Jak jsou na tom Vaąe katalyzátory a jak se staráte o klimu??

Moderátori: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Jak jsou na tom Vaąe katalyzátory a jak se staráte o klimu??

Poslaťod brian » Sob 14. Apr 2007, 15:10

Rád bych věděl v jakém stavu máte katalyzátory vzhledem stáří Xsary, já mám model 99 a mám pocit, ľe uľ je trochu ( vysypanej ) ten zvuk při seąlápnutí plynu je takovej ostrej a plechovej, jak jste na tom vy? Jakou to má ľivotnost a uľ jste někdo měnil?

Taky by mě zajímalo jak se mám starat o klimu-poloautomat. Tzn. co vąe se tam dá vyměnit a vyčistit a jak často- nemám ani páru jak to funguje. Ajak často se to plní?Jak poznám ľe je prázdná- ľe uľ nechladí?

Děkuji za Vaąe rady na moje stupidní laické dotazy ale je to mé první auto, autum vubec nerozumím!!
Xsara I / r.99 / 1.8i 66kw / Exclusive Royal / stříbrno-modrý liftback /// př. i zad. el. okna, 4 airbagy, originál rádio, multifunkční volant, poloautomat. klima, el. zrcátka - výhřev, senzor deště stěračů, přední mlhovky.
Obrázok užívateľa
brian
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pon 9. Apr 2007, 10:35
Bydlisko: Vyškov na Moravě

Poslaťod řepák » Sob 14. Apr 2007, 16:35

............Jak poznám ľe je prázdná- ľe uľ nechladí?
?????
Vyčistit se dá v servisu nebo ve firmách kde to opravují .
Nebo existuje spray na klimachladiče , tam se to nastříká na ten chladič - od motoru - a pak prej to opláchneą vodou . Prej to stojí asi 250,- ?(spray) .
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Obrázok užívateľa
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Príspevky: 2645
Registrovaný: Ned 25. Jún 2006, 20:07
Bydlisko: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Poslaťod rosta » Sob 14. Apr 2007, 18:01

Klimu aľ tak neřeąím.Jezdit s ní do servisu kdyľ mi chladí je zbytečný aľ chladit přestane nebo z ní bude cítit nějaký zápach tak jí prostě nechám spravit.S tím katalyzátorem nevím.Před xsarou sem měl clio 1,2i s 200000 tisíci najeto a bůh ví kolik to mělo přede mnou a katalyzátor sme za celých 9 let nevyměnily ani s ním nic nebylo a určitě ho neměnil ani původní majitel.
rosta
 

Poslaťod Sbohem vąem » Sob 14. Apr 2007, 19:38

Tak katalysátor,ti vydrľí na věky,jsou uvnitř platinové desky,ketré se rychle rozpálí na vysokou teplotu a tím ničí splodiny,maximalně ti zrezaví obal,ale pokud auto negaráľujeą ve vytápěné garáľi a k tomu nejezdíą v zimě,tak to tak brzy nebude.Cenu nového nevím,ale bude to do 10 tisíc korun,spíą míň.

Co se týče klimy,tak stím si nezahrávej.jestli je plná nebo ne,to opravdu poznáą aľ přestane chladit,zas tak nic straąného se neděje.
Ale vyčistit ji dej radąi kaľdý rok,při vyuľívání klimatizace se tvoří v potrubích plíseň a je to ráj mikrobů,můľeą z toho opravdu váľně onemocnět.raději bych to svěřil odbornému servisu,tam kam jezdím já,chtějí 1200 kč a otestování těsnosti,doplnění,vyčiątění to není taková hrůza.Příątí týden dávám auto do servisu na tři dny a budou dělat i klimu tak ti dám jeątě vědět,jestli nezdraľili,ale snad ne.
Sbohem vąem
 

Poslaťod jan452 » Sob 14. Apr 2007, 21:21

Kontrola a doplnenie klimy u nás cca 1200,- Sk bez dokladu. A čo sa týka čistenia klimy, kúp si na to spray (stojí cca 350,- Sk). Má priloľenú dlhú hadičku, tú vsunieą do ventilačných otvorov a postupne ho tam celý vystriekaą. Potom podµa návodu necháą beľa» klimu po určitú dobu. Myslím ľe eąte predtým treba vybra» peµový filter na dobu čistenia. Hlavný dôvod tohto čistenia je naozaj dezinfekcia, teda odstránenie mikroorganizmov z vlhkosti, ktorú klima produkuje a s tým aj odstránenie zápachu stuchliny, ktorý klimatizácia po čase začne produkova».
Preto je to dobré urobi» aspoň raz do roka, najlepąie po zime, keď nebola dlhąie pouľívaná.
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Obrázok užívateľa
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 208
Registrovaný: Pia 19. Jan 2007, 18:29
Bydlisko: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Poslaťod levis501 » Ned 15. Apr 2007, 5:54

jan452 píše:A čo sa týka čistenia klimy, kúp si na to spray (stojí cca 350,- Sk). Má priloľenú dlhú hadičku, tú vsunieą do ventilačných otvorov a postupne ho tam celý vystriekaą.


Jen bacha na tu hadičku. Je uchycena na tom spreji docela nalehko, na konci té hadičky je rozpraąovač a ten činí té hmotě, kterou stříkáą do ventilace, odpor. Současně i ventilaci musíą mít puątěnou na plný kule, takľe kdyľ to sečteą, tak hrozí riziko, ľe ta hadička z toho spreje vystřelí a skončí ti někde v systému ventilace.
Xsara II Coupe 1,4i
levis501
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 333
Registrovaný: Uto 30. Jan 2007, 13:05
Bydlisko: Olomoucko

Poslaťod rosta » Ned 15. Apr 2007, 7:19

Tak si teda nebudu zahrávat se zdravím a nechám jí zkontrolovat :lol:
rosta
 

Poslaťod ElTorpedo » Pon 16. Apr 2007, 18:20

základem dezinfekce nebo čiątění klimy je vystříkat výparník,který je u pyl. filtru, jiinak je to jak si stříkat deľodorant nohavicí u kalhot do podpáľdí. takľe nejdřív ten výparník, kde se tvoří větąina plesnivce a zbytkem prostříkat ventil. otvory pěkně z hloubky směrem ven. Na závěr pustit klimu a větrák aby se to pěkně rozptýlilo. Rada technika z Barum servisu Plzeň.
Obrázok užívateľa
ElTorpedo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 107
Registrovaný: Pia 11. Aug 2006, 17:14
Bydlisko: Plzeňsko

Poslaťod buby » Ned 22. Apr 2007, 16:53

ElTorpedo píše:základem dezinfekce nebo čiątění klimy je vystříkat výparník,který je u pyl. filtru, jiinak je to jak si stříkat deľodorant nohavicí u kalhot do podpáľdí. takľe nejdřív ten výparník, kde se tvoří větąina plesnivce a zbytkem prostříkat ventil. otvory pěkně z hloubky směrem ven. Na závěr pustit klimu a větrák aby se to pěkně rozptýlilo. Rada technika z Barum servisu Plzeň.

Kluci jste moc hodný, ale vůbec nevím o čem mluvíte.Neąlo by to ppsat trochu líp-myslím ty otvory, kde jsou filtry-nebo třeba nějaký odkaz, jak klima vypadá a funguje.Ztím jsem jeątě neměl čas se v tom povrtat.
Xsara 1,6i break LPG!!!
Obrázok užívateľa
buby
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 173
Registrovaný: Pon 19. Feb 2007, 20:36
Bydlisko: Zürich, Switzerland
Vůz: Xsara picasso 1.6 Hdi

Poslaťod ElTorpedo » Pon 23. Apr 2007, 10:00

takľe základ výparník- pod kaslíkem spolujezdce je ąedý koberec ten ven a vyąoupávací dekl s vyznačenou ąipkou jakým směrem vyąoupnout kryt, pak kryt ven a pod ním je filtr,který směrem dolů vytáhneą (vypadne spousta bordelu z filtru), jakoby vedle filtru je výparník taková věcička trochu podobná chladiči- zasunout sprej s hadičkou na dezinfekci a prosříkat, dát případně nový filtr, jde dovnitř jen jedním způsobem.
vyfukovací otvory - ty mříľky ventilace, celkem 4 ks. Jak jsem uľ psal zastrčit ąlaufek od spreje dezinfekce, začít stříkat a pomalu vytahovat, aby neunikla ani píď.
Klima funguje tak, ľe celý okruh je naplněn chladicím plynem, spolu s pár deci spec oleje, celou směs v kruhu prohání kompresor, kdy je důleľité aspoň jednou v měsíci klimu na chvíly zapnou i kdyľ to není potřeba, aby se olejem v okruhu namazaly chodem klimy gumová těsnění, zabraňující únik media. Klima funguje na principu lednice. Při chodu klimy dochází ke kondenzaci vody v oblasti výparníku z důvodu rozdílu teplot , proto pod autem v prostoru spodní hrany čelního skla louľička, ta voda tam můľe být i z důvodu vlhkosti vytaľené z vnitřku auta, protoľe klima funguje taky jako vysouąeč. Potřebu dezinfekce dokonalé poznáą po čuchu, pak smrdí jak shnilý brambory. Právě vlivem bordelu u filtru a vznikem vlhkosti ideální prostředí pro houby a plísně. jeątě poslední dvě věci,poku d je nízky tlak media - tzn. je ho málo kompresor kvůli svojí ochraně nesepne - jinak CVAKNE a trubičky vedoucí z mot. prostoru do kabiny (z pohledu zepředu jsou vlevo) se začne jedna ohřívat a druhá je chladná). Ta druhá věc před pouľitím klimy nechat chvilku otevřená okna běhe jízdy, nechat zaplý větrák a řádně horko vyvětrat, pak zapnout čudlík,zavřít okna a klima jede. TO je celkem vąe.
Obrázok užívateľa
ElTorpedo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 107
Registrovaný: Pia 11. Aug 2006, 17:14
Bydlisko: Plzeňsko

Poslaťod buby » Str 25. Apr 2007, 12:40

Díky dobrý člověče. Mám klimu poprvé a toto jsem skutečně netuąil.Proto jsem nemohl v návodu na pouľití pochopit, kdyľ tam píąou, ľe v zimě je lepąí pustit klimu a vnitřní okruh pro rychlejąí rozmrazení a vysuąení vlhkosti.Teď uľ je mi to jasný.
Xsara 1,6i break LPG!!!
Obrázok užívateľa
buby
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 173
Registrovaný: Pon 19. Feb 2007, 20:36
Bydlisko: Zürich, Switzerland
Vůz: Xsara picasso 1.6 Hdi

Poslaťod lobello » Str 25. Apr 2007, 15:11

klimu nemam a o katalysator sa starat netreba :D
Obrázok užívateľa
lobello
Profesionál
Profesionál
 
Príspevky: 441
Registrovaný: Pia 5. Jan 2007, 16:27
Bydlisko: Košice
Vůz: Xsara 1.4 SX

katalizátor

Poslaťod tom... » Sob 19. Apr 2008, 11:31

Na ten katalizátor se vykaąly , novej stojí ranec ... Nech si ho vykuchat a zase zavařit ... Budeą mít klid :wink:
tom...
Návštěvník
Návštěvník
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Štv 17. Apr 2008, 16:31

Poslaťod K4my » Pon 21. Apr 2008, 6:48

- zalezi v jakem stavu kat mas, normalne muze vydrzet i ze 12 let- tudiz se o nej starat nemusis, ale znam lidi co je meni co 4 roky. Co se vykonu tyce, rozsypany kat a novy kat je samozrejme hodne znat, ale spise je to znat na STK a emisich.

- a co se klimy tyce, jednou za rok dva menit napln a obcas (aspon ja to delam jednou do pul roku) nechat klimu profouknout "sprejem", da se koupit vsude, zapnes klimu a vetraky na max zapnes sprej vypadnes z auta zavres nechas to cirkulovat s uzavrenym okruhem, pak uz jen vyvetras. Desinfekce je to dobra a stoji to par korun.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázok
Obrázok
Obrázok užívateľa
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Príspevky: 751
Registrovaný: Štv 3. Máj 2007, 11:13
Bydlisko: Odry - Nový Jičín

Poslaťod Houmr » Pon 21. Apr 2008, 8:25

Sbohem vąem píše:Tak katalysátor,ti vydrľí na věky,jsou uvnitř platinové desky,ketré se rychle rozpálí na vysokou teplotu a tím ničí splodiny,maximalně ti zrezaví obal,ale pokud auto negaráľujeą ve vytápěné garáľi a k tomu nejezdíą v zimě,tak to tak brzy nebude.Cenu nového nevím,ale bude to do 10 tisíc korun,spíą míň.


Tak s timhle si dovolim nesouhlasit :lol:
Kat nevydrľí navěky a platinové desky v něm taky nejsou...
Kat se můľe přicpat, případně úplně ucpat, vysypat nebo proreznout...
A je to dost znát na výkonu vozu a na emisích.
K tý platině, protoľe dělám s drahými kovy a auto katy zpracováváme, tak vím o čem mluvim. Kdyby tam byli platinový desky, tak by ste se asi nedoplatili. Průměrnej obsah katu váľí cca kilo při ceně platiny 1000 kg/g by vás vyąel pěkně draho :wink:
Uvnitř katu je keramická mříľka (taková včelý plástev) která platinu skutečně obsahuje, případně platinu a pladium, ale není jí v kile keramiky víc neľ gram :!: :!:
Pokud budete kat likvidovat tak ten vnitřek od vás klidně vykoupím za 0,5Kč/g tý keramiky. Kdyľtak piąte SZ. :wink:
Xsara II Cupe 2.0HDi VTR r.v.01
Houmr
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Príspevky: 97
Registrovaný: Str 16. Máj 2007, 6:28
Bydlisko: Praha - Sázava

Ďalší

Späť na Návody a postupy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 6 hostia