GENERALKA MOTORA - XSARA 1,6i, 1997

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

GENERALKA MOTORA - XSARA 1,6i, 1997

Poslaťod blondak83 » Pon 22. Feb 2010, 12:15

Dobry den,

som tu novy, mam citroen xsaru 1997, 1,6i motor, kupena bola v lete 2007 v bazare, ktora bola dovezena zo Slovinska. po niekolkych mesiacovh sme zistili ze zacala papat olej, minuly rok som sa rozhodol, ze dam spravit mensiu generalku motora. Spravili sa nove tesniace kruzky, vybrus hlavy motora, nove tesnenia, celkom neviem ake tam prasne este sli, robil mi to jeden znamy mechanik. Mam najazdenych 4000 km od generalky a zase mi zerie, neviete o niekom kto mal taky podobny problem? Neviem teraz co mam robit, ci sa mam zbavit toho auta rychlo a kupit nieco ine spolahlive. Dakujem, Janco
blondak83
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Str 17. Feb 2010, 18:26
Bydlisko: Prešov, Slovensko
Vůz: Xsara, 1,6i, benzín, november 1997

Re: GENERALKA MOTORA - XSARA 1,6i, 1997

Poslaťod mio » Pon 22. Feb 2010, 14:53

Já bych se nezbavoval auta ale mechanika .Zajímalo by mě jaký ti dělal výbrus hlavy motoru, resp. co to vlastně je a kolik si vzal za ten kšeft ?? K věci , pozoruješ modrý dým z výfuku , jestli ano tak kdy (při akceleraci,při brždění motorem,při "ranním" startu kdy vozidlo několik hodin stojí) , jaká je spotřeba oleje ??
Naposledy upravil mio dňa Pon 22. Feb 2010, 18:36, celkovo upravené 1
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: GENERALKA MOTORA - XSARA 1,6i, 1997

Poslaťod rosta12345 » Pon 22. Feb 2010, 17:42

a taky jestli vyměnil gufera na ventilech tam byva taky často problem :?:
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: GENERALKA MOTORA - XSARA 1,6i, 1997

Poslaťod blondak83 » Str 24. Feb 2010, 14:31

vybrus hlavy tak kde su ulozene ventily su tam nove tesnenia tusim gufera sa volaju, nove tesniace kruzky na piestoch, nove tesnenie pod hlavou motora,
z pracou to stalo 500 €(15 000 sk), modry dym som si vobec nevsimol ze by dymilo, akurat auto dymy biely dym ked su vacsie mrazi ked zastavim napr. na krozivatke ale aj ine auta tak dymia podobne, od opravy som najazdil 4000 km kedy tam mechanik dal novy olej, olej na mierke bol asi 5 mm nad dolnou ryskou a dolial som asi 0,4l oleja, cital som od jedneho mechanika ze motor po GO oprave zo zaciatku zerie olej ale ze asi po 10 000 km sa to ustali . tak neviem co je na tom pravdy
blondak83
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Str 17. Feb 2010, 18:26
Bydlisko: Prešov, Slovensko
Vůz: Xsara, 1,6i, benzín, november 1997

Re: GENERALKA MOTORA - XSARA 1,6i, 1997

Poslaťod mio » Str 24. Feb 2010, 18:54

Výbrus hlavy neexistuje ,jen výbrus válců motoru.Úprava hlavy se provádí : zabroušením sedel ventilů,srovnání popř. snížením hlavy,vyleštěním kanálků,výměna vodítek ventilů a gufer,popř. úprava ložisek vačkového hřídele a následně výměna vačky.Jestli dával jen nové pístní kroužky bez toho aby nechal dělat výbrus válců a montáže nových pístů, tak ne každá tahle malá " GO motoru" jak to nazýváš se povede.Někdy kroužky sednou že je opravdu po spotřebě oleje a motor získá zpět svůj výkon jaký má mít.Stává se občas že se nepovede a vše se vrátí zpět jako před výměnou , většina odborníků když už se pustí do GO motoru zrenovuje buď jen hlavu když si je jistý že spodek je OK.Jakmile se pustí do bloku motoru provádí se kompletní výbrus i s výměnou klikové hřídele i s ložisky a ojnicemi.Pístní kroužky se většinou mění jen z důvodu "rychlého prodeje" většinou se tím maskuje zvýšená spotřeba oleje ,tlaky, a nízký výkon u motoru který má už životnost za zenitem.Automechanik má samozřejmě pravdu že za nějaký čas si kroužky opravdu mohou sednout a spotřeba oleje se sníží .Pokud máš spotřebu 0.4 na 4000 km tak bych to ještě tak drasticky neviděl u takhle starého vozu .Bílý kouř v zimním období je normální , když nepozoruješ modrý tak zas tak velký problém to není.Jen bohužel vidíš že investovat do starého motoru s milionem km a udělat go na půl se nevyplatí, radši jsi měl koupit motor z havarovaného s menším počtem naj. kilometrů , i když to je taky sázka do loterie.Myslím že teď už ti zbývá jen jezdit a modlit se aby si vše sedlo.Prodejem a koupí jiného vozu nic nezachráníš ,pokud nebudeš kupovat nový , do každého staršího vozu musíš po koupi nasypat nějaký obnos aby fungovalo jak má a nemusí to být zrovna jen motor a "jen" 500 euro.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1266
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: GENERALKA MOTORA - XSARA 1,6i, 1997

Poslaťod blondak83 » Štv 25. Feb 2010, 13:50

Ahoj,
dakujem za rozsiahlu odpoved, mechanik co mi to robil, nie je ziadny zaciatocnik, pracuje dlhe roky v servise jednej nemenovanej nemeckej znacky aut, zase to neznamena ze nie je neomylny, ale poznam kopec ludi, co k nemu chodia s autami a su s nim spokojny. Viem, ze to auto nie je najmladsie, proste zatial vela financii nemam na dalsie alebo si kupit nove, tak som riskol dat auto opravit. Mam aj foto bloku motora, ale na tej foto toho vela nevidno, ale videl som to a on mi povedal, ze vybrus valcou nie je potrebny, povedal presne ze blok motora je v poriadku. Valce boli uplne na dotyk hladke, nemali ziadne ryhy, videl som aj ine valce v inych autach, co mi mechanik ukazoval, ktore boli uplne akoby poskriabane, miestami boli aj ryhy do ktorych az pomaly nechtom sa dalo vojst. Co sa tyka piestou, tiez povedal ze su v pohode, len na vrchnej strane piestu bol usadeny karbon, tak ze sa to len ocisty. Klukovy hriadel bol pri vizualnej kontrole v poriadku, nemal ziadne trhliny alebo nejake otlacene plochy. Mechanik robil aj kontrolu axialnej vole hriadela, bolo to v poriadku. Tak nic ine mi nezostava, len dalej jazdit a uvidime ze ako sa to vivinie., mozno sa tu ustali a nebude zrat olej, tak dufam ze apson etse dva roky mi vydrzi a pojazdi.
Prílohy
DSC01074.JPG
FOTO MOTORA
DSC01074.JPG (140.3 KiB) Zobrazené 5927 krát
blondak83
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Str 17. Feb 2010, 18:26
Bydlisko: Prešov, Slovensko
Vůz: Xsara, 1,6i, benzín, november 1997


Späť na Cokoliv se nikam nevešlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 10 hostia