LPG - jede jen na benzím

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

LPG - jede jen na benzím

Poslaťod Bucho » Ned 18. Máj 2008, 19:01

Zdravím,
koupil jsem v bazaru xsaru s pohonem na LPG od BRC, první nádrľ jsem vyjel vpohodě. Ale po tom co jsem nabral druhou mám problém s přepínáním na plyn. Motor vicemene jede jen na benzin, na LPG jede chvili po nastartování, po ujetí cca 1km se přepne zpet na benzín. Kdyz jsem sjel z dalnice do města, opět se přeplo na plyn. Taky bych řekl ľe se celkem zvyąila spotřeba benzinu. Vypada ze s tim budu muset do servisu s LPG nebo neco s autem.
Bucho
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Uto 13. Máj 2008, 14:42
Bydlisko: Hranice

Poslaťod řepák » Ned 18. Máj 2008, 19:30

Servis na LPG . ®e by membrána ?
Odkud jsi ?
Můľeą si to ev. dopsat v nastavení . Nikoho nenutíme psát přesnou adresu .. stačí město . Pak by se ti i mohlo dostat rady kam s tím ev. zajet a kam né .
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Obrázok užívateľa
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2645
Registrovaný: Ned 25. Jún 2006, 20:07
Bydlisko: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Poslaťod Bucho » Ned 18. Máj 2008, 19:42

Jsem od Hranic, pres tyden jsem v Brne.
Trochu jsem brouzdal po netu a nasel jsem par prispevku s resenim vadne pojistky nebo řídící jednotka (snad ne). V dubnu s tim byl puvodni majitel na revizi LPG.
Bucho
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Uto 13. Máj 2008, 14:42
Bydlisko: Hranice

Poslaťod Marek » Ned 18. Máj 2008, 22:07

Je to BRC Just? Slyąel jsem o něm, ľe je citlivý na znečiątění. Není tam závislost přepínání na pouľívaném výkonu motoru - dálnice = vyąąí výkon, město = niľąí? Pak by to mohlo být znečiątěním, nedostává se potřebné mnoľství plynu do motoru. Jen se divím, ľe to samo přepíná na benzín, moje Landi Renzo samo přepne po dosaľení nastavené teploty vody z benzínu na plyn a pokud LPG dojde, prostě chcípne :lol: . Jakou značku plynu jsi natankoval? Kdysi se mi stalo u neznačkové pumpy, ľe se motor dusil ve vyąąích otáčkách a bylo to mizerným plynem (ale bylo to jeątě u Formana, do Xsary tankuji jen kvalitní). Jestli se dá plyn vyjet a motor necuká, dej daląí nádrľ u jiné kvalitní pumpy. Jestli se zvýąila spotřeba na benzín, zkontroluj svíčky a pokud budou dobré, zkus motor prohnat ve vysokých otáčkách na benzín, samozřejmě za předpokladu, ľe je motor jinak v pořádku, necuká a je ohřátý. Měnil jsi rozvody po koupi? Bez záruky dobré rozvodové sady a sluąného zacházení předchozím majitelem (a to zpravidla není) je riziko poąkození motoru značné.
Revize LPG nic neznamená, pro razítko do TP je důleľitá pouze těsnost systému a diagnostika ŘJ nemusela být provedena, anebo jen vymazali pamě» závad a tím vąe skončilo.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Poslaťod Bucho » Pon 19. Máj 2008, 8:36

Jestli je to BRC Just nevim. Zavislost přepínání na výkonu motoru tam nebude. Na LPG jsem jel i po dálnici kdyľ jsem natankoval poprvé. Nejspis to bude tou kvalitou plynu, bral jsem to na nějake male vesnicke pumpě. Netusil jsem ze jsou az takove rozdily v kvalite :(
Co se motoru tyka, loni dělal rozvody, přidal k tomu i fakturu. Motor nijak necuka, jede pěkně, tiąe. Jen jednou cukne /na vteřinu spadnou otačky/, pravděpodobně neľ se zahřeje, pak OK.
Bucho
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Uto 13. Máj 2008, 14:42
Bydlisko: Hranice

Poslaťod Marek » Pon 19. Máj 2008, 19:54

Zavislost přepínání na výkonu motoru tam nebude. Na LPG jsem jel i po dálnici kdyľ jsem natankoval poprvé.


Zpočátku to bylo O.K., pak se to mohlo začít ucpávat. Tu závislost myslím aľ teď. Kvalitu plynu kromě poměru propan:butan dělá jeho čistota, jak chemická, tak mechanická. Některé systémy mají taky filtr pevné fáze, který se musí udrľovat (měnit). Jaký motor vlastně máą? Mně, kdyľ dochází plyn, můľu jet bez nároku na větąí akceleraci po městě a zvolna (80-90) za městem po rovině, ale víc to nejede. Jestli je to někde přiąkrcené (ucpané), bude se to chovat podobně - při přidávání plynu se najednou pedál pocitově "propadne" a motor se dusí, jako studená ©105 ve velkém mrazu po staľení sytiče.
Podívej se na typ tařízení, měl by být v příloze TP nebo na ątítcích a podle typu najdi firmu v okolí, která ten systém dělá. Bude to těľké, já spíą věřím ľivnostníkům, které jejich obor baví, neľ velkým firmám, ale není to univerzální pravidlo. ®ivnostník, který mně auto přestavoval a ke kterému jezdím na servis, si třeba mapuje kvalitu plynu u různých pump a o ąpatné kvalitě plynu by asi věděl. Ale je z okolí Plzně.

To cuknutí se projeví při přepnutí na plyn nebo jeątě při chodu na benzín? Mně motor necuká vůbec, k přepnutí na LPG dochází při deceleraci a poznám to jen podle cvaknutí elmg. ventilu v nádrľi. Jen pokud k přepnutí dojde při řazení a akceleraci, po přepnutí musím trochu víc ąlápnout na plyn. Snad Ti to pomůľe ke srovnání, já uľ najel s Xsarou na plyn skoro 50 tis. km a je to naprosto super kombinace.

P.S.
Včera jsem při jízdě za městem do kopce zjistil, ľe auto nejede, vyměnil jsem svíčky a je to velký rozdíl i po městě. Akcelerace je zase silnou stránkou mého auta :lol: .
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Poslaťod Bucho » Pon 19. Máj 2008, 21:52

Marek píše: Zpočátku to bylo O.K., pak se to mohlo začít ucpávat. Tu závislost myslím aľ teď....

Motor mam 1.6. Krome diody, ze auto prepne na plyn/benzin nijak na chovani auta nepoznam, jen podle diody jestli sviti cervene nebo zelene. Ty otacky spadnou myslim nezavisle jestli jedu na benzin nebo LPG. Dnes jsem to byl projet ale nevsim jsem si niceho (mohla by to mit na svedomi lambda?).
Kdyz nastartuju, diody indikujici stav plynu zacnou chvili blikat, je to normalni? :)
Auto tahne rekl bych bez problemu, jen v nizsich otackach, pri rozjezdu je treba vice slapat na plyn aby to nechciplo. Jinak otacky na neutral drzi stabilne.
Bucho
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Uto 13. Máj 2008, 14:42
Bydlisko: Hranice

Poslaťod Marek » Uto 20. Máj 2008, 20:02

Blikání diod moľná něco znamená, ale jestli je to důleľité, by uvedeno bylo v návodu k zařízení LPG. Píąeą, ľe máą motor 1.6 a dotaz jsi zadal do sekce Xsara II., máą tedy motor 1.6 16V? Ten bude mít sekvenční vstřikování LPG, ne paralelní (Just). Přesnějąí určení typu motoru je důleľité pro určení moľné příčiny, starąí motor 8V byl technicky někde jinde. Jestli motor ąpatně táhne při rozjezdu, podívej se v první řadě na svíčky, stejně je to asi jedinné, co pro to můľeą udělat sám bez přístrojového vybavení a hlubąích znalostí. I filtry v přívodu LPG musí měnit servis. Je fakt, ľe auto má 2 řídící jednotky, takľe je otázka, jakou diagnostikou začít. LPG, i kdyľ je v pořádku, někdy zanáąí chyby do paměti benzínové ŘJ a např. činnost lambda sondy lze kontrolovat diagnostikou ŘJ LPG.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Poslaťod Okura » Pon 8. Sep 2008, 14:54

skokni na lpd diag, spíąe si myslím nějaký parametr v lpg jednotce není splněn,
To máą sekvenční nebo jednobod?
Okura
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Pon 8. Sep 2008, 14:31


Späť na Cokoliv se nikam nevešlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 27 hostia