Stránka 2 z 3

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Pon 15. Okt 2012, 17:24
od bleriot11
sorry,ale je trošku od věci spojovat plus a mínus na autě a pak to dávat ještě na zem.Jen odpoj baterku.

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Pon 15. Okt 2012, 17:27
od empík
Ja ti neviem. Nič to nestojí a kto sa trochu venuje elektrine tak vie o čom hovorím.

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Pon 15. Okt 2012, 17:58
od Pety
IMHO je právě tohle propojení důležitější, než odpojení baterky. Pokud se někam nějak dostane nebo i naindukuje napětí ze svářečky, je třeba jej svést na kostru a ne ho nechat se probíjet elektronikou.

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Pon 15. Okt 2012, 20:28
od bleriot11
Je to jen můj názor.Nevím zda rozumím tak elektrice jako vy,ale přijde mi divný si dělat smyčku tím spojením + a -.Ti vlastně vznikne cívka a už jen ze svářecího trafa se v blíkosti tý smyčky může něco naindukovat.A ve výsledku je to naopak horší a tu elektroniku si naopak dobrovolně odpálíš sám.Cituji:Je důležitější toto propojení,než odpojit baterku? To se dá i chápat,že to stačí vyzkratovat na baterce(TO NENI NAVOD) !!!

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Pon 15. Okt 2012, 21:03
od empík
Ja by som chcel len pripomenúť, že Vypravci123 mal odpojenú baterku pri zváraní a nepomohlo mu to. Toto nie je o presadzovaní nejakého názoru. Keď to myslíš tak ako píšeš ja ti to vyvracať nebudem. My sme sa len snažili pomôcť predchádzať problémom s poškodením elektroniky pri zváraní.

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Uto 16. Okt 2012, 7:42
od snoopy
laicky jednoduše řečeno - proud teče vždy tou cestou, kde má nejmenší odpor (pro odbornější veřejnost - ohmův zákon, děliče napětí a paralelní a seriové zapojení odporů teď nebudeme řešit, protože řešíme zkrat mezi + a - kabelem).
Takže když se ti při sváření někde naindukuje napětí, tak se snaží "vybít" směrem na kostru El. proudem.A pokud ten kus kabelu, kde se napětí naindukovalo je na jednom konci ve vzduchu a na druhém připojený k + pólu BSI, která je z druhé strany připojena ke kostře, proteče ten proud zrovna tudy. Pokud ale ten konec, co byl předtim ve vzduchu ukostříš, vybije se napětí tím ukostřením (vezme to zkratkou, teda zkratem... 8) )

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Uto 16. Okt 2012, 8:16
od betom
Taky bych s touhle variantou souhlasil. Odpojit baterku a propojit + a - kabely mezi sebou. Proboha, ne jak píše bleriot11 vyzkratovat kontakty baterky mezi sebou!!! :mrgreen:

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Uto 16. Okt 2012, 15:22
od bleriot11
Výpravčí:měl jsi tu část co jsi vařil i uzeměnou?

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Uto 16. Okt 2012, 16:45
od Vypravci125
kostra svářečky byla hnedka vedle sváru, ale uzeměný to nebylo

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Uto 16. Okt 2012, 16:59
od bleriot11
To by mohla být ta příčina.hlavně přeji rychlou a levnou opravu.

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Štv 18. Okt 2012, 11:16
od Vypravci125
Dobrá zpráva - ráno jsme odtáhli auto do Citroena do Benešova a já se klepal, jaká bude diagnoza. A teď, když volali, že to je hotový a za 1400, připadám si jako že jsem vyhrál ve sportce. :lol:
Povídal ten technik, že takhle zablokovanou ŘJ za 15 let praxe neviděl. Všechno museli nastavovat znova, včetně párování klíče.
Podle toho, co jsem tady na fóru četl, jsem dopadl moc dobře. Díky za všechny rady a postřehy.

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Štv 18. Okt 2012, 11:36
od empík
_ok_ :jup:

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Štv 18. Okt 2012, 14:26
od Vypravci125
Auto je doma :jup:
Ten technik byl docela ochotný a tak mi dal radu: při sváření odpojit nejen baterii, ale i ŘJ motoru (3 velké konektory vedle baterie) a BSI (6 konektorů někde pod/za pojistkama pod volantem). Je to tak 5 min. práce. Pak prý je jistota, že se nic podobného nestane.

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Sob 5. Okt 2013, 19:53
od marjon
neviem ci moj problem suvisi priamo s touto temou,ale napisem vam co sa mi dnes stalo.
vcera vecer bez problemov odstavene auto,rano po otoceni klucika motor pretocilo,ale nenaskocil,skusil som to este raz a nic,teraz uz neviem ci ho aspon trosku pretocilo,ci nie, hned ma napadlo baterka. napojil som ju cez startovacie kable na druhe vozidlo, nechal niekolko minut,ale po otoceni klucikom uz nic,ani tuk. v motorovom priestore som zacul take cudne zvuky,akoby motorcek a potom take svakanie. vybral som bateriu,zobral ju na odmeranie. baterka je ok. vsimol som si ze display vypisuje engine imobilizer fault a na palubovke svieti kontrolka kluca,napadlo ma skusit druhy kluc,to iste......odtiahol som auto na diagnostiku a veril ze sa problem zisti a odsrani. podotknem,ze hned som sadol za PC a nasiel prave tuto temu. aj ja som nedavno zvaral vyfuk,tak ma napadla suvislost,ako je to tu popisane. pri tom zvarani sme mali odpojeny + z akumulatora a kostru zvaracky co najblizsie ku zvaraniu,zvaralo sa s CO. Hned ako som priesiel na diagnostiku povedal som prave toto,ci to nemoze suvisiet s tym zvaranim. mechanik toto tvrdenie razne odmietol, ze od zvara pravidelne na autach a nikdy bateriu na nich neodpaja, vraj bol na skoleni,kde im vysvetlovali prave tuto problematiku, ze pri zvarani na vozidle nikdy neodpajat bateriu a ze prave bateria tvori ochranu......neviem , nevyznam sa v elektrike. on uz vraj zvaral na strasne vela autach prave takto a nikdy problem nebol. zacal teda diagnostiku, hned mu vyhodilo niekolko chyb a to v pocitaci motora a este niekolko,uz presne neviem ake to boli. to podivne cvakanie a zvuk motorceka bolo stale pocut,zistili sme ze ten zvuk podobny otacajucemu sa motorceku vychadza z poistkovej skrinky hned vedla baterky a ten cvakol z takej krabicky co je z druhej strany baterie, bud to cvakalo alebo bzucalo. robilo to neustale po otoceni klucika. mechanik sa s tou diagnostikou trapil vyse dve hodiny,lenze problem sa mu zistit nepodarilo. ma vraj najdrahsi pristroj a program a povedal mi, ze ked sa to nepodarilo jemu,nepodari sa to nikomu,len v znackovom servise kde maju podrobnejsi program. niektore chybove hlasenia vymazal ,lenze program ho nechcel pustit v niektorych pripadoch dalej. nakoniec nieco nasiel a povedal ze ECU motora je zablokovana. tak som sa s nim rozlucil a asi mi nezostava nic ine len ten znackovy servis. odtiahol som teda auto naspet domov,lenze nastal problem, nevedel som vytiahnut okno na vodicovych dverach, nakolko hned po otoceni klucikom sa auto dostalo do ECONOMIC rezimu. kedze som auto takto nechcel nechat na ulici rozhodol som sa ze ho odtiahnem do garaze. pocas tahania sa na aute rozsvietili svetla, ECONOMIC MODE z nicoho nic skoncil, okno sa dalo vytiahnut a display zacal vypisovat rozne hlasky,nieco s olejom,brzdami. po dotiahnuti do garaze ale opat hlaska ENGINE IMOBILIZER FAULT a bzucanie a cvakanie. ten mechanik mi povedal ze s takymto problemov sa este nikdy nestretol, ze s tou jeho diagnostikou by mal vediet veci, ktore sa mojom aute nesli a kde ho program nechcel pustit. vie mi niekto nieco poradit ohladom tohoto problemu????
este nieco, cez tyzden som menil palivovy filter, po jeho vymene sa mi auto dostalo do nudzoveho rezimu a display vypisoval ze ESP a ARS faul, svietila kontrolka ESP a diagnostiky auto slo max. 120km/hod. na druhy den uz ale kontrolka ESP nesvietila a neskor zhasla aj kontrolka diagnostiky a auto sa spravalo uplne normalne,vsetko islo ako ma.
dakujem za vsetky postrehy,ale aj tak asi v pondelok budem musiet odtiahnut auto do znackoveho servisu

Re: Po svareni nejde natocit

PoslaťNapísal: Sob 5. Okt 2013, 21:54
od empík
Z toho ako to popisuješ mi to vychádza na BSI, ECU alebo špatný kontakt nejakého konektora. Je to prakticky len tipovanie až na ten ECO Mode, ktorý ukazuje na vadné BSI,ktoré je však dosť úzko spriahnuté s ECU jednotkou motora a preto nevylučujem ani tú. :)