Je prostě Xsara I, která má jeątě klasickou elektrickou sí» - to znamená ľe ke kaľdému spotřebiči vedou vodiče klasickým způsobem - zdroj - pojistka - vypínač - spotřebič a zpět ke zdroji (popsáno zjednoduąeně).
U Xsary II je zapojení uděláno jinak, vąe je vedeno k procesoru, který vąe ovládá a řídí (multiplex). Procesor je naprogramován, například rozsvícení světel po nastartování lze doprogramovat pouhou změnou software. Smůla pro nás obyčejné kutily je, ľe tady uľ neopravíme vůbec nic, protoľe na to nemáme vybavení.
Moľná, ľe jsem to nepopsal úplně přesně, ale rozdíl mezi oběma zapojeními to nastiňuje. Kdyľ tak mě někdo doplní a opraví. Moľná si řekneą a na co to tam cpali - uąetřili kopu peněz za vodiče a systém umoľňuje to, co starý systém neumoľňoval. Před pár lety jsem znal také jednoho, co si do zálohy kupoval k elektronickému vstřikování karburátor. Dnes uľ auto nemá - rozstřelil mu ho jeden debil na dálnici a karburátor má v regálu pořád....
S rádiem jsi udělal chybu, měl jsi napřed zjistit, zda lze rádio do Xsary zamontovat a koupit ho i s adaptérem, nebo to dát nějakému prodejci rádií s tím, ľe bude ručit za komunikaci mezi volantem a rádiem - mohl jsi mu vąe vrátit, pokud by to nefungovalo.
Teď k Tvému rádiu, zkus se podívat tady:
http://www.stualarm.cz/kategorie/car-au ... -systemum/
víc Ti asi neporadím, sám jsem o něčem podobném uvaľoval, ale pak jsem to právě kvůli komunikaci mezi volantem a rádiem vzdal. Nechtěl jsem, aby se mě někdo ptal na co mám na volantě ty cuplíky, kdyľ stejně ovládám rádio na jeho panelu....
Radek