Teplota nasávaného vzduchu a její vliv

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Teplota nasávaného vzduchu a její vliv

Poslaťod Stančík » Pia 8. Okt 2010, 16:33

Ked som sa trochu motal pri aute,napadla mi takáto myšlienka: čo by sa stalo,keby som demontoval saciu rúru ktorá jepripevnená prednému čelu,a končí pri cca pod cievkou rozdelovača a dalej sa už pripája trubkou k filtru.V zimných mesiacoch sa totiž z predu nasáva dosť studený vzduch,ktorý je prevdepodobne prihrievaný niekde pri škrtiacej klapke.Ak sa dá ten kus dole, motor bude sať teplejší vzduch a teda nemusí sa toľko prihrievať,čo by mohlo zdárne pôsobiť na spotrebu hlavne ak jazdené krátke trasy.Myslím si,že ŘJ by sa vedelas týmto zrovnať,(nedávkovala by bohatšiu zmes). Dakedy dávnejšie sa používalo prisávanie vzduchu hadicou od výfukového potrubia. V zime jazdím krátke trasy a moja spotreba je niekde okolo 10l.Aký je váš názor? Stančík
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 131
Registrovaný: Sob 4. Okt 2008, 20:12
Bydlisko: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

Re: Teplota nasávaného vzduchu

Poslaťod vlasta0303 » Pia 8. Okt 2010, 18:49

Čauky.Já jezdím v mrazech také krátké trasy.Řeším to sportovním filtrem nad motorem. :driv:
Obrázok
Obrázok užívateľa
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 417
Registrovaný: Sob 13. Feb 2010, 20:41
Bydlisko: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: Teplota nasávaného vzduchu

Poslaťod rosta12345 » Pia 8. Okt 2010, 20:09

to je dobré než se zahřeje motor ale pak nebo v létě si tím ubíráš výkonu
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Teplota nasávaného vzduchu

Poslaťod Marek » Pia 8. Okt 2010, 20:48

Žádné přihřívání nasávaného vzduchu jsem u mého motoru nenašel a myslím si, že tam žádné není. Hadici na sání kolem výfuku a klapku s termostatem měl naposled karburátorový Favorit, u motorů s vícebodým vstřikováním nevidím důvod k nasávání teplého vzduchu. Benzín je rozptýlený vstřikovačem, který je těsně před hlavou. U karburátorů byl třeba teplý vzduch, aby benzín nekondenzoval za karburátorem v potrubí.
Navíc se vzrůstající teplotou vzduchu klesá výkon motoru. Zvláště citelné to je u LPG, když jedu v chladném ránu, stačí lechtat plyn a všechny předjíždím, když je horko, šlapu na pedál podstatně víc, abych udržel tempo. U karburátorových aut na LPG se přihřívání vyřazovalo, aby se zachoval výkon a hlavně snížila spotřeba.
Další důvod, abych nechal sání tak, jak je, je náporové sání z masky. Při vyšších rychlostech nápor vzduchu pomáhá k plnění motoru. Proto na dálnici jedou Xsary lépe, než by odpovídalo papírovému výkonu motoru.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Teplota nasávaného vzduchu

Poslaťod vlasta0303 » Ned 10. Okt 2010, 19:10

Tak,a dělám díru do masky,nebo raději lépe-nádor na "haupně".Ať má hrbatá pošušňáníčko! :D :driv:
Obrázok
Obrázok užívateľa
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 417
Registrovaný: Sob 13. Feb 2010, 20:41
Bydlisko: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: Teplota nasávaného vzduchu

Poslaťod Marek » Ned 10. Okt 2010, 19:59

Vlasto, jak je řešené sání u Picassa v originálu? Z masky, nebo z nárazníku? Něco zajímavého čtení http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf , o souvislosti výkonu a teploty vzduchu viz rámeček "HISTORIE" na druhé dvoustraně.

Stančíku, jestli jezdíš město za 10l, pochybuji, že to snížíš. Na ohřev na provozní teplotu něco spálíš a pak v teplotně příznivém režimu toho moc neujedeš. Tento motor je kritizován právě za vyšší spotřebu, kromě zamrzání hadice odvzdušnění klikovky a následné ztráty oleje to je jeho jediná slabina, jinak je to držák k pohledání. Já jezdím město za 11-12l plynu + do 1l benzínu (v zimě, v létě méně). Je pravda, že nejezdím na spotřebu a využívám výkon motoru. I tak je výsledek cenově srovnatelný s 6,5l benzínu nebo nafty, což při ceně, velikosti, výkonu a servisní nenáročnosti auta nemá konkurenci.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Teplota nasávaného vzduchu

Poslaťod vlasta0303 » Pon 11. Okt 2010, 19:49

Člověče,zrovna jsem sundal přední nárazník/né nehodou/.Chci dát plato pod motor.A při té příležitosti jsem trochu to sání před filtrem prohlížel.Je to jako heligon.Jako když to nasává někde za LP světem,zks blatník do podběhu kde je takový rukáv,vedoucí dolů a ústící do plast. krabičky,která leží na rovné části podběhu.Z této krabky to již jde rovnou opět nahotu a to k filtru. :idea: Ta plastová krabka je tam asi kvůli nějakým vzduchovým rázům v sání./Daewo to také mělo/. :x Konec slohové práce. :driv:
Obrázok
Obrázok užívateľa
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 417
Registrovaný: Sob 13. Feb 2010, 20:41
Bydlisko: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: Teplota nasávaného vzduchu

Poslaťod PSAservice » Štv 18. Aug 2011, 22:03

10L spotřeba v zimně ještě docela jde na tenhle obsah. Předělávat sání je asi zbytečné a bylo by dost pracné. Nejlevnější nerychlejší a nejlepší bude : vyměnit svíčky na zimu néééé STARLINE - A-LINE, ale nějaký aspoň BOSCHE pořpípadně zapalovací kabely jestli máš palec tak ten taky aspoň zkontrolovat a očistit. Nechat zkontrolovat fukčnost lamda sondy (ta trošku dražší záležitost, ale taky se vyplatí :-) ) popřípadně jestli neměníš pravidelně filtry a olej tak i nový vzduchový filtr společně s palivovým. A pak ještě zkusit než se ohřeje do 80°C tak mu nešlapat tolik na krk. Jinak dost dělá i hustota oleje, ale nejsme na severním polu :-)

A hlavně na co jsem zapoměl a dost to pomáhá :-) je tankovat vyšší oktanové číslo motor se rychleji zahřeje, ale úspora vůči ceně je asi nula od nuly nutno vyzkoušet. :driv:
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu :-D Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace :-D
brouk pytlík práce všeho druhu :-D, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí
PSAservice
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 118
Registrovaný: Štv 18. Aug 2011, 11:15
Bydlisko: Mělník
Vůz: XSARA VTS, 2.0i, benzín, 1999


Späť na Cokoliv se nikam nevešlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 11 hostia

cron