Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Tondys » Sob 1. Jan 2011, 14:54

Prosím o názor, zda čipovat motor 1,4 HDI u Xsary z r.2004 najeto 80 000km, jež má výkon 50 Kw. Dle Vašeho názoru sdělte, o kolik se asi tak zvýší výkon motoru ne však na úkor jeho životnosti a popřípadě, kde jsou na to stoprocentní profíci a hlavně má-li to vůbec význam.

Srdečně děkuji
Tondys
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Str 29. Dec 2010, 12:06
Bydlisko: Plzeň
Vůz: Citroen Xsara 1,4 HDI 2004

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod vena garážmistr » Sob 1. Jan 2011, 18:05

Nejsem zastánce čipování,ale myslím si že o kolik se zvýší výkon záleží na tom o kolik chceš aby se zvednul. Ale vydrž určitě se ozve někdo kdo má k tomuto blíže a vyzná se více .
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázok
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Obrázok užívateľa
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2232
Registrovaný: Ned 17. Jan 2010, 13:57
Bydlisko: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Škopek » Sob 1. Jan 2011, 19:20

Zdravím
Něco už je tady viewtopic.php?f=62&t=2775&p=75923&hilit=chip#p75923
1.4 HDI je na Xsaru tak slabej motor.že ani chip mu nepomůže.I když na loňském Xsara srazu v Hrádku nad Nisou někteří byli jiného názoru.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Obrázok užívateľa
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 839
Registrovaný: Sob 8. Nov 2008, 17:36
Bydlisko: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Surmi » Sob 1. Jan 2011, 19:29

http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... -hdi-68hp/ , myslím že je to nakopnutí výkonu motoru z 50kW a 150Nm na nejakejch 74kWa192Nm je celkem vklidečku krouťák to má už slušnej a rozhodně to pojede líp :driv:
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod cicko71 » Ned 2. Jan 2011, 9:36

Podla mna je to motor na pohodové a usporné jazdenie a keby som ho mal pod kapotou ja nič by som nečipoval iba by som si užíval krásnu malu spotrebu ak si chcel šantit mal si zobrat benzínový dvojliter.Kamarát má čipnutu ochcaviu1 a nestačí menit turbá na 80t km už 3 to ti nekecám a má ju odnova chip pri 40t.Takže si to užívaj a klidánko jazdi!Čau
Xsara II 1,6 16V Exclusive 13.10.2000 vínová metla
Obrázok užívateľa
cicko71
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 39
Registrovaný: Pon 13. Apr 2009, 19:47
Bydlisko: Bytča-Slovakia
Vůz: Xsara II 1,6 16V/10/2000 vínová metla sexkluzíwna

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Surmi » Ned 2. Jan 2011, 12:50

Tož čip nemůže zato že majtel jezdí jak prase a nenechá turbo dochladit po jízdě..
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázok
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 652
Registrovaný: Ned 3. Máj 2009, 15:50
Bydlisko: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Kvido » Uto 4. Jan 2011, 14:31

Vím co je to mít motor o výkonu 47 kW a když chtěl člověk předjet a ještě někdo v autě seděl měl smrt v očích než se auto dalo pořádně do pohybu.
Vím co to bylo když kolem mě berry se svým 2.0 16V 120 kW proletěl a to jsem ho měl celou dobu v zrcátkách. A to nemluvím o nějakém slušnějším kopci když je potřeba krouťák.
Obecně bych chipování nezatracoval ,ono každý ten motor má velké rezervy u výrobců jde o kompromis mezi spotřebou,životností a CO2.
Podle mě záleží na stavu motoru ,určitě na novém motoru to půjde znát mnohem víc než na motoru kde se téměř nemění olej,uniká voda přes těsnění,filtr je papírák zanesený bordelem,klapa sání nikdy nebyla čištěná,vstřiky už to mají za s sebou atd. A nezapoměň ,že vyšší sílu musíš i zastavit ,tak je potřeba myslet na brzdy a nápravy.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Obrázok užívateľa
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Príspevky: 1463
Registrovaný: Uto 25. Mar 2008, 19:19
Bydlisko: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Fanatik » Uto 4. Jan 2011, 18:19

Když se to nepřehání jsem pro čipování. Zkus se podívat na www.max-tuning.cz
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1362
Registrovaný: Str 22. Sep 2010, 20:33
Bydlisko: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Marek » Uto 4. Jan 2011, 18:48

Peugeot nabízí 1.4HDI i s výkonem 66kW, jestli je základ motoru stejný, nevím. Nárůst výkonu na 74kW je cca 50%, což není málo. Jaká bude životnost takového motoru? Hodně bude záležet na jeho používání, on je problém nevyužívat výkon - sílu motoru - pro akceleraci za studena. Dochlazování je samozřejmé u všech turbomotorů.
Na rodinný kombík je výkon kolem 100 koní odpovídající pro bezpečné předjíždění s možností akcelerace na 120km/h nebo zdolávání kopců s naloženým autem. Žádné extrémy s bleskovým předjížděním aut jedoucích stovkou do kopce bez rozjezdu a pod.
Na výkon se snadno zvyká, před lety jsem přecházel z F. s asi 43kW na X s 66kW, nárůst kroutícího momentu kolem 50%. Tenkrát se mi to zdálo skvělé, dnes bych bral těch 120kW a za dva roky ježdění s ním - kdo ví?
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Škopek » Uto 4. Jan 2011, 19:36

Zdravím
Nejsem proti čipování,ale obsah ničím nenahradíš.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Obrázok užívateľa
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 839
Registrovaný: Sob 8. Nov 2008, 17:36
Bydlisko: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod zlj » Ned 16. Jan 2011, 20:16

Zdravím,využiji tohoto téma a optám se na vaše zkušenosti s těmito motory 1.4HDI hlavně u vozů C3.Zajímá mě jejich spolehlivost,
nejčastější závady,skutečná spotřeba,spolehlivost turba a jiné co vás napadne.Předem dík za odpovědi.
Obrázok užívateľa
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 392
Registrovaný: Pia 25. Dec 2009, 21:50
Bydlisko: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod snoopy » Pon 17. Jan 2011, 12:26

no já nevim, pokud chceš znát zkušenosti s nějakým motorem, tak to asi napiš do správného vlákna. Pokud nenajdeš odpovídající, založ nové. A zkušenosti s C3 na xsara fóru? :) pár lidí tu možná C3 mít bude, Lidie ji měla nějaký čas půjčenou jako náhradní vůz, pokud vim... ale asi by bylo lepší se zeptat na citroeny.cz nebo na citroen-club.cz
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod baffy » Pon 17. Jan 2011, 19:13

Nesúhlasím celkom s takou radou.Veď aj u nás máme 1,4 HDI. Ak sa nemýlim,že Krakonoš? :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Obrázok užívateľa
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5184
Registrovaný: Sob 6. Jan 2007, 20:31
Bydlisko: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Kleki » Pon 17. Jan 2011, 21:20

Ja osobne nemám skúsenosti s týmto motorom , ale kamarát má tento motor v Xsare II/2004 s výkonom 55kW pár krát som sa na tom povozil a je to celkom živé vozítko. Neviem ako sa to správa pri plne naloženom aute. Spotreba priemerná mu vychádza okolo 5,5l/100km a to vobec nešetrí to auto. Bol na ňom už 2x v Anglicku. Do motora sa zatiaľ žiadne zásahy nemuseli robiť, zatiaľ len pravidelné výmeny olejov a filtrov , pri 160000 km sme mu robili rozvody s vodnou pumpou a teraz má najazdené okolo 190000km. Auto má asi 3 roky , je to dovoz Belgicko a kupoval ho pri stave asi 105000km.K tomu turbu asi toľko , životnosť turba závisí hlavne od zachádzania s autom pri studenom motore a ešte je doležité dochladzovanie motora po vyššej záťaži, napríklad po dlhšej jazde po diaľnici , či do kopca je dobré nechať motor ešte pár minút bežať na voľnobeh pre ochladenie turba a až potom ho vypnúť. Keď sa dodržiavajú tieto dve základné pravidlá nie je problém dosiahnuť životnosť tuba 300000km a aj viac.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Obrázok užívateľa
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1229
Registrovaný: Ned 26. Okt 2008, 14:24
Bydlisko: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Čipovat či nečipovat motor 1,4 HDI

Poslaťod Marek » Sob 19. Feb 2011, 23:48

Motor 1.4 s 66kW v sérii je prý 16V, slabší verze je 8V. Nechápu, jak potom z 8V dostat 74kW, z 16V by to bylo reálnější.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Príspevky: 822
Registrovaný: Uto 25. Okt 2005, 11:49
Bydlisko: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Ďalší

Späť na Cokoliv se nikam nevešlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 46 hostia