Tak mi tohle téma nedalo a začal jsem pátrat po různých fórech,jak to dělají jinde a debata je velice podobná jako zde,odliąné názory a odliąné zkuąenosti (podstata fóra).
Je jasné,ľe při koupi ojetého auta je motor jako nový,člověk si klade otázku ,jak to dělají ?
Po přečtení mnoha diskusí jsem se dozvěděl,ľe vlastně jsou lidé co ho radąi nemyjí a lidé co ho myjí pravidelně,auto se doporučuje mýt za studena,pouľít saponát ručně jen na místa kde je to potřeba,nikoliv do zařízení kde to nanese vąude,tedy i do elektrosoučástí,tam to způsobí povětąinou zničení,viz,příspěvek jednoho,který to dával do rozpraąovače a postříkal celý motor,nasledovalo zničení alarmu,dále dát si pozor na svíčky,respektive rozdělovače,cívky.Ale z vlastní zkuąenosti vím,ľe spousta věcí a hlavně elektroniky se vylívá tivopurem,lakuje,zalívá do lepidel,krytuje. A tam kde dělám se na takovéto věci i testuje.
Jaguár třeba poľaduje u vąech komponentů dělání temperace tedy testy na odolnost a to 40 hodin vkuse chlazení na -40°C a hned přechod na +80°C a to v intervalech 30 minut.Nikdy nebyl problém.
Kdeľto třeba BMW začlo dávat elektroniku HALDEX pod auto a blízko výfuku,uľ i člověk mimo obor pochopí co to udělá s těsněním a to se před nanesením těsnících hmot pouľije plasma.
Musíte uznat,ľe kdyľ někdo zvedne kapotu vidíte motor od bláta,máte pocit,ľe daný člověk na auto kaąle a bude ve ąpatném stavu,ale nemusí to být vľdy pravda.
Já kdyľ prodával Felicii (nedávno) motor jsem vyleątil tak,ľe kupující naprosto přehlíľel lehce chrastící rozvody (řetez) a to jen proto,ľe motor vypadal "nádherně".
Rozluątění hádanky by měli dát firmy,které se tím ľiví a měli by vědět jak to dělat ekologicky,co pouľívat a jak.
Tak základem by měl být studený motor,pouľití mycího prostředku jen na bloky motorů na odmaątění,nechat 15 minut působit a následně teplou voudou oplachovat i klidně wapkou a uľ celý,motor nechat otevřený a nechat suąit,nejlepé stlačeným vzduchem motor vyfoukat a pak nechat suąit.
Jak tady uľ zaznělo i odpojení baterie nemusí být na ąkodu.
http://www.neptun-harfa.cz/myti_02.htm
Sám motor budu mýt i nadále,vypadá to dobře,ale vľdy za určitých podmínek,spíą za těch které jsem uľ tady zmínil.