od Kleki » Pon 17. Jan 2011, 21:20
Ja osobne nemám skúsenosti s týmto motorom , ale kamarát má tento motor v Xsare II/2004 s výkonom 55kW pár krát som sa na tom povozil a je to celkom živé vozítko. Neviem ako sa to správa pri plne naloženom aute. Spotreba priemerná mu vychádza okolo 5,5l/100km a to vobec nešetrí to auto. Bol na ňom už 2x v Anglicku. Do motora sa zatiaľ žiadne zásahy nemuseli robiť, zatiaľ len pravidelné výmeny olejov a filtrov , pri 160000 km sme mu robili rozvody s vodnou pumpou a teraz má najazdené okolo 190000km. Auto má asi 3 roky , je to dovoz Belgicko a kupoval ho pri stave asi 105000km.K tomu turbu asi toľko , životnosť turba závisí hlavne od zachádzania s autom pri studenom motore a ešte je doležité dochladzovanie motora po vyššej záťaži, napríklad po dlhšej jazde po diaľnici , či do kopca je dobré nechať motor ešte pár minút bežať na voľnobeh pre ochladenie turba a až potom ho vypnúť. Keď sa dodržiavajú tieto dve základné pravidlá nie je problém dosiahnuť životnosť tuba 300000km a aj viac.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)