pri odchode mám krásne rozohriate auto. Tento týždeň som kúpil aj novú klúčenku a tak sa mi podarilo zvýšiť dosah diaľkového ovládania. Predtým som musel stáť pri okne v byte a teraz to funguje aj z balkóna na opačnej strane bytu. Síce som tomu pomohol ešte aj zakrytovaním prímača DO a originál anténkou. Mám rozpracované aj ovládanie GSM pomocou starej Nokie, ale akosi teraz nemám na nič čas. V aute to už mám trošku prepchaté 433Mhz pretože okrem centrálu a bufíka na tomto kmitočte fachčí aj alarm. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod empík » Sob 28. Dec 2013, 1:04

Ako som písal už aj v inom vlákne, pri automatickom zopnutí kab. ventilátora pri 50st. sa mi spúšťal alarm. Je až neuveritelné ako velmi citlivé sú tie senzory pohybu. Originál by sa to malo riešiť zabudovaním prídavného modulu k alarmu, aby sa senzory vypli pri zapnutí bufíka, ale toto riešenie pri mojom 12 ročnom alarme neprichádza do úvahy. Vyriešilo sa to ubratím citlivosti ultrazvukových senzorov na minimálnu citlivosť. Účel to splnilo a experimentovať teraz v zime akosi nemám chuť. :lol:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod empík » Sob 18. Jan 2014, 12:46

Dospel som k jednému aspoň pre mňa zaujímavému poznatku. Teraz je síce viac jeseň ako zima, ale pokiaľ máte niekde v aute čakať na polovičku, tak zrazu sa ozimnie. A práve takéto prípady by sa dali riešiť vykurovaním auta aj bez chodu bufíka len z jeho "akumulačného" tepla. Stačí motor zahriaty na 60st a kúrenie je dostatočné. Predpokladá to však samostatný chod vodného čerpadla a kabiňáku. Na toto je však potrebná ďalšia poloha na prepínači, trochu sa pohrať s káblami a hlavne chuť a čas. :lol:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod empík » Ned 26. Jan 2014, 22:01

Musím sa podeliť s skúsenosťou s prevádzkou bufíka. V rámci indikácie chodu bufíka mi napadlo indikovať chod bufíka stropným svetlom napojeným na naftové čerpadlo. Takto by som blikaním stropného svetla vedel aj na dialku rozoznať či bufík pracuje alebo odpočíva. Naftové čerpadlo je totiž napájané impulzami ktoré sú úmerné výkonu bufíka. Takže som napojil stropné svetlo cez oddelovaciu diódu na čerpadlo, ale chyba lávky. Bufíku sa to asi veľmi nepáčilo a zablokoval svoju činnosť. Na druhý deň som ho hodil na Lexiu a tá ukázala prerušený okruh ventilátora. Skontroloval som ešte raz poistky a prívod ku bufíku, ale tam bolo všetko v poriadku. Odpojil sa aj akumulátor (reset), ale bufík stále zaryto mlčal. Zanadával som a začal som riešiť garáž, kde by som mohol bufík vybrať von z auta. Po 2 dňoch som ešte raz pre istotu skúsil zapnúť bufík a čo sa nestalo. Bufík sa normálne otestoval a začal kúriť ako by sa nič nestalo. Teraz funguje úplne normálne a verím, že mu to aj dlho vydrží. Proste niektoré veci si žijú svojim vlastným životom... :lol:

-- přidáno pon 27. led 2014, 17:23 --

Dnes u nás pekne prituhlo a ráno bolo -14st. Bola to asi najvätšia zima odkedy mám spojazdneného bufíka, tak som bol zvedavý, že aký podá výkon. Zapol som ho 30 min. pred odchodom. Smerovanie vzduchu som mal nasmerované ku sedačkám a auto po tých 30 min bolo príjemne zohriate, ale bočné a zadné okná ostali zamrznuté. Takže to vyzerá, že ešte potrebuje asi 10 min. naviac. Zato motor naštartoval perfektne na prvé prevalenie(ako v lete). Bufík má výkon 5kW takže to vyzerá, že 3kW bufík by už tieto vätšie zimy ani nemusel zvládnuť. :D
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod baffy » Pia 24. Okt 2014, 18:58

Tak po dlhom zvažovaní a špekulovaní som dospel k názoru ,že idem do toho aj ja.Podarilo sa mi zohnať za rozumný peniaz Webasto z C8 ,je to Thermo top C pri ktorom bolo všetko čo tam má byť + hodiny + dialkové ovládanie.Jediné s čím som si nebol istý bolo to ,či to je vôbec funkčné :D .No po dnešnom dni môžem konštatovať ,že to funguje na jedničku.Zatial teda iba na stole ,páč nejako nemám času odstaviť auto a urobiť konečnú montáž. Pevne verím ,že to do zimy stihnem. Ale mám dilemu s elektrickým pripojením respektíve možnosťou pripojenia.Skrátka sa neviem rozhodnúť či ho priradiť ku klimatizácii ,alebo ho nechať úplne bokom od pôvodnej inštalácie.Uvítal by som nejaké skúsenosti - postrehy ,pre jednu alebo druhú možnosť.
EDIT : ešte jedna otázka ,kde ste kupovali hadice,lebo tie jediné mi chýbajú.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod vena garážmistr » Pia 24. Okt 2014, 19:52

No baffy já bych ho asi nechal zapojený mimo. Já mám na 807 ten samý princip jako bývá v xsarách tzn. bufík se rozeběhne automaticky po startu motoru při venkovní teplotě pod 9°C a běží dá se říct buď celou cestu nebo pokud se venkovní teplota nezvýší nad cca 12°C nemám ty teploty úplně do detailu odpozorované. Příští rok se chystám ale na přestavbu ovládání bufíka asi ale jen na jednodušší verzi s přepínačem: automatický provoz /manuální provoz / vypnuto. Hodně je popsáno na pug fóru v sekci u 807. Přijde mi totiž divočina aby mi bufík startoval pokaždé i když potřebuju třeba jen hnout autem na dvoře.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod empík » Pia 24. Okt 2014, 20:11

Domnievam sa, že Baffy sa pýtal na niečo iného.
to Baffy:
Ak máš tú možnosť, tak ja by som to pripojil aj na klímu. Ja som tú možnosť nemal, ale čo viem z iných fór, tak vätšinou stačilo aktivovať klímu privedením spínaného plus ku niektorému kontaktu riadiacej dosky klímy. Každopádne však pripojiť aspoň ku zásuvke OBDII, aby si vedel diagnostikovať bufík. Zase na druhej strane som nemal problémy s mechanickým prepojením, pretože ja som prikladal len vodné čerpadlo. Všetko ostatné tam už zabudované bolo. Tú jednu hadicu čo som potreboval som prispôsobil z hadice kúrenia Škody 120.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Obrázok užívateľa
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1719
Registrovaný: Štv 14. Apr 2011, 11:23
Bydlisko: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod Cvrček » Pia 24. Okt 2014, 20:55

vena garážmistr píše:No baffy já bych ho asi nechal zapojený mimo. Já mám na 807 ten samý princip jako bývá v xsarách tzn. bufík se rozeběhne automaticky po startu motoru při venkovní teplotě pod 9°C a běží dá se říct buď celou cestu nebo pokud se venkovní teplota nezvýší nad cca 12°C nemám ty teploty úplně do detailu odpozorované. Příští rok se chystám ale na přestavbu ovládání bufíka asi ale jen na jednodušší verzi s přepínačem: automatický provoz /manuální provoz / vypnuto. Hodně je popsáno na pug fóru v sekci u 807. Přijde mi totiž divočina aby mi bufík startoval pokaždé i když potřebuju třeba jen hnout autem na dvoře.


Bufík spíná pod 10°C,ale je to vlastně podpora studeného motoru. Takže mu pomůže vyhřát na provozní teplotu a pak vypíná. Běžel by stále jen v podmínkách,kdy by motor nedokázal tu teplotu sám udržet. Čili je u něj běžné,že se sám během jízdy samočině vypíná a zapíná podle podmínek jízdy a vnější teploty,jak se ochlazuje chladící okruh.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod baffy » Sob 25. Okt 2014, 17:12

Véno ,vďaka za odkaz ,konečne som prišiel na to prečo je k tomu tolko relátok :D .Pre mňa zbytočnosť ,ale v tej C8 potrebné pre riadenie kabínového ventilátora.empík ,čo sa týka diagnostiky ,tak v prípade ,že by som to nechával bokom ,neni problém nechať bokom aj diagnostický drát a napojiť sa K-áčkovým káblom cez origo webasto soft.Tak som to v podstate diagnostikoval aj teraz.Mno každopádne ma láka predstava ovládania cez origo ovládací panel v aute skombinované cez Thermo call .Vieš doporučiť nejaký modul ,alebo je rozumnejšie origo? Ak by som predal hodiny aj s Telestartom tak by tá cena za origo nemusela byť taká špatná :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod driversk » Sob 25. Okt 2014, 19:30

Aké potrebuješ tie hadice ? priemer + dĺžka ...
Nejaké sa mi doma váľajú ...
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Obrázok užívateľa
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1024
Registrovaný: Uto 11. Aug 2009, 21:21
Bydlisko: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: nezávislé kúrenie - nezávislé topení

Poslaťod baffy » Sob 25. Okt 2014, 20:03

Kúrenie je ,teda bude umiestnené pred lavým predným kolesom.Takže v podstate od radiátora kúrenie pred lavé predné koleso ,18 alebo 20 mm vnútorný priemer a dĺžku tak cca 3 až 4 metre ,asi :D .To by mohlo stačiť pre vstup aj výstup.
EDIT: a ak by boli nejaké tvarovky ,tak to by už bolo úplne super :lol:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

PredchádzajúciĎalší

Späť na Cokoliv se nikam nevešlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 14 hostia