Autorádio

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Autorádio

Poslaťod xoliko » Štv 12. Mar 2009, 15:05

Ahoj vsiml jsem si diskuze o autoradich

Nemate nekdo skusenosti s zapojenim napajeni anteny .
Mne v servisu pri vymene oleje rozdrtily antenu na XSARA || BREAK dverma sikulove :D .
Odesel i plosnak predzesilovace.
Rozhodl jsem se ze tam misto original dam zdruzenou AM/FM+GSM+GPS PENTA SAT - s konektorem RAKU 2
Jenze ta ma predzesilovac napajeny pres koax ( pouziva to napriklad WV a SKODA)

Mam tam standartni systemove radio s cd a antenou vzadu na strese bez GPS.

Nemate nekdo nahodou zkusenosti jak to korektne zapjit.
V ty strese je vyvedeny napajeci kablik a kablik k antene.
1) Nevite nekdo jaky napeti je na tom napajecim kabliku ?
2) Zapina se to napjeni az po zapnuti radia ?
3) Je ten koax pri pripojeni k radiu galvanicky odelenej ?
Nerad bych odpali radio pripojenim napajeni ke koaxu
pouziju sice separator napajeni antena-napajeniale jsitota je jsitota
4) Jak se ma ten separator zapojit staci zapjit kladny pol napajeni anteny k kabliku separatoru a nulu si to vezme ze strechy nebo se musi dat nula na opleteni toho koaxu ?
5) Mate nekdo skusenosti s tim PENTA SATEM zajima mne spis kvalita GPS anteny

O zkusenosti z montaze se podelim pokud mi nekdo driv neporadi jak na to.
xoliko
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Štv 12. Mar 2009, 14:33
Vůz: xsara II break 16V

Re: Autorádio

Poslaťod Rope » Ned 15. Mar 2009, 18:28

Tady : http://antenni-napajece.aunika.com/ máš přímo napáječe, jen si vybrat podle konektorů.
A zapojíš to tak že se to spíná až po zapnutí rádia, stojí to pár korun, tak nevím jestli se vyplatí něco bastlit.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Autorádio

Poslaťod radon » Uto 24. Mar 2009, 14:31

Řeším také problém s připojením k DO pod volant. rv mé Xsary 2008 a nahradil jsem originál RCd 3 (výrobce Clarion) pionnerem DEH P4100 SD. Poradí někdo jaký adaptér k OEM použít aby dálkové bylo zprovozněno. Dík R
radon
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Uto 24. Mar 2009, 14:18
Vůz: Xsara Picaso 1.6i 16V rv.2008

Re: Autorádio

Poslaťod Rope » Uto 24. Mar 2009, 21:11

potřebuješ redukci na auto http://adapter-pro-ovladani-na-volantu- ... unika.com/ a pak redukci na pioneer http://propojovaci-kabel-pro-autoradia- ... unika.com/ mám tento výrobek jen na starší xsaru a kenwooda. jsem schopen i dodat.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Obrázok užívateľa
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 5638
Registrovaný: Pon 1. Máj 2006, 17:58
Bydlisko: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Autorádio

Poslaťod xoliko » Štv 26. Mar 2009, 11:00

Rope píše:Tady : http://antenni-napajece.aunika.com/ máš přímo napáječe, jen si vybrat podle konektorů.
A zapojíš to tak že se to spíná až po zapnutí rádia, stojí to pár korun, tak nevím jestli se vyplatí něco bastlit.

Máš pravdu ale problem je v tom že anténa má raku 2 konektor a anteni napaječ raku 2 raku 2 se nevim proč nedělá tak je nutne koupit třeba ISO-ISO a ty konektory předělat.
Už to mám hotové pošlu večer návod mam ho v compu doma včetně fotek. (je tam par problémku na které se vetšina lidi chytí "tetovano na lidech" ) ..
Pravděpodobně výrobci počitjí jen z zapojením nesystemového radia do vozu WW . Tohle je jiny případ WW compatible anténa na citroenu.
1) Důvod proč jsem se takhle rozhodl byla jdenak cena GPS rozšiření pro FM antenu .
2) Pak 14 dní až měsic než by poslali originalni antenu z Francie.
3) Kdybych chtěl rozšírění pro GPS nebylo zřejmé kterou anténu objednat.
xoliko
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Štv 12. Mar 2009, 14:33
Vůz: xsara II break 16V

Re: Autorádio

Poslaťod Milan D. » Pon 30. Mar 2009, 20:51

Mám jen dotázek, moje rádio mi odešlo na věčný odpočinek mám originál rádio s označením PU-2295C, můžetet mi poradit jakou mám použít redukci pro ovládání na volantě a jaký typ rádia by jste mi doporučili, nepotřebuji žádné super hyper rádio, jen aby to slušně hrálo a fungovalo jak má, děkuji.
Milan D.
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 125
Registrovaný: Štv 23. Nov 2006, 22:29
Bydlisko: Česká Třebová

Re: Autorádio

Poslaťod xoliko » Uto 31. Mar 2009, 9:20

Tak mám namontovanou novou anténu v Xsare Penta SAT za tu systémovouPenta SAT má navíc GPS a GPRS modula al AM/FM předzesilovač je jen třitranzistorový na rozdíl od systémové antény, kde byl integrovaný obvod U4254BM-M viz třeba http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... oc4772.pdf Nicméně příjem je po zapojení napájení přes koax dobrý.

Bez napájení sice rádio, hrálo (chyběl mi jeden raku-2 konektor tak jsem chvíli jezdil bez separátoru),ale byl zde problém z rušením například kolem jdoucí tramvaj a v Strahovském tunelu jsem nechytil ani CT1. Po zapojení napájení přes separátor již nepoznám rozdíl proti původní anténě i když parametry musí být horší nez s U4254BM-M. Přesné zapojení zesilovače toho PENTA SATU nemám a než jsem to tam namontoval tak jsem se bohužel zapomněl kouknout.

Shrnutí slíbeného postup montáže.
Je nutné koupit separátor napájení *1) (anténa u Citroenu po koax standardně napájena není)
Vzhledem k tomu že elektronice ve skutečnosti moc nerozumím a z fyziky si taky nic nepamatuji tak jsem se nepokoušel parametry kondenzátorů a tlumivky spočítat, koupil jsem separátor hotový za cca 150 Kč . Bohužel hotové separátory se prodávají jen s DIN nebo ISO konektory. Tak jsem si koupil ještě jeden raku 2 konektor že ho vyměním za ten DIN. Anténní kabel u Xsary konči také raku 2 konektorem, Vzal jsem starý konektor z rozbité antény a napájel ho na druhy konec toho separátoru k napájecímu kabelu separatoru jsem připájel konektor pro připojeni napájeni také ze staré antény. Kladný pol napájeni jde jádrem koaxu stíněni musí byt naopak uzemněno *2) Tim pádem stačilo jen po zapojovat konektory a anténa měla napájení zem se připojí na šroub antény. Podle dokumentace K C3 má být napájeni vyvedené do střechy jen 3 volty neměřil jsem ho ale u Xasary to muže byt jinak. *3). Nicméně pro napájení teto antény to stačí. Vyvedení kabelu pod střechou a přes kabelový kanál jsem svěřil servisu co mi tu antonu rozbil ať si škodu aspoň trošku odpracuji. Tohle se jim již povedlo bez problému jen byl trošku problém vysvětlit profesionálnimu elektrikaři jak to má zapojit na tohle neměl nikde návod . Nakonec pochopil že stačí zacvaknout tři konektory. Bacha neudělejte stejnou chybu jako můj elektrikář radio ma něco jako slabé buzeni na anténu (nikoliv napájeni antény) tak při zapnutém radiu něco na tomkoaxu naměříte. Signal GPS a GSM taky chodi už se teším na testy v horším terenu jen bach je tam SMA konektort tak pokud mate zařízeni s SMB konektorem tak opět nezbude než krimpovací kleště a předělat . Apropo pro zacvaknuti raku 2 konektoru jsou potřeba krimpovací kleště také , ty jsem neměl. Vyřešil jsem to kombinačkami, ale nedoručuji je to jako opravovat motor přes výfuk pinzetou.

*1) Separátor napájení je ve skutečnosti většinou kondenzátor a tlumivka zapojené tak aby 12 voltů šlo jen k anténě a nikoliv k rádiu.
Tlumivka je tam kvůli eliminaci rušení přenášeného vedením napájení nebo tam ani byt nemusí.
*2) Informace co se kupodivu špatně hledá
*3) Miluji tak dobře utajovanou dokumentaci že ani v servisu ji nemohou najít.
xoliko
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Štv 12. Mar 2009, 14:33
Vůz: xsara II break 16V

Predchádzajúci

Späť na Autohifi

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 50 hostia