Stránka 1 z 6

řazení

PoslaťNapísal: Pon 1. Feb 2010, 7:43
od _helmut_
Zdravím,

Objevil se mi problém při řazení a nějak netuším čím by to mohlo být.
Vyměnil jsem motorový olej (castrol 5W-40 spec. pro diesel) + filtry (olej, nafta, vzduch a prach) a druhej den jsem nemohl po startu zařadit všechny spodní rychlosti (2, 4 a R) bylo tak 5 pod nulou. Kousek jsem odtlačil a pak vše OK. Druhej den to samé a při tlačení se mi zdá jako, že o sebe třou zuby, ale prostě nezapadnou. Za chvilku zase OK.
Že by to bylo tou výměnou oleje se my, ale nezdá???

Zkoušel jsem se ptát v servisu, ale to je samý nevíme a vypadá to na převodovku a pak zase na spojku a hážou akorát tisícema co to bude stát :(

Nesetkal se s tím tady někdo????

Děkuji za rady

Re: řazení

PoslaťNapísal: Pon 1. Feb 2010, 7:57
od mio
Nejprve zkontroluj olej v převodovce popřípadě vyměn za nový.Mrkni jestli nemáš okolo gufer převodovky na poloosách vidět unikající olej.Zpátečka jde zařadit bez problémů , zvuku přes zuby?Řadící páka má vůli při volném pohybu do stran dopředu a dozadu? Může být i větší vůle na táhlech řazení , vymačkané kloubky

Re: řazení

PoslaťNapísal: Pon 1. Feb 2010, 9:44
od _helmut_
Jo juknu na to.
Zpátečka taky nejde. Teda až po chvíly a to pak zase jde zařadit vše. Řadička moc vůle nemá (neklechtá se a H je dobrý)

Re: řazení

PoslaťNapísal: Uto 2. Feb 2010, 8:24
od petr_xs
Zkontroluj silentbloky, hlavne spodni a na prevodovce.
viewtopic.php?f=55&t=6809&p=68478

Re: řazení

PoslaťNapísal: Uto 2. Feb 2010, 8:41
od Plecháčová Milena
já bych to viděla na synchrony v převodovce :nasr?

Re: řazení

PoslaťNapísal: Uto 2. Feb 2010, 10:01
od Kvido
Zpátečka nemá synchron. Stačí mít jedno z táhel unavené,je to jen kus gumy,když jsem je měnil já a trošku zabral,zůstala mi tyčka v ruce a zbytek na kuličce,ta guma byla totálně styřelá,jedna dokonce natržená,takže stačilo ještě chvilí pojezdit a doředil jsem,takže výměna za minutu dvanáct. Jinak některé Picassy ,ale asi ty novější už mají řazení přes lanka ,ale i ty by se měly dát seřizovat.
Opakuji se ,ale začal bych taktéž výměnou převodového oleje a kontrolou možného úniku.

Re: řazení

PoslaťNapísal: Uto 2. Feb 2010, 12:15
od petr_xs
Vzhledem k tomu, ze podle popisu nejdou radit vsechny rychlosti pohybem paky dozadu, a pri tlaceni auta je znat, ze je nakroceno k zarazeni trojky, tak se nejspis zmenila vzdalenost radici paky a prevodovky. A protoze se to obcas samo srovna, vypada to spis na neobvykly pohyb hnaciho ustroji vuci karoseri - poskozeny silentblok.

Re: řazení

PoslaťNapísal: Str 3. Feb 2010, 8:22
od robo27
Zdravím

využijem debatu o prevodovke - na ženinej xsare je dosť veľká vôľa v radiacej páke - vporovaní s mojou xsarou je to naozaj veľký rozdiel. Páka v neutráli ale aj pri zaradenej rýchlosti má vôľu cca 5cm pri pohybovaní. Rýchlosti idú zaradiť v poriadku, možno trošku horšie ako na mojej xsare ale idô v poriadku.

Chcem sa spýtať čo robí uvedenú vôľu? Tuším že to bude vôľa v čapoch tiahiel k prevodovke.
- Menia sa tie tiahla komplet alebo len tie čapy?
- Tie čapy sú vlastne neaké plastové výplne na konci tých tiahiel?
- Menil to už niekto, má stým skúsenosti?

Pozeral som náhradné diely a vbežných majú v ponuke len jedno tiahlo, pričom podľa schémi na citroen.service ich je tam viac.

ďakujem

Re: řazení

PoslaťNapísal: Str 3. Feb 2010, 9:58
od Kvido
Předpokládám ,že máš vůli dopředu a dozadu ,pak je problém právě v táhlech. Může být i do stran ,ale to by spíš byl problém kulisy nebo toho křížového kloubu,který je zasunut do trubky.
Jsou tam 3 táhla,jedno dlouhé a dvě krátké,přístup nic moc ,ale jde to. Já použil dobrý olej ,aby to šlo lépe ven vycvaknout a tuším klíč číslo 10 a vypačil,jenže některé jsem měl již tak styřelé nebo natržené ,že to tam zůstalo ,ale i tak jsem to vypáčil ven. Měl jsem stejný problém,trojku jsem dával snad až do přihrádky a čtyřku až na zadní sedadla. Po výměně je vůle zbídou 1 cm.

Takhle vypadá zapojení táhel u benzínové Xsary jedna.

Obrázok

Re: řazení

PoslaťNapísal: Str 3. Feb 2010, 16:50
od robo27
Práveže je vôľa skôr do stran. Stiahol som si nákres, kde som označil to čo si myslím že je vôľa. Myslíte si že je to v časti A,B,alebo C?

Re: řazení

PoslaťNapísal: Str 3. Feb 2010, 16:56
od baffy
podla mňa ani A ani B a ani C. Mám za to že to bude ako u mňa a problém bude až v kulise,tak ako píše Kvído, kedže pri pohybe páky sa pohyb prenášal až po prevodovku bez omeškania alebo pauzy.Dá sa to pekne odsledovať len je potrebné k tomu dvoch ludí.Jeden čo hýbe pákou a druhý to omrkne pri vstupe do prevodovky.

Re: řazení

PoslaťNapísal: Str 3. Feb 2010, 20:12
od berry
je to urcite c.5 mel sem to taky guma byla praskla a napul vysunuta a radicka mela velke vule po vymene vule uplne minimalni

Re: řazení

PoslaťNapísal: Str 3. Feb 2010, 21:36
od robo27
Vďaka za názory. Môže mi niekto vysvetliť kde a čo je to tá "kulisa"? Obrázok by bodol....

Re: řazení

PoslaťNapísal: Uto 9. Feb 2010, 13:29
od _helmut_
Tak hlásím aktuelní stav.
S kámošem jsme na to vlítli o víkendu a nic jsme neobjevily. dneska jsem to dal do servisu a jediný co našli je prý prasklá nějaká pružinka u řadičky (ale neví jestli je to tím prej není důležitá). Ale nepotěšily mně s tím, že to nejde vyměnit jednoduše. Prej se musí koupit celej kloub (2500) + k tomu musí koupit ještě nějakej díl bez kterýho jim to citroen nedodá ....... celková suma i s prací 6000.
Docela síla :o(

Re: řazení

PoslaťNapísal: Uto 9. Feb 2010, 17:05
od baffy
Tak 6 litrov za to že to nakoniec nepomože je celkom dosť :shock: