Kterou Xsaru?

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Kterou Xsaru?

Poslaťod Johny_Servis » Štv 22. Apr 2010, 17:43

Ahoj

Po delším uvažování jsem se rozhodl pro nákup ojeté Xsary.

1. Benzín nebo nafta?
-> Jsem spíše zastánce benzínu. Budu pojíždět spíše kratší trasy, ale do práce to bude cca 100km (jednou týdně tam a jednou zpět). Maximálně do 15000km/rok. Vůz si chci koupit "na dožití" - nechci ho pak už prodávat dál, ale aby mě dožil - takže preferuji spíše maximální bytelnost (což by mě ale více vyhovoval 1.9 Diesel). Vlastnil jsem Škodu Favorita, který fungoval poctivých 19 let, pak se prostě rozpadl vlivem koroze - nicméně motorově v pohodě (motor mám na prodej :-) - minimálně tohle očekávám od Xsary => moje hlavní hledisko je výdrž a spolehlivost

Který motor? Moji favoriti jsou (dle papírových specifikací)
-> 1.6i 65kW (líbí se mi relativně nízko položený krouťák -> možná slušná spotřeba)
-> 1.6 16V 81kW (modernější, vyšší výkon)
-> 1.9TD 66kW (jak je řešeno přeplňovaní? Klasické turbo -> je spolehlivé?)
-> 1.9D 51kW (nezmar - co dodat, ale výkon nic moc, nicméně slušný krouťák)
Který je spolehlivější - spotřebu čekám +/- (dle stylu jízdy stejnou v rámci kategorie benzín/diesel)

A co říkate na 1.4? Není to moc líné?
Ještě je tu také hledisko samo-domo opravitelnosti. Všechny stroje co mám/měl jsem si servisuju sám, takže je pro mě i důležité, aby aspoň základní věci - rozvody, náplně, filtry, praské trubky, klíňák, výměny startérů/alternátorů... byly jak se říká "user friendly"

2. Který rok?
I když mě na rok navede zvolená motorizace, tak které Xsary jsou obecně lepší I (do 2000) nebo II (od 2000) - vzhledově se mi líbí II.

Chci do toho vrazit do 100 000Kč

Díky
Johny_Servis
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Štv 22. Apr 2010, 8:11
Bydlisko: Uherské Hradiště
Vůz: Honda PC34 600F, 0.6 (70kW při 12000ot/min), r.v.2001

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod Kvido » Štv 22. Apr 2010, 18:07

To je nějak zamotané,ale pomalu jsi si odpověděl sám. Pokud dvojka tak ti to změnším podle motorizací. Motor 1.4 55 kW rozhodně není líný,spotřeba je velmi dobrá,jednoduchý motor. Pak motor 1.6 16V 80 kW ,výkonější,ale spotřeba už je vyžší. Nebo motor 2.0 HDi 66 kw či 80 kw ,do xsary II se již nedávaly motory 1.9 D a TD. S těmi to motory nemám zkušenost,ale jistě forum je dost přehledné a dá se pozjišťovat ledaco.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod ColinMcRay » Štv 22. Apr 2010, 18:22

podle toho co píšeš by Ti asi sedla ta dvojková xsara v benzínu s motorem 1.6 benzín. Ale servisní možnosti... na to by mohl odpovědět baffy ale myslím že Tě bude docela limitovat jednotka BSI která dneska řídí i žárovky v blinkru. Na samodomo opravy a upravy je ideální jedničková ikdyž tam zase pochybuju nad tou dlouhodobou životností přece jen už odježděnžch 12 let je znát.

muj názor znáš tak hodně štěstí
ObrázokObrázok
ObrázokObrázok
Obrázok užívateľa
ColinMcRay
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1551
Registrovaný: Sob 16. Jún 2007, 13:12
Bydlisko: OSTRAVA... ke Xsamarádům blíž než se zdá
Vůz: ŠKODA Auto... Simply Rebel

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod Johny_Servis » Štv 22. Apr 2010, 18:56

ColinMcRay: Co se týče domácích "oprav", jedná se pouze o mechanické běžno-údržbové záležitosti - tedy nevyjádřil jsem se dobře - neměl jsem na mysli "opravy" když se něco pokazí, ale kompletní údržbu.
Pokud mi např. z ničeho nic nejde motor a závada není zjevná, tak nezbývá než servis...

Jinak v Xsaře II je byla ta 1.4 zmodernizovaná (větší krouťák na 122Nm) - je to pravda?
Já jsem nenáročný řidič - na vyblbnutí mám motorku - auto chci na pohodovou jízdu z bodu A do B s rozumnými finančními náklady, takže i ta 1.4 se tváří celkem příznivě (pro mé potřeby).
A ještě bych měl dotaz na klimatizaci (je dobrá? vyplatí se - netrvám na ni, ale proč ne - nicméně než abych do toho sypal prachy navíc a žralo mě to o 2 litry víc tak to se bez ni obejdu)

Jinak já HDI nerad - docela mě šokujou pálky za ND a opravy systému common rail :-)

díky za rady
Johny_Servis
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Štv 22. Apr 2010, 8:11
Bydlisko: Uherské Hradiště
Vůz: Honda PC34 600F, 0.6 (70kW při 12000ot/min), r.v.2001

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod MP » Štv 22. Apr 2010, 19:23

Tak já Ti můžu napsat jedině něco málo k 1.9 TD , radit co je pro tebe lepší nebudu . Najezdil jsem s ní 130 000 km , jediná vážná závada byla prasklinka v hlavě , což se vyřešilo výměnou hlavy . Jinak stačilo pravidelně ( zkrátil jsem interval na 10 000 km ) měnit olej a filtry . S turbem nebyl problém , při prodeji měla najeto bez nějaké stovky 200 000 km . Těch 66 kW se mi zdálo dostatečných ( do doby než jsem začal jezdit se silnějším :wink: ) . Spotřeba taky příznivá ... od pěti do cca pěti a půl . Při svižné jízdě po dálnici do pětosm . Stačí dávat do nafty VIF a myslím že ti jednou z auta zůstane motor tak jak z Favouša ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Obrázok užívateľa
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 4374
Registrovaný: Pon 16. Jan 2006, 14:45
Bydlisko: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod Kleki » Štv 22. Apr 2010, 19:52

To KVIDO: do dvojkových xsár sa montovali 1,9D typ DW8 , takže je aj možnosť dieselovej nenáročnej verzie samozrejme s výkonom len 51kW ale nezmar. A ešte sú v ponuke 1,4HDI s výkonom tuším 55kW ale tie sa začali montovať od roku 2004. Sú vraj lepšie ako 2,0HDI.
To JOHNY: V skratke sme ti popísali možnosti motorov , ale tu na fóre určite nájdeš podrobnejšie informácie , ktoré by ťa pri výbere mohli zaujímať. Prajem veľa šťastia pri výbere a radi ťa privítame ako nového xsamaráda.
EDIT
Naposledy upravil Kleki dňa Štv 22. Apr 2010, 20:16, celkovo upravené 2
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod mio » Štv 22. Apr 2010, 20:04

Ahoj pokud jde o 1.9 TD tak vše je v uvozovkách stejné jako u obyč. diesela jen je přidáno obyčejné turbo s intercoolerem, žádná elektronika.Jednoduché a spolehlivé jen je vyšší spotřeba na couračky (7 -7.5 ltr.) to není."Zastaralý" 1.9 D je samozřejmě línější ale jak píšeš nesmrtelné a nenáročné na údržbu.Spotřeba se mě pohybuje okolo 5 ti litrů jak couračky (do 20 km) tak dálka. U 1.4 i strach z nízkého výkonu není na místě pokud budeš jezdit sám po okrskách úplně stačí ,spotřeba lehká noha 6.5 ltr., ale už tam je trošku elektroniky , na druhou stranu tichý motor.Nejlépe by asi vycházel 1.9 D s malým počtem km ,ale ten se bude těžce hledat ,když má někdo diesela nebude s ním jezdit okolo komína aby měl do 100 000 km za deset let.Jestli bych měl nyní vybírat motor od PSA byl by to 1.6 HDI výkon/ spotřeba, ale ten "malá" xsara bohužel nemá,jen 1.4 HDI od 04.Pokud jde o klimu není se čeho bát jen každoročně kontrola tlaku ,vyčištění ,jednou za dva roky výměna náplně atd. náklady na klimu cca 1000 kč ročně.Plus vyšší spotřeba při zapnutí 0.5 až 1 ltr podle výkonu motoru.Je to dost těžké se rozhodnout a radit nejlepší je stejně vždy vlastní dojem jak z motoru tak celkově z vozu.
Obrázok užívateľa
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 1267
Registrovaný: Pon 1. Okt 2007, 19:30
Bydlisko: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod Johny_Servis » Štv 22. Apr 2010, 20:26

díky za názory

Obejdu si pár aut, povozím se a vyberu si podle toho co mi nejvíc sedne. Chtěl jsem hlavně vědět, jestli není v některém z mnou vybraných motorů vyloženě nějaká past - něco jako ford escort 1.8Diesel :-)
Johny_Servis
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Štv 22. Apr 2010, 8:11
Bydlisko: Uherské Hradiště
Vůz: Honda PC34 600F, 0.6 (70kW při 12000ot/min), r.v.2001

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod Hrnča » Štv 22. Apr 2010, 20:43

Ještě napíšu já k motoru 1.6 16v. Sice není v Sáře, ale tam je úplně stejný. Auto jsem kupoval s 66 000km. Teď mám 82 000km. Startuje to na škrt. V zimě při mínus 23°C taky na pár otočení. Údržbu zatím nevím. Dělal jsem jen olej, rozvody a s tím spojerné úkony. Celkem mě to přišlo do desítky. Na 1400kg těžký auto spotřeba 7,5 až 8. Moc to nešetřím, ale na druhou stranu nejsem letec. V Sáře spotřebu tipuju tak na 7l. Ale to ti třeba někdo upřesní.
P.S.: HDi jsem měl a bylo bez problému. V době smrti 205 000km. Neumřel motor, lae auto po totálce. Ne mojí vinou...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Kterou Xsaru?

Poslaťod krakonos » Pia 23. Apr 2010, 8:42

Ahoj,
z vlastní zkušenosti mohu napsat následující:
1.9D break jsem kupoval nový v r.2003 (vyroben 2002, X II se dělala i s tímto motorem), do r.2007 jsem najel 200 000km bez problémů. Nyní ho má švagr, stále bez
problémů. Auto je dobré pro plynulou jízdu, při plném obsazení či naložení je to s tímto motorem horší. Spotřeba okolo 6l, max. rychlost dle tachometru přes 170.
Trvalá rychlost na dálnici 150-160. Servisní interval 15 000km.
1.4hdi break mám od roku 2007(vyroben 2005, dovoz z Belgie lehce havarovaný,najeto 20 000km). Nyní mám najeto 60 000km, zatím bez problémů. Auto má psaný
výkon 50kW, ale působí jako silnější. Srovnal bych to tak s 1.8i/66 kW, oproti kterému trochu pomaleji zrychluje z místa, ale při jízdě lépe táhne. Spotřeba okolo 5l.
Max. rychlost přes 190 z mírného kopce na dálnici, trvalá rychlost 170. Auto jede dobře i při plném naložení a je na diesel velmi tiché. Oproti 1.9d má další převody,
při 150 točí 3500ot/min.
Ještě k 1.4 hdi - servisní interval 20 000km, rozvody 240 000km.
Sloučil jsem ti příspěvky, používej tlačítko upravit. Rope
krakonos
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Pia 19. Feb 2010, 12:44
Bydlisko: Trutnov
Vůz: Xsara II break, 1.4hdi


Späť na Cokoliv se nikam nevešlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia