CELOROČNÍ GUMY

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod davados » Pia 4. Dec 2009, 11:13

tééda to byl hnusnej příspjewek :mrgreen: _ok_
Obrázok užívateľa
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1661
Registrovaný: Ned 10. Feb 2008, 10:17
Bydlisko: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod Kvido » Pia 4. Dec 2009, 12:52

Bronský ví o čem píše,přejet "pindulu" ikdyž je 0°C je někdy hazard. A když vemu,že ještě 4-6 týdnů na zpět byly Valachy pod metrem těžkého sněhu a znám lidi co tam bydlí a nadávali na ty kamiony a osobáky na letních či bez řetězů a ti zase vše sváděli na chudáky cestaře :twisted:
Já jen dodám,že jsem měšťák ,ale zimní pneu obouvám každý rok. A přezouvám vždy mezi prvními,vím co je to vyjet z Kopřivnice kde je sucho a dojet do Frenštátu kde je 10 cm sněhu.
Neházel bych všechny Pražáky do jednoho pytle,jelikož jezdí tady na moravě spousta "služebních" ochcávek s kravaťákama co si neumí ani dofoukat kola,ale jsou to neohrožení manažeři,kteří "na to mají" . Debata je o celoročních gumách,osobně s nimi zkušenosti nemám a ani mít nikdy nebudu,prostě v létě je letní a v zimě zimní. A bazírovat nad tím kam to uložit nebo ušetřit za disky či dvoje gumy,stím ti asi nikdo neporadí,prostě pokud jseš přesvědčený ,že není jiné možnosti,pak je to taková zlatá střední cesta ,ale jen pokud nehodláš šetřit za každou cenu i na celoročních.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod Plecháčová Milena » Pia 4. Dec 2009, 13:00

tak to jsem si početla,ale bohužel musím potvrdit,že má pravdu,tady se taky setkávám s takovýma exotama,a nejvíc mě vytáčí,když to jsou místní,takže znalí místních poměrů,a vyrazej si jako kingové na leťákách,já sama nerada jezdím,když napadne,ale ne kvůli sobě,ale kvůli tomu,že z hrůzou čekám,kdy se nějakej ten blb(ka) objeví.a bohužel se vždy objeví hned jak napadne první sníh :nasr?jen ještě dodám...na gumách se nemá šetřit na léto letní a na zimu zimní,i kdybych je měla mít pod postelí,jde o můj život,a co je horší, o život ostatních
Obrázok
Obrázok užívateľa
Plecháčová Milena
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 776
Registrovaný: Sob 13. Dec 2008, 20:34
Bydlisko: Dolní Vítkov u Chrastavy
Vůz: xsara ,1.6,16V VTR rv. 2002

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod Sleemak » Pia 4. Dec 2009, 17:58

Velice pěkné a výstižné :) beskydy REPRESENT..zima se nesmí podceňovat, živě si vybavuji loňský rok když sem jel máminým fanoušem do OVY do školy. Mamina o auto dbá, takže včas bývá přezuto. Ráno byla cesta do ovy suchá čístá, v 7 večer na ní leželo 15 čísel čerstvého sněhu a stále sněžilo. V rádiu z tohoto byla samozřejmě kovbojka. Při cestě domů byla na jízdě některých znát nejistota ze správného obutí. A právě tito dokonalým způsobem špuntovali cestu, a jet z ovy 30 km domů rychlostí 40km/h není dobrá vyhlídka. Nechci se nijak vytahovat, ale jak bylo řečeno, pokud člověk už takové podmínky zná a ví na co jeho auto má, není problém i s fáčkem krájet jednoho přizdisr.če za druhým. Strýc měl na 307 hdi combi celoročky michelin a s jejich vlastnostmi nebyl zrovna spokojen, ale dojet je musel :)
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázok
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Obrázok užívateľa
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 816
Registrovaný: Uto 25. Aug 2009, 20:28
Bydlisko: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod snoopy » Pia 4. Dec 2009, 18:51

ač pražák, tak pod tohle se podepíšu. Ono když nasněží, tak v Praze stačí pár centimetrů a fraježi na letních blokujou dopravu.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod Cvrček » Pia 4. Dec 2009, 21:31

Tedy Bronnský 1,9td,tak to jsi napsal velice trefně. Tyhle celoroční do horských oblastí jako fakt ne.
Má tchýně s přítelem bydlí kousek od Prahy (vesnice vedle trapně slavných Jevan) a i ona přezouvá se přibližovadlo na nákupy (Clio) na zimní. Stejně jako přezouvají jejich Nisana Qashqai. Je teda pravda,že Mirek (přítel mé tchýně) má na firmě,kterou má na Žižkově,jednu služební Ochcávku na celoročních. Tu má na pracovní ježdění po Praze. A je fakt,že to auto dál,jak za cedule Prahga nejezdí. Podle jeho slov na to courání v tom blbinci (mimochodem,je to rodilý žižkovák) dobrá volba,ale když napadá sníh.,tak raději jede jak při posr.nej,protože to na sněhu jede jako sáňky. A na ledu to je podobně.

Toto nejsou moje zkušenosti(tady u nás se bez zimáků odváží jezdit jenom blb,nebo kaskadér) ,ale zkušenosti člověka z Prahy. Takže bych řek,že pokud chceš jezdit v zimním období jenom po Praze,tak třeba jo,ale jakmile pojedeš někam dál,tak radějc ne. Ono po pravdě,nikdy nevíš,kdy se rosničky z ČHMÚ seknou a ty z domova vyjedeš za sucha a domů pojedeš v chumelenici sibiřského typu.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Obrázok užívateľa
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4553
Registrovaný: Štv 7. Jún 2007, 10:33
Bydlisko: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod janmacek » Pon 22. Nov 2010, 11:23

Když čtu tyhle diskuse zimní vs celoroční gumy, tak vidím, že z drtivé většiny zde lidé prezentují své názory, nikoliv zkušenosti. Je to pochopitelné, komu by se chtělo si za 10000 Kč koupit na porovnání sadu celoročních (nebo zimních) gum a zkusit se projet v zimních podmínkách po stejné trase s oběma sadami. Ale jenom tak je možné porovnávat. Od toho jsou tedy testy pneumatik. Docela jsem si je pročítal a zjistil jsem, že celoroční pneumatiky udělaly v poslední době velký pokrok. Podívejte se třeba sem http://pneutest.cz/test-pneu-47-adac-2010-zimni-185-65-r15-t-190-km-h/, ty celoroční Goodyear Vector 4Seasons mi přijdou dobré.
Ona je otázka, jak je definována zimní guma. Shodneme se na tom, že je to ta, která má znak sněhové vločky? Pokud ano, pak ty celoroční 4Seasons jsou současně zimní, protože ten znak vločky mají.
Ty čistě zimní pneumatiky jsou jistě pořád o něco lepší na sněhu, ale zase o něco horší na suchu. Ideální by tedy bylo, pokud jedu z města na hory, jet 150 km s těmi celoročními a na posledních 30 km přezout. To ale dost dobře nejde, a proto je potřeba zvolit kompromis.
Ekonomicky se zdají být ty celoroční lepší, spočtěte si, kolik stojí přezutí pneumatik 2x ročně nebo kolik stojí nové disky, pokud chci mít 2 sady kompletních kol. Jediný problém těch celoročních vidím v tom, že vzorek musí být minimálně 4 mm hluboký, takže je nemohu ojet na 1.6 mm jako letní. Pokud se pod ty 4 mm dostanu po létě, musím je vyhodit a koupit nové. Ale tyto úvahy závisí na počtu najetých km/rok.
Abych předešel nějakým osobním útokům: jsem z Prahy, mám 2 kompletní sady letních a zimních gum. Přezouvám včas, na horách jsem vždycky projel a nikdy nikoho místního neblokoval :D . Ale jen přemýšlím o tom, že vzhledem k pokroku těch celoročních gum na ně příště přejdu.
janmacek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 17
Registrovaný: Pon 22. Nov 2010, 10:54
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.6 16 V, 2003, automat

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod Rope » Pon 22. Nov 2010, 12:34

Pěkný příspěvek, jen tu poslední pasáž o neútočení :D si mohl vynechat, tady to moc neletí a většina názory ostatních bere a každý má na názor ,kor když ho takto pěkně vysvětlí , právo. Dá se v spoustě věcí souhlasit a zejména pro lidi co nenajezdí ročně mraky kilometrů je toto řešení ideální.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod Sleemak » Pon 22. Nov 2010, 15:58

Tak teda jsem si přečetl dlouhy a celkem smysluplný příspěvěk, který bych řekl v podstatě neříká nic nového jen nějakým způsobem shrnuje probírané téma. Podle toho jak to janmacek popisuje svůj pohled na věc jsou pro něj jako pro řidiče a osobu s lokálním umístěním Praha celoroční pneu možná vhodné, ale já jakožto člověk který si rád užije trošku dravější jízdu budu v létě přece jen více věřit letní širší pneu nežli univerzálu (rozdílná směs atd.). Navíc jak říkáš nemůžeš se dostat pod 4mm pokud chceš jezdit přes vyznačené úseky z toho plyne že stejně za tu dobu co sjedeš letní a zimní sadu se pravděpodobně stane že sjedeš dvě sady univerzálů..Podle mě je to začarovaný kruh a univerzální gumy jsou pro určitou skupinu klientely jistým řešením, ale více bych to viděl na obchodní politiku nabízet další variantu produktu, uspokojující právě onu skupinu řidičů.
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázok
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Obrázok užívateľa
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 816
Registrovaný: Uto 25. Aug 2009, 20:28
Bydlisko: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod janmacek » Pon 22. Nov 2010, 17:11

To je jistě pravda, že ojezdím 2 sady univerzálních místo jedné letní a zimní sady. Ale pokud budu počítat nájezd 15000 km/rok (můj případ) a předpokládat životnost pneu 30000 km, potom během 4 let budu v případě univerzálních přezouvat 2x a v případě letních a zimních 8x. Je-li cena za přezutí 600-800 Kč, ušetřím 3600-4800 Kč, budu-li nechávat jednu sadu uskladněnou v serisu, pak ještě více. A úspora času je též nezanedbatelná. Nebo si musím koupit další sadu disků za 4000-6000 Kč, měnit kompletní kola sám a vyjde to finančně i časově nastejno jako přezouvání.
Samozřejmě, pokud někdo najezdí 60000 km/rok nebo bydlí na horách, potom ať si kupuje letní a zimní, v takovém případě se ty celoroční nevyplatí.
Jinak ty celoroční bych si koupil ve stejném rozměru jako zimní (195/55 R15), jiné tam dle technického průkazu ani dát nesmím (Xsara II).
janmacek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 17
Registrovaný: Pon 22. Nov 2010, 10:54
Bydlisko: Praha
Vůz: Xsara 1.6 16 V, 2003, automat

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod Sleemak » Pon 22. Nov 2010, 18:46

Jasně v takovém případě ty gumy budeš kupovat protože přezouvání 2x do roka ti zabírá "hodně" času a chceš uspořit peníze proto hledáš kompromis mezi gumama - Tvoje volba.
Moje volba - čas kdy si kola v garáži sám přehodím mě nezabije, u letní a zimní sady hledám maximální využití a schopnost daného typu pneu a protože chci aby se mi auto líbilo tak mám alu s nízkoprofily na léto a obyč původní plechy na zimu.
1.8i 66kW Break rv.98 červená s bílou nálepkou "FR" (freeride.cz) na zadku a bílýma zástěrkama

Obrázok
vysněný stroj Specialized SX Trail II
Obrázok užívateľa
Sleemak
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 816
Registrovaný: Uto 25. Aug 2009, 20:28
Bydlisko: Kopřivnice
Vůz: Xsara 1.8i 66kW Break 98

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod masor68 » Pon 22. Nov 2010, 19:36

Je to naprosto subjektivní téma. Já měl u každého auta vždy dvě sady kol už z toho důvodu že pokud zima přijde ze dne na den, lidi zavalí pneuservisy a spousta jich pak, čekajíc v pořadníku, jezdí na náledí s leťákama a to mi přijde velmi o ústa.
Jako Sleemak - v garáži shodím letní kola v pravý čas, v klidu je umeju, nastříkám konzervantem na gumy, zavěsím na zeď a celou zimu se těším jak je zas nahodím. Takhle to vidím jako ideál. K celoročním gumám nemám důvěru. Ale jak říká klasik - dle vkusu každého soudruha :mrgreen:
Picasso 1.8 16V LPG r.v.2000 tmavá šeď
Obrázok užívateľa
masor68
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 466
Registrovaný: Pon 30. Nov 2009, 15:40
Bydlisko: Nový Bor
Vůz: Picasso 1.8 16V LPG r.2000

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod vena garážmistr » Pon 22. Nov 2010, 20:14

Tak pročetl jsem se až sem a za mě. Já mám obě auta na letních i zimních sice jezdíme 95% tady v okolí práglu ale každej den.Já s ohledem na svoji práci kdy jezdím do práce a z práce v brzkých ranních nebo pozdních nočních hodinách kdy cestář většinou spí spánkem spravedlivým.Takže já nepřemýšlím že bych kdy celoroční jen zkusil.Ale jsou lidé kteří mají roční nájezd kolem 6000 Km nebo i méně a zkrátka nejsou na autě závislí takže v okamžkiku kdy se hlásá špatné počasý tak jízdu prostě odloží.Podle mě pro takové lidi je auto spíš zátěž a aby drželi dvě sady gum je trochu zbytečné.
Druhá věc je že opravdu nejde přečurat fyzikální stavy tudíž ani sebedražší zimní guma není spása a pokud je řidič bezmozek tak ho ani svatej Kryštof na silnici neudrží. Osobně mám najeto kolem 2 mil.Km jak s nákladem tak s busem a osobákem.Za víc než 12 roků sem na silnici už něco zažil a taky jsem byl označen za frajera ze města ale ono s kamionem bohužel pokud není uvědomělej fabrikant tak řidič moc nezmůže nehledě k tomu že klasická zimní guma na náklaďák je dost drahej špás kterej se používá snad jen ve skandinávii. Ale pokud je uvědomělej fabrikant tak zkrátka plánuje přezouvání na před zimní období aby se jezdilo na co nejhlubším vzorku my jsme to takhle měli a dalo se s tím něco dělat.
A pravda svatá je že každej z nás umí jezdit nejlíp v tom svém teritoriu já když dojedu někam do podhůří tak sem tam taky občas zmatenej jako Goro v tokiu.Mám sice výhodu že tím jak jsem jezdíval zásobování prodejen Penny tak si dokážu spoustu směrů vybavit když tam dojedu.Takže když se přede mnou v práglu zmateně motá "venkovan" tak to dokážu pochopit ne že bych z toho byl štěstím bez sebe ale jakožto profik to chápu.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod cicko71 » Uto 23. Nov 2010, 19:57

janmacek píše:To je jistě pravda, že ojezdím 2 sady univerzálních místo jedné letní a zimní sady. Ale pokud budu počítat nájezd 15000 km/rok (můj případ) a předpokládat životnost pneu 30000 km, potom během 4 let budu v případě univerzálních přezouvat 2x a v případě letních a zimních 8x. Je-li cena za přezutí 600-800 Kč, ušetřím 3600-4800 Kč, budu-li nechávat jednu sadu uskladněnou v serisu, pak ještě více. A úspora času je též nezanedbatelná. Nebo si musím koupit další sadu disků za 4000-6000 Kč, měnit kompletní kola sám a vyjde to finančně i časově nastejno jako přezouvání.
Samozřejmě, pokud někdo najezdí 60000 km/rok nebo bydlí na horách, potom ať si kupuje letní a zimní, v takovém případě se ty celoroční nevyplatí.
Jinak ty celoroční bych si koupil ve stejném rozměru jako zimní (195/55 R15), jiné tam dle technického průkazu ani dát nesmím (Xsara II).

Čo chceš chlape počut?Že su tie celoročky dobré?Myslím že to sa tu nedopočuješ lebo celoročky su blbost jako voda v koši!Prečo teda všetci jazdíme na 2 sady prečo nejazdíme 4season?Ak chceš ušetrit kup si staršie plechy+zimnu sadu trebars SAVA,MAT... ale nešid seba samého z 4season nech sa ti darí
Xsara II 1,6 16V Exclusive 13.10.2000 vínová metla
Obrázok užívateľa
cicko71
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 39
Registrovaný: Pon 13. Apr 2009, 19:47
Bydlisko: Bytča-Slovakia
Vůz: Xsara II 1,6 16V/10/2000 vínová metla sexkluzíwna

Re: CELOROČNÍ GUMY

Poslaťod Marek » Uto 23. Nov 2010, 22:23

A teď jednu kacířskou - proč nepoužívat celoročně zimní? Pokud bych najel 6tis/rok, nabízí se to. Opotřebení v létě bude hodně závislé na stylu jízdy, ten, kdo jezdí málo, většinou nevyužívá mez adheze na suchém, rozpáleném asfaltu. Zimáky střední třídy - Klébr, Sava a pod. nebudou v létě znatelně horší, než levné letní. Pokud má celoroční guma slušné výsledky v zimě, nabízí se, že to je zimní přejmenovaná na celoroční, možná s trochu tvrdší směsí, aby ještě vyhověla v zimě a moc neubývala v létě. Jediné omezení (stejné jako u celoroční) je v tom, aby před zimou měly dost hluboký vzorek na její absolvování. Vzorek pod 3mm je problematický v dešti i v létě. Velmi důležitá je u zimních shopnost jízdy ve sněhu, pokud je samozřejmě požadována. Ta je daná konstrukcí vzorku. Kdo v zimě na sněhu nejezdí, např. proto, že k autu po sněhu nedojde, má volbu jednodušší.
Osobně preferuji 2 sady kol, zakoupil jsem 3 disky navíc a tak mám rezervu v zimě letní a v létě zimní, ve srovnání s úzkou dojezdovkou na tom nejsem hůř.
Obvykle si nechávám kola před přehozením převážit a dobře se bavím, když přijedu do pneuservisu, kde je před zvedáky fronta na přezouvání. Když řeknu, že chci jen převážit, berou mi hned, zatímco se na zvedácích usilovně montuje.
Navíc, pokud se rozhodnu v létě koupit nové pneu, nasadím na příslušnou nápravu zimáky, dovezu celá ojetá kola do pneuservisu a pak si je v klidu dám na auto. Při tom zkouknu auto tam, kam není jinak vidět. Vše pod kontrolou :D .
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

PredchádzajúciĎalší

Späť na Cokoliv se nikam nevešlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 58 hostia