od Bronnsky » Štv 22. Okt 2009, 12:03
No ono spíše těch zastánců Vraníků přibývá spíše než kvůli ceně, proto že ta guma, zvlášť v horských oblastech s dlouhodobou sněhovou pokrývkou, je vzhledem k záběrovým vlastnostem téměř bezkonkurenční. Ano na holé cestě je hlučná jako svině, ale pro člověka jako já,který se pohybuje většinou na zasněžených vozovkách, není lepší volba v kategorii cena/výkon. Mám už třetí sadu, jezdil jsem je na předešlém autě a až jednou vyměním Xsaru za něco jiného, tak na zimu je pořídím zase. Teď konkrétně jezdím vzor HPL4, kterýžto stejný vyrábí finský Nokian coby Hakkapelita (tak nějak se to píše), a je z pohledu záběru na sněhu a ledě zase ještě o třídu výš, než TS780. A srovnávat Vraníka s Polarisem 2? To snad ne, všeobecně se ví, že konkrétně Polariska je na sníh jedna z nejslabších pneumatik. Naopak pokud by měly v zimním období převažovat trasy delší, po dálnicích a pod., volil bych určitě gumu neprotektorovanou, dražší, ale méně hlučnou s méně agresivním vzorkem, než má Vraník, ale o to víc lamelovanou.
Peugeot Traveller 2.0HDi, r.v.2018
ex-X1 1,9TD Break r.v.99 stříbrná s podložkama
Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide