Stránka 1 z 7

Termostat

PoslaťNapísal: Pia 14. Jan 2011, 18:24
od Stančík
Napadla mi otázka čo sa stane s motorom,(akomu uškodím) ak vymením termostat s otváraním 83stupnov za 88,prípadne92 st.ako je to pri motoroch 1,4 a 1,6l,a to preto,že mi slabo topí.predsa len by to malo byť znatelne lepšie.Musel som meniť tesnenie pod hlavou,pretože mi termostat neotvoril a prdlo tesnenie pod hlavou.Nezdá sami,ze by bol zanesený radiator.Možno by mohla byť aj chyba v klapke,ktorá nepúšta všetok vzduch cez radiator.Schemu mechanizmu som nenašiel,tak to neviem posúdiť. Pri synovej Xsare 1,8/16V /98 na výduchu vzduchu skoro ani neudržím ruku,na rozdiel od mojej a termostat je taký istý. Vdaka,senior.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pia 14. Jan 2011, 22:07
od driversk
Niečo podobné som už dávnejšie riešil, sice na Renaulte -no mal som presne ten istý problém...
Teplota motora na budíku ukazovala správne, no aj tak som radšej vymenil termostat, ibaže to vôbec nepomohlo.
Odpojil som hadice z radiatora kúrenia od motora, na palubke som ohrev nadstavil na maximum ( aby sa otvoril ventil ) a do vratnej hadice radiatora som zasunul záhradnú hadicu - pod tlakom som prepláchol radiator vodov priamo z vodovodu.
No poviem vám - som čumel kolko usadenín a bordelu z neho vytieklo. Od vtedy kúrenie fungovalo na 100%.
Toť moja skúsenosť.



Teplota na budíku ti ukazuje cca správne ?

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pia 14. Jan 2011, 22:50
od Kleki
To driversk: Xsary nemajú ventil kúrenia, teplota sa reguluje miešaním teplého a studeného vzduchu.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Sob 15. Jan 2011, 9:45
od mio
Kdysi dávno jsem dělal na citroenu ax "výplach" topení. Topení taky fungovalo velice málo a stávalo se že při větších mrazech se dokonce "vyfoukalo" a šel i úplně studený vzduch.Při tom teplota motoru byla nad 80 stupňů.Použil jsem odstraňovač usazenin i když jsem tomu zpočátku nevěřil , skutečně to pomohlo .Vyteklo spousty bordelu ,nepamatuji si název (nějaký TEC nebo něco podobného) jen že na plechovce bylo doslova psáno : pokud je topení starší může dojít k jeho poškození!!

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Sob 15. Jan 2011, 10:08
od Jarda Kadlec
Koukni sem viewtopic.php?f=59&t=8796 topení se o dost zlepšilo,ještě zkusím radiator prolejt vodou.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Sob 15. Jan 2011, 23:47
od driversk
Kleki píše:To driversk: Xsary nemajú ventil kúrenia, teplota sa reguluje miešaním teplého a studeného vzduchu.


To som nevedel.. človek sa učí každý deň - zasa som o niečo múdrejší. Ďakujem za upozornie. :oops:

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 16. Jan 2011, 14:50
od Stančík
Vaše odpovede nedávajú odpoved na otázku: ako uškodí motoru,prípadne hlave, vyššia teplota o cca 10stupnov,než je vyrazená na termostate(82st.)A nemal nikto z vás ked menil radiator prístup k tej klapke?Možno aj tam bude chyba že pripúšťa vzduch aj zvenčí,ked nemá.....myslím tým nastavenie tiahiel ap.Hodil by sa nejaký nákres,na citr.com som nevidel. VDAKA- senior

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 16. Jan 2011, 16:00
od viteon
Dej tam termostat takový jaký tam patří - topení si "opravíš" a motor v koloně uvaříš.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 16. Jan 2011, 16:20
od Kleki
Akú teplotu máš na budíku? Ak sa ti teplota pohybuje medzi 75-90°C , tak po výmene termostatu ti to asi kúriť lepšie nebude a problém bude asi v zanesenom radiátore alebo rozvode vzduchu. Ešte by si mohol pozrieť peľový filter, ten tiež dosť rapídne zníži účinnosť kúrenia keď je zas ..tý.
Ak je teplota na budíku nižšia ako 75°C tak to potom môže byť problém v termostate. Zvýšená teplota o 10°C by hlave uškodiť nemala pretože varovný signál na prehriatie motora je asi 125-130°C. Teraz v chladnejšom období by to problém namal byť ale v letných horúčavách to neviem posúdiť ako by sa to správalo po výmene termostatu za 88 alebo dokonca 92°C, asi by som volil zlatú strednú cestu (88°C). Treba to len vyskúšať a uvidíš. Ak ale budeš experimentovať s výmenou termostatu uisti sa , že ti správne funguje zopínanie sahár na chladiči aby si to náhodou neuvaril.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 16. Jan 2011, 19:07
od Stančík
Na budíku mám medzi oboma čiarkami,tj cca 80st. Prvý som musel vymeniť pretože teplota začala veľmi kolísať a klesala až ku 60st. to bolo na jar.Druhý ukazoval na budíku o niečo viac,blížil sa skoro ku 90st.No a práve tento raz neotvoril motor sa prehrial a odišlo tesnenie. Nebol to origo,ale nejaký no name.Myslel som že na zimu dám s vyššou hodnotou a na leto ten aký má byť.Ked som popri tesnení hlavy menil aj chladič(tiekol)nezdalo sa mi že by bol zanesený,na tom základe som dedukoval že by mal byť vporiadku.Nechce sa mi naliať nejaký čistič aby som si nezaniesol nový chladič za 120€.akože dosť sa priklánam k názoru že by to mohla byť nesprávne fungujúca klapkapotreboval by som to na nejake havarovanej vidieť.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 16. Jan 2011, 19:15
od Jarda Kadlec
Podle mého názoru se nic nestane a auto neuvaříš,když ti fungujou ventilátory,vyzkoušeno osobně.Ted se mi to krásně ohřeje na 90 a ještě mi to ted v zimně začlo papat o litr mín,než s předchozím termostatem.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pon 17. Jan 2011, 12:12
od snoopy
počkej v létě, až přijdou horka. výrobce neni blbej a moc dobře ví, jaký termostat tam dal a proč.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pon 17. Jan 2011, 13:17
od Ebrithill
Termostat určitě neměnit, kamarád si taky dal termostat s vyšší teplotou do xantie a uvařil ji na dálnici v německu.... :(

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pon 17. Jan 2011, 13:39
od Jarda Kadlec
Když se to začne extra hřát tak vyměna trvá pět minut,starej mam schovanej v autě. :) .Minulý týden sem byl v koloně v Plzni a nebyl problém,no uvidíme jak v létě,ale myslím že problém nebude.Jinak ten samej motor má Peugeot 1,8i akorát jinej výkon a tam se dává termostat 89 stupňů.Ten s felicie ma otvírací stupně 88.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pon 17. Jan 2011, 19:05
od Rope
Měl jsem stejný motor, taky bez klimy a v zimě topil super, tak jak ti tady radí zkus jestli není problém v radiátoru.