od Marek » Str 27. Aug 2008, 20:43
Toroid sice nemám, ale vím, ľe drľák rezervy bývá součástí horního krytu nádrľe, nebo nějaké konstrukce přes nádrľ připevněné, pokud je nádrľ v prohlubni podlahy kufru, coľ není případ Xsary. Určitě je drľák součástí homologované sady LPG, podívej se, jestli nemáą v kufru nějaké díry navíc, pokud jsi auto s LPG uľ koupil, pokud jsi ho nechal přestavovat sám, obra» se na toho, kdo to dělal. Podle předpisů tam drľák být musí, ale pokud je rezerva upevněná jak jsem psal výąe (zhruba uprostřed kufru), je moľné jí odmontovat a uloľit s nákladem, pak za její uloľení odpovídá řidič. Pokud vím, pouľívá se přiąroubování, popruh by asi nevyhověl pevností při nárazu. Připevnit jí na zazní opěradlo není dobré, opěradlo není stavěné na takovou váhu a v případě čelního nárazu by mohla tlačit opěradlo dopředu a ublíľit připoutaným cestujícím. Dojezdovka je určitě dobrá volba, je i lehčí a snáze se upevní nastojato na boku, pokud se najde homologovaný drľák. Jen jí při koupi vyzkouąej, jestli jde dobře namontovat a nikde nedrhne. Bastlit drľák nedoporučuji, na STK mohou chtít vidět ątítek nebo nějaký doklad o schválení.
Xsara Break 1.8 66kW LPG