Houmr píše:Sbohem vąem píše:Tak katalysátor,ti vydrľí na věky,jsou uvnitř platinové desky,ketré se rychle rozpálí na vysokou teplotu a tím ničí splodiny,maximalně ti zrezaví obal,ale pokud auto negaráľujeą ve vytápěné garáľi a k tomu nejezdíą v zimě,tak to tak brzy nebude.Cenu nového nevím,ale bude to do 10 tisíc korun,spíą míň.
Tak s timhle si dovolim nesouhlasit
Kat nevydrľí navěky a platinové desky v něm taky nejsou...
Kat se můľe přicpat, případně úplně ucpat, vysypat nebo proreznout...
A je to dost znát na výkonu vozu a na emisích.
K tý platině, protoľe dělám s drahými kovy a auto katy zpracováváme, tak vím o čem mluvim. Kdyby tam byli platinový desky, tak by ste se asi nedoplatili. Průměrnej obsah katu váľí cca kilo při ceně platiny 1000 kg/g by vás vyąel pěkně draho
Uvnitř katu je keramická mříľka (taková včelý plástev) která platinu skutečně obsahuje, případně platinu a pladium, ale není jí v kile keramiky víc neľ gram
Pokud budete kat likvidovat tak ten vnitřek od vás klidně vykoupím za 0,5Kč/g tý keramiky. Kdyľtak piąte SZ.
Tak zase jsem o něco chytřejąí.
Jen stím proreznutím a rozpadnutím,povětąinou to způsobí způsob provozování vozu,kdyľ bude auto dlouhodobě stát a bude v něm vlhkost či voda, je jasné,ľe dlouho nevydrľí,auto pouľívané denně by nemělo mít takovéto problémy,pracovní teplota je 300 -600 °C,lamda sonda je stavěná na 300°C a vyľąí teplota je spíąe na konci katu,takľe se kat vysouąí.
Jen dodám proč se pouľívá termín "třícestný" je to termín pro ničení tři nejnebezpečnějąích plynů a to CO, NOx, HC.