Stránka 4 z 7

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 17. Apr 2011, 16:35
od Hrnča
Myslím, že příspěvek od Kvída řekne vše podstatné...
viewtopic.php?f=54&t=8647&p=87514&hilit=odvzdu%C5%A1n%C4%9Bn%C3%AD#p87514

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 17. Apr 2011, 20:43
od rasto
Diky, vsio jasno. Uz sa len spytam odvzdusnováky su len dva? nasiel som jeden na termostate a jeden na kurení (na tom kolene). alebo su tam este nejake?

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 17. Apr 2011, 21:00
od Rope
Ještě jeden byl přímo u chladiče, ale to bude možná podle roku a motorizace.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Štv 21. Apr 2011, 18:57
od rasto
neviete niekto objednavacie císlo na tie čiapočky odvzdušňovákov? Bol som v Citroši, technici tam uz neboli a pani netusila co d nej chcem. Dik

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Štv 21. Apr 2011, 19:14
od rosta12345
skus jestli ti tam nebude sedět čepička z ventilku nevím jak xsara ale některé auta to mají stejné

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pon 25. Apr 2011, 15:10
od Tlapa
Tak jsem dneska vyměnil ten termostat, odvzdušnil a ejhle - topí to o dost líp (aby ne když je tam místo 75C najednou 90C), motor se vyhřeje na cca 85C, pak otevře termostat a reguluje velkej okruh. Prostě vše jak má být. Schválně jsem auto nechal ohřát nad 90C celej okruh, teplota se dotáhla na cca 105C, sepla sahara a teplotu dorovnala zase na 90C.
Paráda, díky všem za rady. :driv:
DSC01598.JPG
takhle vypadal starej termostat - těsnění na obou stranách protržený, tudíž pouštěl teplou vodu z motoru do velkýho okruhu skrz ještě než se sám otevřel - proto byla teplota pořád 75C - nastíhal vyhřát motor...
DSC01598.JPG (38.19 KiB) Zobrazené 13455 krát

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Sob 7. Máj 2011, 13:32
od SGOC
Psalo se tu o prasklym tesneni pod hlavou, chci se zeptat jak se to pozna, myslel jsem ze je voda v oleji nebo olej ve vode, ja ani jedno nemam ale mam v chladici soustave velkej tlak,treba jen po 5minutach jizdy a vychladlym motoru otevru vicko na chladici a litr vody je venku.nebo kontroluju vodu kazdy druhy den a 2tydny OK ale pak v jednom dni zmizi 2-3litry. Menil jsem vicko na chladici,a zkontroloval všechny spoje ,vodni pumpu a chladic - nikde ani znamka uniku. Myslim ze ta voda zdrha přes vicko chlaadice diky velkymu tlaku, ale proc?

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Sob 7. Máj 2011, 18:09
od rosta12345
jo to vypada na to těsnění pod hlavou

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Str 11. Máj 2011, 20:54
od SGOC
Za termostatem jsou tři čidla teploty ,chci je proměřit , ale neznám správný hodnoty odporu při jednotlivých teplotách,nemáte někdo graf nebo tabulku pro měření těchto senzorů?

prietokovy termostat-chladiaca kvapalina

PoslaťNapísal: Pon 13. Feb 2012, 19:01
od bzuco71
Dobry vecer,potrebujem vymenit prietokovy termostat v chladiacom okruhu.Vie mi niekto poradit,kde sa nachadza??? Mam motor 1.4i.Dakujem

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pon 13. Feb 2012, 20:05
od rosta12345
na hlavě ,nejlíp ho asi najdeš tak že pujdeš po té horní hadici od chladiče směrem k motoru

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Str 30. Máj 2012, 19:52
od Milča
Ahojte všichni. Pročetla jsem tu dost o teplotách xsar a vůbec a moc se mi nelíbí, že moje xsara jezdí taky na 75°C. na 90 vystoupá jen ve městě když je horko a když popojíždím - pak se to zase vyfouká... Sice v zimě topí normálně ale přítel myslí, že je taky chyba v termostatu.
Mám motor 1.9 TD a chci vás požádat jestli někdo nemá vyfocené místo kde ho najdu a jak ho mám vyměnit a pak jak to odvzdušnit - kde jsou u TD ty ventilky na odvzdušnění. A taky jestli před tím musím úplně vypustit vodu a jestli je na to taky něějaký výpustný ventil nebo tak něco. Omluvte mě, že se možná ptám na blbiny nebo se ptám hloupě ale moc toho o autech nevím ale chci aby mi xsarinka jezdila a neporouchala se. (hlavně jestli je tam nějaká zrada na kterou si dát pozor - přítel nedávno měnil termostat na své octavii a bylo to bez problémů)
Děkuji.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Ned 2. Dec 2012, 16:21
od Tlapa
Už delší dobu pozoruju že se mi nedostatečně ohřívá motor. Teď v zimě ještě hůř, tak jsem to začal řešit.
Zdá se mi, a dneska jsem si to vyzkoušel v praxi, že se motor ohřeje (resp. termostat otevře) na vyšší teplotě (cca 80-85C) když auto stojí, na volnoběh. Jako kdyby to ovlivňovala jízda, proud studeného vzduchu?
Čidlo na budík ukazuje správně, když nechám motor ohřát úplně tak sahara sepne lehce tak 5 mm za 90C a vypne přesně na 90C. To je ok. Ale když je motor v otáčkách při normální jízdě, tak se mi termostat otevře už lehce nad 75C (2mm) a teplota naráz spadne pod 75C a dost dlouho trvá než zase vyleze nad 75C. Myslel jsem že by se měl ten termostat regulovat podle teploty vody která jím protéká ale nezdá se. Prostě se otevře a hotovo. Tak jsem šel koupit novej termostat, podle zdejších rad Wahler. Jenže ten mi z nepochopitelných důvodů pustil rovnou všechno, ohřívalo se to hrozně dlouho (přitom doma v hrnci se otevřel až když se to skoro vařilo). Nemá na sobě žádnou dírku, tak je to asi stejnej problém jako jsem četl na fóru zde: http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=54&t=4546&p=111357&hilit=termostat+d%C3%ADrku#p111357. Je pravda že byl o fous většího průměru, takže nesedl úplně do toho umělohmotného držáku na hadici, ale bylo k němu troje těsnění, jedno takové to navlékací dokola, tak si myslím že to sedlo dobře, ještě jsem to všechno kontroloval. No možná ne no, nevím proč by jinak pustil všechno rovnou...
No nic, po zkoušce v hrnci tam šel zpátky ten původní, na pohled nepoškozený, těsnění ok (francouzská výroba, tuším že na něm bylo Thomson). Takže jsem na tom stejně jak jsem byl. Může se termostat rozbít (změnit teplotu otevření) za rok - tenhle tam byl cca rok a otevíral dobře..
Odvzdušňuval jsem na topení a na termostatu, takže tam by problém být neměl.
Topení je jak jsem se dočetl průtokové, takže jestli to chápu dobře tak je jedno jestli mám zapnutý topení při ohřívajícím se motoru, protože je to všechno na malým okruhu. Je to tak? Nechci trápit studenej motor tím že si pustím topení..
Tak nevím, jestli je špatnej termostat, nebo jestli to je třeba ledový vzduch na čidlo (asi blbost když je zašroubovaný v motoru co), protože při stání to otevírá později..

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Uto 4. Dec 2012, 11:05
od snoopy
a jsi si jistý, že ten termostat, co jsi koupil je správný typ? Nedávno se mi stalo, že jsem koupil olejový filtr - správná krabice, jiný obsah...

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Uto 4. Dec 2012, 15:08
od Tlapa
Ten termostat jsem našel na konfigurátoru Auto Kelly. Včera jsem ho byl v Kelly vyměnit, na Citroen Service jsem podle VIN zjistil že to tam maj blbě, kód OEM byl jinej a odkazoval na jinej typ termostatu.
Na krabičce byl napsanej pořád Wahler, ale vevnitř starej známej Tomson Made in France co mi děla bordel v motoru - prej to dělaj v licenci.
No test hrnec prošel ok, tak ho tam dám.
Včera jsem dost jezdil po městě tak jsem sledoval jak se hejbe teplota a držel se jak klíště na 75C, jen v zácpě to vylezlo třeba na 90C, ale jak jsem se rozjel tak to rychle spadlo zas zpátky.
Jen by mě zajímalo jak je to s tím průtokovým topením..