Zdravim všechny Xsaráky.
Koukám, že teplotu řešej snad úplně všichni
TEST FUNKČNOSTI TERMOSTATU:
Nejlepší je nastartovat studenej motor dát si cigárko a kontrolovat hadici na chladiči jestli, že se začne ohřívat společně s motorem skoro hned je vadný termostat. Hadice by měla zůstat chladná až téměř do nějakých 75°C (je tam lehká cyrkulace přes takovej čuplík) chladič musí zústat studený až do nějakých 83°C (otevře termostat). Pokud na budíku je 90 a kousek°C a vše je studené tak je seklý termostat nebo načatý.
NAFTOVÉ MOTORY
Naftové motory sami o sobě na volnoběh nebo při poskakování mají tendenci chladnout (na kamionu by jste se divili
jak moc spadne teplota). Jinak při běžné jízdě by měla být teplota kolem těch 80°C při zátěži i 95°C i dokonce necelých 100°C jak někteří píší záleží jak moc dostává do těla
Ale při jízdě by neměla teplota spadnout pod 80°C (pak překontrolovat termostat dle postupu výše)
BENZÍNOVÉ MOTORY
Benzínový motor by neměl klesnout pod 80°C je naprosto normální, že při courání v koloně nebo na volnoběh sahary spínají až při nějakých 100°C (2.a3. stupeň sahary) první stupeň sahary by se měl sepnout již při 95°C pokud ne je vadné relé mezi saharami v takovém srdíčku nahoře. Při zátěži alespoň u VTS jsem vysledoval, že když je drženej motor pod kudlou tak chladič nestíhá v horku dochlazovat a občas je potřeba mu povoli
TEPLOTA OLEJE U BENZÍNU:
Při běžné jízdě by neměla teplota oleje překročit 90°C pokud ano je potřeba závadu hledat jinde : stav motoru, motorvý olej popřípadně jeslti není ucpaný průtokáč u filtru zatím jsem tohle neřešil, ale teoreticky řečeno. Olej sám o sobě by při normální jízdě nebo na volnoběh nemá důvod se příliž ohřívat. Pokud motor dostává do těla a je abnormálně v zátěži může být teplota oleje dosti vysoká, protože dochází v motoru k většímu tření.
TEPLOTA OLEJE NAFTY:
to samé co u benzínu byť by měl být možná i chladnější
Pokud máte podezření na zkreslení teploty motoru je nejlepší diagnostika a porovnání teplot obou čidel motoru.
A když výměna tak jedině WAHLER
Co se týče kapaliny v chladiči tak přes všechny negativní příspěvky na internetu ačkoli jsem odpůrce STARLINE tak už 3. rokem testuji K12 po kompletní výměně a vypadá to, že je to bezproblémové. Jinak pokud nevíte co tam je nalito tak buďto se řídit barvou a pokud je to všelijaké tak vyměnit komplet pro jistotu a je klid.
Pomohlo Vám to?
A jen pro info rád vyčnívám z kolektivu
Mám na to povahu a ještě k tomu jsem v takové dobrém znamení, špatná kombinace
brouk pytlík práce všeho druhu
, s čímkoli pomůžu pokud to bude v mých silách více v odkazu mého profilu
Mělník a široké okolí