Stránka 3 z 4

PoslaťNapísal: Štv 6. Mar 2008, 21:24
od Marek
Rajský plyn /NO, ne NO2/ ochladí nasávaný vzduch a zlepąí plnění válců. Pokud by se vstříknul u dieselu, muselo by se zároveň zvětąit mnoľství vstřikované nafty. Bylo by to v podstatě přeplňování motoru. Ale nejsem si jistý, jestli u benzínového motoru navíc neovlivní bohatost směsi přes lambda sondu (více oxidů dusíku = obohacení směsi). Ale to u © 120 nepřichází v úvahu.

PoslaťNapísal: Pia 7. Mar 2008, 19:15
od riggo
Marek píše:Rajský plyn /NO, ne NO2/


Jeste presneji tedy N2O-oxid dusny=rajský plyn :wink: :wink: :wink: (NO2 byl samo preklep). A jeste takovou drobnost se mi podarilo zjistit, kdyz jsem lovil, co to tam ten kamarad vlastne vstrikoval. Jedna duse od tuningu sdelila, ze daleko vetsi efekt u dieselu ma vstrikovani propanu!! To uz ale zavani opravdu nefalsovanou delovou kouli vcetne finalni exploze! Kdo do toho pujde jako prukopnik?? :lol:

PoslaťNapísal: Štv 13. Mar 2008, 8:50
od jeanes
Co si o tom myslite? Ne, ze bych mel v umyslu to kupovat... http://www.aukro.cz/item328645901_chipt ... _25hp.html

PoslaťNapísal: Štv 13. Mar 2008, 9:37
od K4my
tomuhle bych vubec nerikal chiptuning.

to riggo: Fajn slozeni propan butanu je C2 a C4, zalezi na smesi, jakmile to vstriknes do hlavy tak ti bouchne. Teorie je to dobra v praxi se to da uplatnit taky jelikoz lambda u preplnovanych naftaku omezuje smes a ve vysokych tockach uz plni prevazne vzduchem, coz by byla pro motor vrazda jelikoz zapaleny C2 podporeny horenim nafty a vzduchu by byl destruktivni diky obrovskym teplotam, na ktere uz v serii naftaky trpi. Propan butan je cista slozka a hori drive nez nafta, v podstate by se ten motor po chvilce znicil.

u Nitra tedy oxidu dusneho NO2 se spaluje kyslik ve velke mire cimz podporuje horeni a zvysuje tim teplotu ve valcich, to je samozrejme problem, ovsem to vyhnahradi slozka dusiku ktera prudce ochlazuje celou spalovaci komoru a smes obecne cimz se zvysi jeho ucinnost, pro dizly by to bylo fajn jeste vice nez pro benzin, cimz vznika ta otazka, slo by to zapalit? snad mozna jedine pri malem pomeru.

PoslaťNapísal: Štv 13. Mar 2008, 9:46
od jeanes
K4my píše:tomuhle bych vubec nerikal chiptuning.


Jasny no... me jde spis o to jestli to tady nekdo zna pripadne s tim ma nejaky zkusenosti...

PoslaťNapísal: Štv 13. Mar 2008, 10:05
od K4my
rekl bych ze tady asi nikdo :-) Nicmene podle toho co tam pise to mozne je.

PoslaťNapísal: Štv 13. Mar 2008, 16:00
od riggo
K4my píše:: Fajn slozeni propan butanu je C2 a C4,.



Jeste jednou jsem se tedy preptal(pac mne tyhle veci zas az tolik neoslovuji, rad jedu a dojedu v poradku az na misto :wink: ), nejde tedy o propan-butan, ale pouze o propan!! Pripousti se to do nasavaneho vzduchu, pomer urcuje jakasi elektronika, maximalni doba "jednotliveho pouziti" je 4-7vterin!! Takze si myslim, ze v takhle kratkych dobach je nejaka regulace lambdou(je vubec u dieselu?) vcelku bezpredmetna. Navic je to v nejakem malem mnozstvi, ne jako u nitra. Kdyz mi jednou damska polovina rodiny nalila do 10l nafty v nadrzi 10l benzinu(protoze prej jsou ty pistole na stojanu uplne stejny), na chodu motoru a ani zrychleni jsem vubec nic nepozoroval, prestoze benzin se vzniti drive a hori rychleji nez nafta. Nevim, jakou dobu muzes plnit benzinaka nitrem, aby se nerozmistil po silnici(a ani jsem nikdy v takhle upravenem aute nejel), ale asi ta doba nebude o moc delsi nez u toho propanu a dieselu.

PoslaťNapísal: Štv 13. Mar 2008, 16:13
od Hrnča
Diesel lambdu nemá...

PoslaťNapísal: Pia 14. Mar 2008, 7:25
od K4my
opravdu si myslis ze dizly regulaci nemaj??? Mno pokud se nemylim tak bez regulace bys s naftakem neujel ani metr. To ze je mozna resena jinak neznamena ze tam neni.... viz uryvek z mych studijnich materialu


btw to ze je lambda jinak resena neznamena ze tam neni, u benzinu je lamda primoumerna, u dizlu tomu tak neni je rizena jednotknou.

kazdopadne omlouvam se za vyraz Lambda sonda, abych nemystifikoval, vyjadruju se spatne priste budu rikat jenom lamda.

PoslaťNapísal: Pia 14. Mar 2008, 7:46
od K4my
riggo: To uz je v celku jedno zda propan. Je to taktez nasycenej uhlovodik, vykon bude urcite vyssi nez u nitra, zalezi na pomeru, rikam funkcni by to bylo, ale opotrebeni by bylo tipuji 3x vyssi nez u nitra, u nitra se opotrebuji pouze mechanicke dily, ojnice klika, a diky vyssim tlakum i hlava, ale pouze mechanicky, ne termomechanicky (vyspoke opotrebeni diky kriticke teplote) , u nitra zkratka odchazeji klasicke dily, a preplnovat nitrem muzes v podstate porad, ale jedine pri otevrene skrtici klapce - pri tzv suchem ulozeni, pokud je vrtani primo do hlavy je ti to jedno a teoreticky bys mohl jezdit na nitro porad, u klasickeho zapojeni do sani made in home to nejde. Pro nitro zkratka nepotrebujes zadne upravy :-) Samozrejme ze je lepsi motor seridit. Omlouvam se za prilisne rozebirani do hloubky kdyz to nebylo tematem, pokud to nikoho nezajima uz mlcim :-) ( my si s nitrem hrali, takze vim ze se to da nainstalovat do kazdyho auta "benzin" dizl nevim, a vim ze auta stale jezdi, a cenove se ty kity daly sehnat i za 15tisic.)

PoslaťNapísal: Pia 14. Mar 2008, 9:29
od riggo
to k4my: to, co tu popisujes, vcetne vynatku z nejake literatury, je sice moc fajn, ale malinko ti unikla jedna dost podstatna vec. To, proc je toto vlakno otevreno, je, ze nekdo ma diesela jako ja, tedy klasiku 1905ccm, neprimy vstrik-komurkovy(typ XUD), bez preplnovani turbem, bez jakehokoliv elektronickeho rizeni(nepocitam-li elektroniku zhaveni,zavislou na teplote motoru a okoli) a tedy i bez snimani slozeni pomeru spalin, pouze s pasivnim oxidacnim katalyzatorem, s tezko uveritelnym vykonem 50kW. Proto tu tedy tuto debatu otevrel, aby u tohohle sice delnika, ale jinak vykonovyho zebraka nejakym zpusobem zvysil alespon chvilkove vykon. To, na co v literature poukazujes, se tyka motoru TDi, HDi a pod., tedy primovstrikovych s preplnovanim( a to je tam ten popis jeste jen schematicky). Neber to jako utok, jen jako kolizni pripominku mimo tema vlakna. Jednoduse receno, potrebujeme s kolegou(a jinymi vlastniky tohoto motoru) dostat z 50kW motoru alespon chvilkove 100kW, aby jsme meli taky bezva pocit pri predjizdeni, jako treba VTSaci :drie: :drie: :drie: :drie: :drie: :drie:

PoslaťNapísal: Pia 14. Mar 2008, 9:43
od K4my
to riggo :-) promin u nepreplnovane verze je regulate podobna jen neni napojena na ridicu jednotku kterou pochopitelne nema a nepotrebuje, regulace ma prubeh obdobny ne li skoro stejny, ale jak je dosazena mechanicky nevim. Mozna ze vazne neni, pak mi to ale nekdo vysvetlete proc tomu tak tedy je ze se naftak neuchlastava primoumerne jako benzin..

jen je smes bohatejsi, coz je pochopitelne.

btw z nafty proste vice nedostanes, porid si turbo ;-) naftaka spalis, tam jsou moznosti jeste horsi nez u 1.4i. Konstrukcne tam uz nic vic udelat nelze. Leda obohatit smes, ale jak??? Ze by regulaci??? :-D, bohuzel ani to uz moc nepomuze :-/

PoslaťNapísal: Pia 14. Mar 2008, 9:49
od ColinMcRay
hahahaha :lol: tak jestli chceą z toho vaąeho pracanta dostat, třeba i chvilkově 100kw tak se s ním rozluč...

to je jak závodit s kamionem... to fakt nejde

PoslaťNapísal: Pia 14. Mar 2008, 9:59
od riggo
nadsazka, Colline, nadsazka..... :roll:

PoslaťNapísal: Pia 14. Mar 2008, 10:01
od K4my
mno ne s dizlem moc udelat nejde, kdyby to byl aspon benzin. Tak NOS by byla jasna volba ;) tech 40 koni anvic je u dusiku realnych :-) to mi ver vim co to delalo u 1.3ky skodovky 130ky :-D zvedalo na prdel :-D

do toho propanu bych radeji moc nechodil, je to jak jsem rikal nahore asi 3x agresivnejsi nez Nitro.