Termostat

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Termostat

Poslaťod Hrnča » Ned 17. Apr 2011, 16:35

Myslím, že příspěvek od Kvída řekne vše podstatné...
viewtopic.php?f=54&t=8647&p=87514&hilit=odvzdu%C5%A1n%C4%9Bn%C3%AD#p87514
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázok
Obrázok užívateľa
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2703
Registrovaný: Uto 25. Sep 2007, 16:54
Bydlisko: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Termostat

Poslaťod rasto » Ned 17. Apr 2011, 20:43

Diky, vsio jasno. Uz sa len spytam odvzdusnováky su len dva? nasiel som jeden na termostate a jeden na kurení (na tom kolene). alebo su tam este nejake?
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Obrázok užívateľa
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 246
Registrovaný: Pia 29. Feb 2008, 11:47
Bydlisko: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Re: Termostat

Poslaťod Rope » Ned 17. Apr 2011, 21:00

Ještě jeden byl přímo u chladiče, ale to bude možná podle roku a motorizace.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Termostat

Poslaťod rasto » Štv 21. Apr 2011, 18:57

neviete niekto objednavacie císlo na tie čiapočky odvzdušňovákov? Bol som v Citroši, technici tam uz neboli a pani netusila co d nej chcem. Dik
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Obrázok užívateľa
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 246
Registrovaný: Pia 29. Feb 2008, 11:47
Bydlisko: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Re: Termostat

Poslaťod rosta12345 » Štv 21. Apr 2011, 19:14

skus jestli ti tam nebude sedět čepička z ventilku nevím jak xsara ale některé auta to mají stejné
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Termostat

Poslaťod Tlapa » Pon 25. Apr 2011, 15:10

Tak jsem dneska vyměnil ten termostat, odvzdušnil a ejhle - topí to o dost líp (aby ne když je tam místo 75C najednou 90C), motor se vyhřeje na cca 85C, pak otevře termostat a reguluje velkej okruh. Prostě vše jak má být. Schválně jsem auto nechal ohřát nad 90C celej okruh, teplota se dotáhla na cca 105C, sepla sahara a teplotu dorovnala zase na 90C.
Paráda, díky všem za rady. :driv:
DSC01598.JPG
takhle vypadal starej termostat - těsnění na obou stranách protržený, tudíž pouštěl teplou vodu z motoru do velkýho okruhu skrz ještě než se sám otevřel - proto byla teplota pořád 75C - nastíhal vyhřát motor...
DSC01598.JPG (38.19 KiB) Zobrazené 14780 krát
Obrázok užívateľa
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 180
Registrovaný: Štv 9. Dec 2010, 22:40
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104

Re: Termostat

Poslaťod SGOC » Sob 7. Máj 2011, 13:32

Psalo se tu o prasklym tesneni pod hlavou, chci se zeptat jak se to pozna, myslel jsem ze je voda v oleji nebo olej ve vode, ja ani jedno nemam ale mam v chladici soustave velkej tlak,treba jen po 5minutach jizdy a vychladlym motoru otevru vicko na chladici a litr vody je venku.nebo kontroluju vodu kazdy druhy den a 2tydny OK ale pak v jednom dni zmizi 2-3litry. Menil jsem vicko na chladici,a zkontroloval všechny spoje ,vodni pumpu a chladic - nikde ani znamka uniku. Myslim ze ta voda zdrha přes vicko chlaadice diky velkymu tlaku, ale proc?
Obrázok užívateľa
SGOC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 34
Registrovaný: Štv 8. Jan 2009, 18:42
Bydlisko: Nymburk
Vůz: Xsara I coupe 99´ 1.8i 66kW

Re: Termostat

Poslaťod rosta12345 » Sob 7. Máj 2011, 18:09

jo to vypada na to těsnění pod hlavou
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Termostat

Poslaťod SGOC » Str 11. Máj 2011, 20:54

Za termostatem jsou tři čidla teploty ,chci je proměřit , ale neznám správný hodnoty odporu při jednotlivých teplotách,nemáte někdo graf nebo tabulku pro měření těchto senzorů?
Obrázok užívateľa
SGOC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 34
Registrovaný: Štv 8. Jan 2009, 18:42
Bydlisko: Nymburk
Vůz: Xsara I coupe 99´ 1.8i 66kW

prietokovy termostat-chladiaca kvapalina

Poslaťod bzuco71 » Pon 13. Feb 2012, 19:01

Dobry vecer,potrebujem vymenit prietokovy termostat v chladiacom okruhu.Vie mi niekto poradit,kde sa nachadza??? Mam motor 1.4i.Dakujem
bzuco71
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 22
Registrovaný: Ned 8. Feb 2009, 10:38
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Vůz: Citroen Xsara 1.6 16V benzín,2003

Re: Termostat

Poslaťod rosta12345 » Pon 13. Feb 2012, 20:05

na hlavě ,nejlíp ho asi najdeš tak že pujdeš po té horní hadici od chladiče směrem k motoru
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázok
Obrázok užívateľa
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 1948
Registrovaný: Sob 6. Jún 2009, 19:07
Bydlisko: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Termostat

Poslaťod Milča » Str 30. Máj 2012, 19:52

Ahojte všichni. Pročetla jsem tu dost o teplotách xsar a vůbec a moc se mi nelíbí, že moje xsara jezdí taky na 75°C. na 90 vystoupá jen ve městě když je horko a když popojíždím - pak se to zase vyfouká... Sice v zimě topí normálně ale přítel myslí, že je taky chyba v termostatu.
Mám motor 1.9 TD a chci vás požádat jestli někdo nemá vyfocené místo kde ho najdu a jak ho mám vyměnit a pak jak to odvzdušnit - kde jsou u TD ty ventilky na odvzdušnění. A taky jestli před tím musím úplně vypustit vodu a jestli je na to taky něějaký výpustný ventil nebo tak něco. Omluvte mě, že se možná ptám na blbiny nebo se ptám hloupě ale moc toho o autech nevím ale chci aby mi xsarinka jezdila a neporouchala se. (hlavně jestli je tam nějaká zrada na kterou si dát pozor - přítel nedávno měnil termostat na své octavii a bylo to bez problémů)
Děkuji.
Xsara 1.9 TD 66kw, 1998
Obrázok užívateľa
Milča
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 44
Registrovaný: Sob 31. Dec 2011, 12:05
Bydlisko: Šumperk
Vůz: Xsara 1.9 TD

Re: Termostat

Poslaťod Tlapa » Ned 2. Dec 2012, 16:21

Už delší dobu pozoruju že se mi nedostatečně ohřívá motor. Teď v zimě ještě hůř, tak jsem to začal řešit.
Zdá se mi, a dneska jsem si to vyzkoušel v praxi, že se motor ohřeje (resp. termostat otevře) na vyšší teplotě (cca 80-85C) když auto stojí, na volnoběh. Jako kdyby to ovlivňovala jízda, proud studeného vzduchu?
Čidlo na budík ukazuje správně, když nechám motor ohřát úplně tak sahara sepne lehce tak 5 mm za 90C a vypne přesně na 90C. To je ok. Ale když je motor v otáčkách při normální jízdě, tak se mi termostat otevře už lehce nad 75C (2mm) a teplota naráz spadne pod 75C a dost dlouho trvá než zase vyleze nad 75C. Myslel jsem že by se měl ten termostat regulovat podle teploty vody která jím protéká ale nezdá se. Prostě se otevře a hotovo. Tak jsem šel koupit novej termostat, podle zdejších rad Wahler. Jenže ten mi z nepochopitelných důvodů pustil rovnou všechno, ohřívalo se to hrozně dlouho (přitom doma v hrnci se otevřel až když se to skoro vařilo). Nemá na sobě žádnou dírku, tak je to asi stejnej problém jako jsem četl na fóru zde: http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=54&t=4546&p=111357&hilit=termostat+d%C3%ADrku#p111357. Je pravda že byl o fous většího průměru, takže nesedl úplně do toho umělohmotného držáku na hadici, ale bylo k němu troje těsnění, jedno takové to navlékací dokola, tak si myslím že to sedlo dobře, ještě jsem to všechno kontroloval. No možná ne no, nevím proč by jinak pustil všechno rovnou...
No nic, po zkoušce v hrnci tam šel zpátky ten původní, na pohled nepoškozený, těsnění ok (francouzská výroba, tuším že na něm bylo Thomson). Takže jsem na tom stejně jak jsem byl. Může se termostat rozbít (změnit teplotu otevření) za rok - tenhle tam byl cca rok a otevíral dobře..
Odvzdušňuval jsem na topení a na termostatu, takže tam by problém být neměl.
Topení je jak jsem se dočetl průtokové, takže jestli to chápu dobře tak je jedno jestli mám zapnutý topení při ohřívajícím se motoru, protože je to všechno na malým okruhu. Je to tak? Nechci trápit studenej motor tím že si pustím topení..
Tak nevím, jestli je špatnej termostat, nebo jestli to je třeba ledový vzduch na čidlo (asi blbost když je zašroubovaný v motoru co), protože při stání to otevírá později..
Obrázok užívateľa
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 180
Registrovaný: Štv 9. Dec 2010, 22:40
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104

Re: Termostat

Poslaťod snoopy » Uto 4. Dec 2012, 11:05

a jsi si jistý, že ten termostat, co jsi koupil je správný typ? Nedávno se mi stalo, že jsem koupil olejový filtr - správná krabice, jiný obsah...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Obrázok užívateľa
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 1601
Registrovaný: Str 8. Júl 2009, 13:17
Bydlisko: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Termostat

Poslaťod Tlapa » Uto 4. Dec 2012, 15:08

Ten termostat jsem našel na konfigurátoru Auto Kelly. Včera jsem ho byl v Kelly vyměnit, na Citroen Service jsem podle VIN zjistil že to tam maj blbě, kód OEM byl jinej a odkazoval na jinej typ termostatu.
Na krabičce byl napsanej pořád Wahler, ale vevnitř starej známej Tomson Made in France co mi děla bordel v motoru - prej to dělaj v licenci.
No test hrnec prošel ok, tak ho tam dám.
Včera jsem dost jezdil po městě tak jsem sledoval jak se hejbe teplota a držel se jak klíště na 75C, jen v zácpě to vylezlo třeba na 90C, ale jak jsem se rozjel tak to rychle spadlo zas zpátky.
Jen by mě zajímalo jak je to s tím průtokovým topením..
Obrázok užívateľa
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 180
Registrovaný: Štv 9. Dec 2010, 22:40
Bydlisko: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104

PredchádzajúciĎalší

Späť na Cokoliv se nikam nevešlo

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 16 hostia