od Verdom » Pia 25. Máj 2007, 6:26
U jedné xsary ńám doma klima taky nechodí. Uľ od té doby co ji máme. Asi unikla náplň. Inu začíná být teplo tak se bude muset nechat doplnit.
Mezi nejčastějąí závady klimatizací v automobilech patří právě úniky chladícího média z okruhu klimatizace. Snaha výrobců automobilů o maximální sníľení výrobních nákladů k tomu jen přispívá. Vzhledem k zátěľi, kterou běľný provoz pro klimatizaci znamená (vibrace, rázy, vysoké teploty v motorovém prostoru, agresivní prostředí přesolených zimních komunikací) je nemoľné vyrobit okruh zcela těsný a k drobným únikům chladiva dochází u kaľdé klimatizace. Někteří výrobci uvádí jako přijatelný unik aľ 30% hmotnosti chladiva za rok. Z toho vyplývá také účelnost preventivních prohlídek, které Vám zaručí ľe klimatizace bude opravdu funkční. Ty mohou také zabránit případné větąí poruąe, která by si vyľádala výrazně vyąąí investice. Daląí významnou kategorií poruch jsou závady kompresorů. Vzhledem k jejich značně sloľité vnitřní konstrukci, kde je velké mnoľství mechanických součástí, dochází k opotřebení vlivem tření. Nesprávné mnoľství nebo viskozita speciálního oleje toto opotřebení jen urychluje. Při výměně jakékoliv součásti chladícího okruhu je nezbytné doplnit výrobcem předepsané mnoľství oleje. I zde se setkáváme velmi často s tím, ľe například po výměně poąkozeného chladiče nebylo provedeno doplnění oleje a následně doąlo k váľnému poąkození kompresoru.
Jestliľe Vaąe klimatizace v autě nefunguje (nechladí) nebo se její účinnost sniľuje během několika dnů či týdnů po naplnění, s největąí pravděpodobností je to způsobeno únikem chladícího média z okruhu. V tomto případě nemá smysl přemýąlet o novém naplnění, jak je Vám doporučováno od naprosté větąiny "odborníků z pneuservisů apod.", jejichľ jedinou znalostí v tomto oboru je právě naplnění okruhu klimatizace chladivem. Jestliľe klimatizaci necháte pouze znovu naplnit chladícím médiem, neodstraní to její závadu, ale pouze důsledek. A proto můľete velmi brzy očekávat sníľený účinek klimatizace nebo její úplné selhání, opět z důvodu úniku chladícího média. V takovýchto případech je nezbytné nejdříve zjistit přesné místo úniku média z klimatizace, tento únik zastavit a aľ poté, co bude okruh klimatizace utěsněn, můľe být naplněn chladícím médiem.
.