Stránka 3 z 3

PoslaťNapísal: Štv 4. Okt 2007, 19:39
od Rope
Napadlo, napadlo, ale vzhledem k tomu, ľe mi leľí repráky s platem v jednom rohu a subwofer se zesákem v druhém, tak jen konstatuji nestíhám.

PoslaťNapísal: Štv 4. Okt 2007, 20:14
od CHiP
Raďas píše:Chtěl jsem se zeptat jestli někoho nenapadlo jen přemostit spínač světel obyč relátkem na 12V a to relátko spínat napětím z ventilátoru kabiny,aspoň mě se spouątí aľ po nastartování.Je to jen má úvaha,protoľe jsem zatím nesehnal elektro dokumentaci na XII 1.4 2001 , takľe nevím zatím které dráty k tomu vedou

Proč tak sloľitě, táta si to udělal na kontrolku mazání (nebo dobíjení), kdyľ zhasně kontrolka, rozsvítí se světla :)

Já tam nic takového nechci, v práci to na autobusech taky nemáme. Takľe radąi si dál budu rozsvicet ručně bez přemýąlení, neľ si lámat hlavu s tím, jestli tohle auto rozsvicí samo nebo ne, případně nesvítit vůbec :D

PoslaťNapísal: Sob 6. Okt 2007, 22:19
od Marek
To Raďas:
Pokud auto nemá spec. světla na denní svícení, musí svítit tlumená + obrysová světla (i s osvětlením SPZ). Musel bys pouľít relé se 2 kontakty, myslím, ľe se pouľívalo ve ©kodovkách na přední mlhovky, nebo 2 relátka paralelně. Pokud se pouątí ventilátor po nastartování, asi máą klimu. Problém vidím v tom, ľe pokud ventilátor vypneą, auto přestane svítit - já ho vypínám často, kdyľ jedu za nějakým smraďochem a nechci kvůli hluku pouątět vnitřní cirkulaci. Ale hlavně by se muselo vyzkouąet, jestli pouľité relé přitáhne i při nejmenąí rychlosti ventilátoru (tím si vůbec nejsem jistý). Samozřejmě by se dal doplnit i nějaký elektronický spínač, kterému by stačilo menąí napětí (1 tranzistor a několik pasivních součástek), pak se vytrácí jednoduchost tohoto zařízení. Taky by měla být moľnost tohle svícení vypnout nebo alespoň přepnout na obrysovky. Pokud má auto ľárovky H4 a rozsvítil bys dálková bez vypnutí tlumených světel, dopadlo by to ąpatně nejen pro ľárovku. Proto je dobré mít vypnutí automatické při rozsvícení původním vypínačem. U světel s H1 svítí při dálkových i tlumená, pokud je to jinak, tak mě někdo opravte, mám H4.
Vąem, kdo budou někdy doplňovat nějaká relé do auta doporučuji paralelně k cívce relé, nejlépe hned na připojovací konektory, připojit diodu polarizovanou závěrně proti spínacímu napětí. Bez ní dává běľné autorelé dost velké napě»ové ąpičky při vypínání a kdo ví, kam se naindukují.

PoslaťNapísal: Ned 7. Okt 2007, 16:56
od Rope
Rele by se připojilo na vstup do přepínače rychlostí, takľe tvé obavy jsou zbytečné. Muselo by se vyřeąit zapnutí světel bez nutnosti nastartovat. A myslím ľe máą zbyzečné obavy, páčka by byla v poloze zapnuto, relátkem by se spínal přívod na páčku. Je to jednoduąąí neľ to vypadá, stačí jenom chu» a čas a zkuąenost.

PoslaťNapísal: Pon 15. Okt 2007, 20:12
od Raďas
jo s dvěma relátkama počítám a zapojil bych to samozřejmě na přívod regulace ventilátoru _ok_ a relátka by spínaly vlastně paralelně k přepínači světel,takľe budu moci světla zapnout páčkou i bez nastartování :wink:

PoslaťNapísal: Pon 15. Okt 2007, 20:30
od Rope
Raďas píše:jo s dvěma relátkama počítám a zapojil bych to samozřejmě na přívod regulace ventilátoru _ok_ a relátka by spínaly vlastně paralelně k přepínači světel,takľe budu moci světla zapnout páčkou i bez nastartování :wink:

A nemáą jednoduąąí si zajet do citroenu aktivovat denní svícení, u tvého auta by to mělo jít. I kdyľ u některých 01 to neąlo.

PoslaťNapísal: Uto 16. Okt 2007, 19:31
od bleriot11
Jde to aktivovat pouze jak máą páčky na světla jako nový picasso.To je asi 02 a víc

PoslaťNapísal: Štv 18. Okt 2007, 19:32
od Marek
Rele by se připojilo na vstup do přepínače rychlostí


Rope, ty tam máą přepínač? Mně to přijde jako plynulá regulace a čím je napájený potenciometr, netuąím. Měřil jsi to, nebo jsi to někdy měl rozebrané?

Re: Celodenní svícení

PoslaťNapísal: Pia 19. Okt 2007, 7:52
od mrshka
Tak to já mám na svojí X1 aktivované, ľe jakmile zapnu zapalování, rozsvítí se mi světla. nevím, jestli si s tím uľ někdo hrál a řeąil to, ale já jsem to koupila takhle. a pokud máte zájem o automatický spínač světel, tak mohu doporučit S TEMPO (najdete na stránkách http://www.tssgroup.cz) - mám s tím osobní zkuąenost - jednoduché připojení a funguje jak má :) i cenově dostupné! montovali jsme to s kamarádem do jeho xantie a pak i do mazdy 323f a vąechno je _ok_

PoslaťNapísal: Str 12. Dec 2007, 18:39
od picasso
Zdravím,

zapínání světel po startu jsem řeąil uľ dávno. Mám Xsaru Picasso 2.0HDi r.v. 2001. Řekli mi, ľe mi nejde tato funkce naprogramovat. Tak jsem si světla zapojil sám. Fungu je mi to takto:
po nastartování se mi rozsvítí hlavní světlomety v předu a obrys vzadu. Na přístrojové desce se mi rozsvítí kontrolka hlavních světlometů a nedojde k pohasnutí displeje. Nemohu přepnout dálkové světlomety ( světelná houkačka je plně funkční). Dálkové jdou pouľít jen při zapnutých světlech pomocí páčky a tam jiľ dojde k pohasnutí displeje. Nic jiného se v autě nezměnilo a vąe je funkční jak před montáľí.
Máte-li o toto zařízení zájem mohu provést montáľu u mě v garáľi. Jsem od Plzně. Cena cca 400kč včetně montáľe - asi 1hod.
Napiąte na email: kobra11150@seznam.cz

PoslaťNapísal: Sob 15. Dec 2007, 18:14
od Rudolf
Kdyľ jsem měl Xsaru, chtěl jsem tento problém řeąit, ale nestihnul jsem to. Dělají to normálně v Citroenu. Cenu uľ nevím přesně. Bylo to mezi 1000,- a 2000,- Kč. Museli totiľ vyměnit i páčku na ovládání světel. V neznačkovém servisu chtěli víc neľ v Citroenu. Různé samodělky jsem měl strach instalovat, abych nezničil BSI. Hodně zdaru.

PoslaťNapísal: Sob 22. Dec 2007, 10:30
od ElTorpedo
mám 03/2002 a bez problémů v citroenu sofwarovou úpravou, světla se rosvítí po nastartování motoru.

PoslaťNapísal: Sob 22. Dec 2007, 12:30
od Raďas
Mě v Citroenu řekli ľe to softwarově nejde,mám jeątě starąí typ přepínače světel - silové kontakty , ale nabídli mi montáľ automatického rozsvěcování za 2500,- coľ si myslím ľe je trochu moc