Stránka 1 z 2

Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Štv 29. Nov 2007, 23:56
od darnel
Nemáte s tím někdo zkušenost? Na toto téma mě přivedl kolega a velice si to pochvaloval, asi to před výměnou oleje vyzkouším. Prošel jsem si ve vyhledávači hodně stránek a nikdo s tím špatnou zkušenost neudělal. Tohle je návod. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=16050

PoslaťNapísal: Pia 30. Nov 2007, 22:34
od Verdom
Je to zajímavá diskuze. Ale stříkat do běžícího motoru vodu mi přijde takové "zvláštní". Ale třeba to funguje. Nevím sice co na to lambda a katalyzátor, ale třeba jsou v pohodě. Ale jediné co píšou že to řeší je pravidelný volnoběh. Tak nevím jestli se to vyplatí. To riziko že něco .......

PoslaťNapísal: Pia 30. Nov 2007, 22:39
od CHiP
Tuším že žabák měl takovou úpravu, kde pro větší výkon mu to přímo do sání stříkalo vodu :D

PoslaťNapísal: Pon 3. Dec 2007, 16:18
od darnel
CHiP píše:Tuąím ľe ®abák měl takovou úpravu, kde pro větąí výkon mu to přímo do sání stříkalo vodu :D


To prej mají některé značky u některých modelů standartně, akorát jsem zapomněl u kterých. Někde na netu jsem viděl obrázky motoru před a po téhle proceduře, rozdíl byl dost znát i na fotce.

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Pon 27. Júl 2009, 11:44
od sCoRp
Subaru Impreza WRX STI spec C

Obrázok
Obrázok

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Pon 27. Júl 2009, 14:37
od mio
Ta spodní fotka je ale ostřikovač na intercooleru. U Subaru se tím snaží snížit teplotu nasávaného vzduchu za turbem, tím že ochlazují intercooler studenou vodou (jako new focus RS ).Myslim že poslední modely WRX to mají standartně.

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Pia 31. Júl 2009, 7:23
od riggo
Toto mam za sebou, hodne jsem kolem toho procetl, prodebatoval s techniky, nakoukal ruznych video zaznamu, no a loni jsem to zkusil. Sam, doma, na zahrade, X1 1998, 1,9D 5OkW, na tachu 260tis.km, ve skutecnosti tipuji min.o 100tiskm vis. Rozpojil jsem sani, natocil motor, rukou podrzel otacky kolem dvou tisic a zacal strikat destilku takovou tou 2litrovou strikaci lahvi pro zahradkare. Nejdriv pomalu, strach prece jen vitezil. Ale motor to ani nepoznal, taxem pridaval vodu, v popisech lidi,co to delaji, bylo receno, ze neni treba se bat a strikat vodu, dokud nezacnou jakoby padat otacky. Po chvili jsem se tedy dostal az do tohoto bodu, ze jsem tam fakt strikal proud vody, motor stale bezel, jen se malinko snizily otacky, resp. motor nereagoval na pridani plynu. Taxem malinko vody ubral a pokracoval s timto mnozstvim. Celkem jsem "prolil" motorem timto zpusobem cca 8-9l vody. Vysledek: krom toho, ze se kolem valelo desny mnozstvi pary, co sla z vyfuku, se pri tom uvolnily necistoty, karbon a ja nevim,co jeste. Za autem byl cernej flek(takze radim radeji delat nekde,kde to nebude vadit) a tech necistot byly tak dve plne hrsti. Nepredpokladam, ze by se takove mnozstvi necistot uvolnilo z motoru, vetsina byla asi z vyfuk.trubek. Pocitove po akci sel motor lepe do otacek a byl celkove zivejsi(u 50kWtoveho motoru je vazne citit i malinka zmena :-) ), ale netreba se domnivat, ze to od ty chvile poleti jak raketa. Proste jsem mel ten pocit. Nic na motoru neodeslo, ani pozdeji, tudiz se domnivam, ze ikdyz se nazory na toto ruzni, nic se neposkodi.

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Pia 31. Júl 2009, 12:50
od snoopy
hele, poku si vzpomínám, tak se něco takového dělalo podomácku u škodovek (105,120). Do motorového prostoru se dal kanystřík s vodou, víčko se provrtalo a nasadila se hadička, která vedla do sání vzduchu. Hadička se zaškrtila svorkou (akvaristé vědí). Podtlakem si to samo "přisávalo" vodu. Kamarád to měl a říkal, že na jednu nádrž benzinu je tak 7 litru vody. Prý to potom líp to jelo. Ale muselo se vychytat nastavení té svorky, aby se auto neutopilo... :)

Dodnes si myslím, že kámoš jen machroval.

Re: Čiątění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Pia 31. Júl 2009, 18:51
od jandy
Pokuď vim, tak vstřikování vody do sání měli už i Messerschmitty za 2. světový. Takže bych tu myšlenku zas tak neodsuzoval, určitě to tam neměli z dúvodu machrovaní na srazech. :)

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Pia 31. Júl 2009, 19:37
od snoopy
Jenže ty to měly kvůli krátkodobému zvýšení výkonu. Rozhodně se to nepoužívalo po celou dobu letu. Jde o to, že válec se vstříknutím vody ochladí a tím se oddálí detonační spalování (válec nedosáhne teploty, při které vzplane směs bez zapálení svíčkou - "mimo rytmus".
Jo a taky jestli mě paměť neklame (o leteckou techniku WW2 jsem se zajímal před delší dobou), tak po takovém použítí vodního vstřiku šly motory do servisu (rozebrání, vyčištění, vysušení, výměna oleje).

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Pia 31. Júl 2009, 21:34
od Plecháčová Milena
hele kucííí,nešlo by to napsat,abych taky tomu rozuměla?

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Ned 5. Sep 2010, 8:49
od Aleš
Tak sem to pročet a jestli to chápu správně tak se rozdělá sání vzduchu. Teď je otázka jestli za váhou vzduchu, nebo před ní?

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Ned 5. Sep 2010, 21:02
od driversk
Do váhy vzduchu by som vodu nestriekal, ak tak radšej za ňou...
Má niekto skúsenosť z čistením vodou u HDI-čka :?: predsa len to je zložitejší motor ....
Alebo je to jedno ???

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Sob 12. Feb 2011, 23:30
od driversk
Niečo o dekarbonizácii :
http://dekarbo.sk/index.php?clanek=2

Re: Čištění motoru (dekarbonizace) vodou.

PoslaťNapísal: Str 10. Okt 2012, 8:52
od tomassykora88
http://www.jednavodu.cz/jak-to-funguje/ taky zajímavé uvažuji na tím