Stránka 2 z 5

PoslaťNapísal: Pia 19. Jan 2007, 18:24
od Voda
Ja som to menil tiež ele nikde som nevidel presny popis. ventil na vypuštanie je vpravo od motora, treba zobrat kombinačky pre prípad,že bude prilepeny. treba s tým pohýbať viac krat a asi 5 mm povytiahnut to mi poradili v citroene. rada bola dobrá.Ked mame otvorene otvorit expaznu a 2 ventilky vypadaju ako ventilky na kolese na pravej strane na motore. Až prestane tiec voda treba preštartovat 2krat s prestavkou vždy ked prestane tiecť.Mám 1,9D a pisane 8,8l aj tolko som ztoho dostal. A teraz naliatie treba uzavriet všetko čo sme otvorili a naliať ja som dal Evo červene koncetrat 1ku 1že vraj je lepšie aj šetrnejšie ku gumičkam ked je naliate uzatvorit aj expaznu zohriat motor. až je zohriaty vypnut pozriet do nadržky ak treba doliat, uzaviet naštarovat a odvzdušnit ventilkami. To by malo byt všetko .Zatial som nemal problem. :D :chrum: :kec:

PoslaťNapísal: Štv 11. Okt 2007, 17:42
od divizion
ja jsem dnes chtel menit chladici kapalinu a nic na vypousteni jsem nenasel,tak jsem oddelal tu spodni hadici co vede od termostatu a vyteklo tak 3 litry kapaliny.Nevite jak to udelat aby to vyteklo vse ven???

PoslaťNapísal: Str 24. Okt 2007, 15:36
od RadimK
Jak je to s michanim jednotlivych nemrz. smesi? Nevim jakou tam lil predchozi majitel, staci tedy koupit neco podle barvy a na hlinikove motory?

PoslaťNapísal: Pia 26. Okt 2007, 13:11
od klient
divizion píše:ja jsem dnes chtel menit chladici kapalinu a nic na vypousteni jsem nenasel,tak jsem oddelal tu spodni hadici co vede od termostatu a vyteklo tak 3 litry kapaliny.Nevite jak to udelat aby to vyteklo vse ven???

Před týdnem jsem byl v Citroenu a ptal se na mnoľství chladící kapaliny v okruhu. Je tam prý zhruba 6 litrů (X2 1.4i,2002), ale vyteče asi jen 2,5l z okruhu. Zbytek prý nejde vypustit. Tak jsem vytáhl hadici dole u chladiče a vypustil co ąlo a nalil zpět jen nemrznoucí směs( v kanistříku na 3l mi zbyl skoro litr). Tak doufám, ľe to bude stačit. Jeątě by asi ale chtělo změřit hustotu(dříve fungovaly takové hustoměry s balónkem a plovákem), ale teď nevim. Ciao

PoslaťNapísal: Pia 26. Okt 2007, 14:10
od FURY
hoj hoj tak lidičky asi budu za blbce ale taky sem se rozhodnul ľe vyměnim chladící kapalinu vzhledem k tomu ľe jeji stav neni zrovna nejlepąí ale za boha nemuľu najít vypouątěcí ventyl a to sem ho hledal za střízliva a s mechanikem..... kde by měl přesně bejt prolez sem takřka celej chladící systm a nic.......

PoslaťNapísal: Pia 26. Okt 2007, 14:40
od divizion
FURY píše:hoj hoj tak lidičky asi budu za blbce ale taky sem se rozhodnul ľe vyměnim chladící kapalinu vzhledem k tomu ľe jeji stav neni zrovna nejlepąí ale za boha nemuľu najít vypouątěcí ventyl a to sem ho hledal za střízliva a s mechanikem..... kde by měl přesně bejt prolez sem takřka celej chladící systm a nic.......

ja jem tez nic nenasel,tak jsme se dival na foru peugot 306 a tam je to delany ze musis tu spodni hadici oddelat a vytece ti voda z chladice,nadrzky,a trochu z termostatu.A pak ze zadu bloku motoru jsou dve hadice a ty vedou dovnitr do auty ty jsou oddelat a zacela vytekat voda z bloku motoru

PoslaťNapísal: Pia 26. Okt 2007, 15:46
od Hrnča
Mám za to, ľe se to tu uľ řeąilo. Zkus "mám problém". Nevím jestli X1 nebo X2, ale určitě to najdeą. Výpuą»ák by tam podle toho co se napsalo měl být.

PoslaťNapísal: Pia 26. Okt 2007, 17:25
od FURY
super dík jeątě ty fora proběhnu aľ budu mít trochu víc času..... hadicema se mi to tahat ven nechce ale je moľný ľe mi nic jinýho nezbude kaľdopádně věřim ľe tam je ta potvora někde schovaná a jenom se bojí ukázat :-) tak dik a pak dam vedět jak sem dopad.... :-)

PoslaťNapísal: Ned 28. Okt 2007, 9:36
od Dusan
Ahoj,tak já mám výpuą»ák na chladiči vpravo dole při pohledu zepředu auta.Co je ale fakt,ľe ti vyteče jenom voda,co je v nádobce,chladiči a od termostatu.Kdyľ mě ji měnily,tak povolili ten vypouą»ak a nechali to vytéct.Pak jeątě natočil na cca 20sec.motor a ąla daląí voda.Pak tam z konve nalil asi 5litrů nové kapaliny.

PoslaťNapísal: Pon 5. Nov 2007, 16:32
od riggo
mam 1,9D,ted jsem to menil,je to stejny jako na ZX.Dole na chladici v pravo dole pri pohledu zepredu auta.Byva dost "primrzly",takze opatrne kombinackama,pri otaceni toho ventilu celej jakoby povyleze a zacne to tect.Mam vyzkousenej postup,ze nez otevru tenhle ventil,nejdriv povolim odvzdusnovaci ventilek na privodu k radiatoru topeni(vzadu za motorem na stene kabiny vedle posilovace brzd-takovy dve cerny plast.trubky vedla sebe),pak povolim ten vypoustak na chladici dole.Jak to prestane tect,povolim dalsi odvzdusnovak(ten je na motoru na trubce mirne vpravo za naft.filtrem),zacne to tect hodne,temer vsechno z motoru, no a nakonec povolim uzaver na expanzce-to vytece zbytek z chladice.Pak nechat protocit cca 15sec.motor,tim dotecou posledni zbytky stare naplne.Kdyz to napoustim,mam takovy udelatko ze stary pullitrovy PET lahve od mlika.Je to z toho duvodu,ze odvzdusnovak na radiatoru topeni je vyse,nez je nalivaci hrdlo na expanzce a nikdy to tak vysoko nedostanes.Touhle starou lahvi,nasazenou na hrdlo expanzky(pekne to tam i tesni)to naleju,nejdriv zacne tect voda z odvzdusneni motoru,zasroub.odvzdus.,pak zacne tect z toho na topeni,zasroubuju, no a je hotovo a ani po tomhle postupu nemusim nic odvzdusnovat.Ten pripravek na doplnovani chlad.okruhu jsem videl v servisu u Citroena,byl pekne profi,ale asi taky kur.vsky drahej.PETka od kefiru a jakou jeste udela sluzbu :-)

PoslaťNapísal: Uto 6. Nov 2007, 19:33
od Hrnča
Nevíte kolik vody by mělo být v motoru 2,0 HDi?

2,0HDI

PoslaťNapísal: Str 30. Apr 2008, 11:33
od hurri76
jo, to by mě taky zajímalo 8) :)

PoslaťNapísal: Str 27. Aug 2008, 10:34
od robo27
Tiez by som chcel vymenit chladiacu kvapalinu ale pozeral som sa pod autom na chladic a ziaden vypustaci ventil som nenasiel.

Mam xsaru 1,9D r.2000 bez klimy. Je mozne ze niektore modely nemali vypustaci ventil?

Dakujem

PoslaťNapísal: Pia 29. Aug 2008, 22:10
od robo27
Takze opravujem, vypustaci ventil tam je ale na ventile chyba kohutik, teda nemam moznost ventilom pohnut. Nechapem tomu, ci to niekto odtial zamerne dal prec alebo co sa stalo....

Vie niekto poradit ako tym ventilom teraz potocit?

Re: Chladic - vymena kapaliny

PoslaťNapísal: Pon 27. Okt 2008, 13:50
od Miklásek
Inak šohaji, kedysi som na Xantiáckom fóre čítal diskusiu o nemrznúcej kvapaline a niekto tam spomínal, že pri výmene kvapaliny, keď vypustí tú starú, tak naleje čistú vodu, naštartuje nachvílu motor, potom ju vypustí, zas napustí čistú... proste prepláchne niekolkokrát celý systém čistou vodou..
Robí to aj niekto z vás? Máto nejaký zmysel?