Záleží také na zatížení zadní nápravy a rozložení váhy - délka zadního převisu, která určuje míru přetáčivosti auta...
Mám osobní zkušenost, poslední 3 zimy jsem jezdil v kombinaci zimní vpředu, letní vzadu. Po městě a ošetřených silnicích nebyl problém, pak zrovna v den, kdy ráno napadlo hodně sněhu, jsem musel jet za město a dostal jsem se na sníh. Přetáčivost byla značná. Přitom mám vzhledem k typu auta dobré rozložení váhy, protože za zadnimi sedadly, tj. nad zadní nápravou, mám nádrž LPG, jejíž hmotnost s obsahem neklesá pod 40kg.
Je jasné, že nejvíc záleží na řidiči, ale on může jet jen tak, jak mu dovolí adheze pneumatik. Pokud je lepší, může jet rychleji. Kvalitní zimáky mají i na namrzlém povrchu větší adhezi a jejich vzorek, pokud je dostatečně hluboký, lépe odvádí rozbředlý sníh. Ale to si musí každý vyzkoušet sám, já nikdy neodolám, pokud se dostanu na kluzkou plochu, třeba prázdné parkoviště, si zkusit pár obratů přes ručku. Dostanu odhad, jak se auto chová. Samozřejmě náhlá změna povrchu - ledový jazyk - se musí předvídat a to je někdy dost těžké. Xsara má výborný posilovač řízení, který zprostředkovává dobrý kontakt s vozovkou, do zatáček jezdím v nájezdu pomaleji a přidávám plyn - jedu v tahu. Pokud volant měkne, uberu plyn. Na výjezdu mám na rozdíl od těch, kteří jedou na neutrál, nebo musí na začátku zatáčky brzdit, aby auto srovnali, větší rychlost bez smyku. Je to trochu zjednodušeně napsané, každý si to musí naučit sám. Když před více než 10 lety ještě nebyly na Borských polích všechny továrny, byly tam místa, kde se dalo blbnout a byla to dobrá škola.