Stránka 1 z 1

Jak povolit řemenici bez připravku

PoslaťNapísal: Štv 8. Máj 2008, 18:28
od suchar
Mám xsaru 1.8 automat 74kw, a motor začal postupně bzučet, zvuk vycházel od rozvodů, tak jsem si myslel, ľe to budou asi loľiska alternátoru, ale kdyľ jsem sundal řemen vnějąích rozvodu (klima, servo, alternátor), tak to po nastartování nezmizelo a vycházelo to z rozvodů, nedalo mi to a odkryl jsem rozvody, rozvodový řemen je volný a napínací kladka má vůli v loľiscích. Nevím jen jak povolit řemenici bez aretačního přípravku na kliku. Zároveň také nevím jak napnout nový řemen po výměně bez připravku. Tím ľe uľ to je rozebrané (a připadá mi, ľe rozvodový řemen je moc volný), tak to uľ neodvezu do servisu a budu to muset dodělat v garáľi. Jsem z Havířova, pokud je zde nějaký nadąenec z okolí a byl by ochoten mi povolit kliku a nastavit rozvody (nebo zapůjčit připravek klidně i na zálohu), budu moc rád. Popřípadě uvítám rady jak povolit řemenici kliky a nastavit řemen.

606771505

PoslaťNapísal: Štv 8. Máj 2008, 19:13
od B@RT
musí se to hlavně pak dotáhnu určitým momentem, jinak je to práce nanic. Tj bych to být tebou pomalu na laně (nejdou moc brzdy) dotáhl do servisu a nechal vyměnit....

PoslaťNapísal: Štv 8. Máj 2008, 20:12
od mio
Nevim jak na benzinu ale na dieselu je aretační trn pod startérem.Musíą ho vyjmout a pod ním je otvor 8 mm,tam vrazíą ąroub nebo nějaký trn.Na vačce máą ,na rozvodovém kole taky otvor průměr je ale větąí.Jestli to zaaretujeą před sejmutím řemenu MUSÍ to sedět.Napnutí řemene by mělo být na pruľině (napínací kladka je na pruľině).Po nasazení nového řemene napínací kladku povolíą ona napne řemen a dotahneą.Je to práce pro dva obzvláąt výměna nasazení napínací kladky a zaaretování aby jsi mohl nasadit řemen.V jadnom se to dá ,ale je to na palici.

PoslaťNapísal: Štv 8. Máj 2008, 21:03
od suchar
Tahat do servisu to nebudu, to auto musí jezdit jiľ v pondělí, a také automat se moc na laně nemá tahat, jen krátke vzdálenosti, protoľe se nechladí olej, co se týče napínací kladky, ta je podle mě u motoru LFZ (1.8 8V) bez pruľiny a musí se (moľná se mýlím) jen natočit a dotáhnou, jestli je pod starterem díra na zaaretovaní, to nevím?

PoslaťNapísal: Štv 8. Máj 2008, 21:15
od mio
suchar píše:Tahat do servisu to nebudu, to auto musí jezdit jiľ v pondělí, a také automat se moc na laně nemá tahat, jen krátke vzdálenosti, protoľe se nechladí olej, co se týče napínací kladky, ta je podle mě u motoru LFZ (1.8 8V) bez pruľiny a musí se (moľná se mýlím) jen natočit a dotáhnou, jestli je pod starterem díra na zaaretovaní, to nevím?
Myslim ľe je pod startérem ,měnil jsem rozvody na peu 205 1,9 gti 8v,a tam to tak bylo! S tou kladkou , kdyľ neni pruľina je to tak jak píąeą.Slyąel jsem ľe napnutí rozv. řemene by mělo být takové ľe řemen kdyľ zaněj vemeą neměl by jít otočit o 90 stupnů,asi tak 70 by prý mělo stačit.Ale spíą bych doporučoval automechanika ty na to maj přístroj.

PoslaťNapísal: Štv 8. Máj 2008, 21:20
od B@RT
podle mě nemá pruľinu, pouze natáhne přesním momentem a je to, příątí týdne jdu dělat rozvody na své, tak se podívám.

PoslaťNapísal: Pia 9. Máj 2008, 18:38
od suchar
Dík vąem za rady, na řemenici jsem si sestavil přípravek, a podařilo se mi ji sundat, koupil jsem si jen rozvodovou sadu, ale po sundání napínací kladky jsem si vąiml, ľe je porezlá, a zjistil jsem ľe pod vodní pumpou jsou stopy, ľe jiľ propouątí, tak jsem ji vyměnil také. Na vačkovém kole i na řemenici kliky jsou aretační otvory, prostrčil jsem jimi dvě tyčky a zaaretoval, na novém řemeni jsou značky a ty přesně sedí s označenými zuby na obou ozubených kolech. Zatím jsem jen nasadil nový řemen, napínat to budu aľ zítra. Jen se chci zeptat, jestli je někde na motoru 1.8 odvzduąnovací ąroub na vodu? Napnutí rěmen jsem dnes konzultoval s jedním mechanikem a ten mi potvdil, ľe je třeba napnou řemen tak, aby ąel otočit o 70, a bude to ok.

PoslaťNapísal: Pia 9. Máj 2008, 21:14
od jaydee_peta
odvzduąňováky jsou 2, jeden na termostatu - na chladicí okruh, a druhej na přepáľce mezi motor. prostorem a kabinou, vedou tam 2 hadice, a je tam druhej odvzduąňovák - na topení

jsou to takový čepičky jako na ventilcích na kolech:-)

PoslaťNapísal: Ned 11. Máj 2008, 19:22
od suchar
Tak jsem to včera sloľil, ale měl jsem problém s tím, ľe si řemen sedl o 1 mm dál od motoru, neľ byl předtím podle otisku na vačkovém kole a pak ąkrtal o plastový kryt (o vąechny tři). Tak jsem to cele znovu oddekloval, povolil napínak a posunul řemen blíľ motoru, ale po pár otáčkách byl znovu o 1 mm jinak něľ postaru a zase ąrktal. Musel jsem ten prostřední a spodní kryl podloľit podloľkou, abyto přestalo. Nevím čím to je způsobéne, jestli to dělá nová vodní pumpa, nebo je to náhoda, nebo je třeba více dorvat řemenici.