Stránka 5 z 7

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Uto 4. Dec 2012, 16:14
od empík
Voda vo vyhrievacom okruhu sa točí stále na rozdiel napr. od Š120 kde bol malý mech. ventil. Kúrenie sa riadi zmiešavacou klapkou, ktorá odkrýva prúdenie vzduchu cez radiátor kúrenia. Čím viac odkrytá klapka tým silnejšie kúrenie. Takže pokiaľ máš zapnuté kúrenie tak sa ti motor musí ohrievať pomalšie pretože kúrenie odoberá teplo a funguje ako "malý chladič". :D

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Uto 4. Dec 2012, 16:22
od Tlapa
Tak teď to už chápu :-) Právě proto že jsem měl Š120 i favorita tak mi to přišlo nějaký divný. Díky!

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pia 14. Mar 2014, 14:06
od mark2
Zdravím,

možná jsem to tady přehlédl, ale můžete mi poradit kolik má tedy ukazovat teploměr chladící kapaliny při normálně ohřátém motoru (HDI 2.0)?
Má to být 90 stupňů? Mě to kolísá kolem prvního dílku nad 60 stupni, ale nikdy se to nedostane blíže 90ti, takže mám pocit, že jsem adept na výměnu..

Díky moc

Termostat neotevírá

PoslaťNapísal: Uto 22. Júl 2014, 7:44
od Levhart
Ahoj,

řeším zapeklitý problém na motoru 1.4 - termostat otevírá pozdě nebo neotevře vůbec.

Na přelomu roku mi dělali hlavu - rovnání, těsnění, byl i nový termostat a náplň. Pak vše v pořádku. Nedávno to opět začalo zlobit. Myslel jsem, že je vadný termostat - vyndal jsem ho a vše v pořádku. Pořídil jsem nový a opět neotevřel.
Dostal jsem tip, že problém může být v neprůchodnosti radiátoru topení - odpojil jsem ho a propláchnul - nepřišel mi žádný problém. Současně jsem propláchnul vodou i zbytek (chladič, motor) a taky vše ok.
V zoufalství jsem tam termostat ještě jednou dal, důkladně to naplnil (odvzdušnění) a z ničeho nic to začalo fungovat - otevírá sice poměrně pozdě, ale otevře a po prvním otevření se teplota ustálí na 90 stupňů.
Dneska jsem jel do práce a opět adrenalin - otevřelo to těsně před červeným.

Co by to mohlo být? Už jsem z toho docela zoufalý. Sice můžu jezdit bez termostatu, ale motoru to asi nedělá úplně dobře a v zimě to nebude moc topit.

Díky!

Levhart

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Uto 22. Júl 2014, 11:40
od rosta12345
a neblbne ti třeba teploměr ?

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Uto 22. Júl 2014, 19:04
od baffy
Yes ,buď ho vymeniť hneď ,alebo na dia odsledovať a vymeniť až potom.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Štv 24. Júl 2014, 8:59
od Levhart
Teploměr funguje - teplota stoupá - klesá. Termostat skutečně neotevřel - jde to poznat podle podle zahřátí hadice za termostatem do chladiče i chladiče samotného. Když neotevře tak je podle teploměru přes 100 stupňů a víc a hadice i chladič jsou vlažné. Je to jakoby se ta horká voda k tomu termostatu nedostala a ten se tím pádem neotevře, nebo jestli se vlivem pnutí nějak nepřidře??

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Štv 24. Júl 2014, 11:09
od rosta12345
další možnost nemáš ten termostat naopak :?:

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Štv 24. Júl 2014, 11:22
od Levhart
to ani nejde - musím mít tu verzi s plastovým kolínkem (Wahler) - kdybych termostat otočil, tak do toho kolínka nevejde. Předtím tam byla jiná verze termostatu s kolínkem a tam je termostat napevno.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Štv 24. Júl 2014, 12:03
od baffy
To je všetko pekné že teplota stúpa.Ak bude snímač teploty ukazovať 100 ,tak aj budík ti ukáže 100 ,otázne je či aj teplota tej vody je 100.Skús vymeniť snímač ,neni to nejaká velká položka.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Štv 24. Júl 2014, 12:26
od MP
Nebo ten snímač zkus jinde , stačí na to hrnec s vodou a teploměr ( třeba ze zavařovacího hrnca , z udírny ) . A rovnou tam můžeš šupnout i ten termostat a uvidíš při jaké teplotě začne otvírat a při jaké je full otevřenej .

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Štv 24. Júl 2014, 13:33
od Levhart
Čidlo teploměru jsem nezkoušel, to je fakt. Ale zkoušel jsem vařit termostat a funguje. po nastartování vždycky stoupá teplota vysoko - pak termostat otevře (ale někdy bohužel ne) a teplota klesne na +/- 90, což odpovídá parametrům termostatu a tam zůstane po zbytek jízdy. V kolonách spíná ventilátor a opět se teplota drží na 90. Od toho odvozuju, že je teploměr v pořádku. Samozřejmě nelze vyloučit, že je vysoká počáteční teplota způsobená čidlem, které pak začne fungovat normálně.
Ale výstražná kontrolka a hlavně téměř vařící motor spíš svědčí o tom, že čidlo nelže.
Než jsem měnil termostat, tak jsem měl za to, že je problém v něm - že mu trvá, než se poprvé pohne a pak už chodí dobře. Ale stejně se to chová i s fungl novým.

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Pia 12. Dec 2014, 18:44
od mark2
zdravim po dlouhé době.. bylo to termostatem, vyměnil sem ho už před delší dobou a v pohodě

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Str 6. Jan 2016, 8:04
od SGOC
Porad mi litala teplota,mimo mesto sotva 80,ve meste pri popojizdeni 100 a vic.dal sem novej termostat na 82st ale stejny. Tak sem dal novej na 88st z 1.4ky,dava se stejny i do skody 1.6mpi , a hned vidim rozdil.teplota se drzi porad na 90,no spis 92,ale nehne se, to uz musim stat dlouho v kolone aby sla pres 100. pisu po 14dnech provozu,uvidim v lete.ted v zime to nema chybu

Re: Termostat

PoslaťNapísal: Str 6. Jan 2016, 14:37
od mark2
člověče já jsem tehdy koupil nějakej narychlo v autokelly tušim od starline a zatim v pohodě, žádný problém..